    From: Andrzej Lawa <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Tue, 30 Apr 2013 21:17:14 +0200
    <kllott$dsd$1@node1.news.atman.pl>
    <517e7252$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <klmfjb$5ns$1@node1.news.atman.pl>
    <517ec434$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <klmhge$7oi$1@node1.news.atman.pl>
    <517f6c06$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <klo5qs$kjo$1@node2.news.atman.pl>
    <517f9ea4$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fa1a4$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <kloeuf$69t$1@node1.news.atman.pl>
    <517febea$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <klov55$e8v$1@node2.news.atman.pl>
    <518009c5$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>

    > Nie. Ze Słowa Bożego, którym mają się kierować chrześcijanie.

    Dobra, zatem przyprowadź do mnie tego swojego "boga" i niech sam
    osobiście mi zezna, co rzekomo dyktował. Bo ja z doświadczenia w
    dzieciństwie znam rezultat "głuchego telefonu" przez kilkanaście minut i
    kila osób i mogę sobie ekstrapolować jego skutki po kilkudziesięciu
    tysiącach lat i kilku tysiącach pokoleń ;)

    Dla wszechmocnego i wszechobecnego nie powinno to być jakąś wielką fatygą.

    > Nie, Pismo Święte nic nie mówi o nieomylności Papieża.

    Poniekąd mówi. Wczytaj się.

    > No. Bo się dostosowuję do twojego stylu.

    Ja piszę rzeczowo i racjonalnie. Ty ciągle powołujesz się na jakieś
    urojenia i legendy.

    > No więc udowodnij, że istnieje bezosobowa siła sprawcza świata.

    Mam ci udowodnić np. grawitację? Proszę uprzejmie - skocz z tego
    dziesiątego piętra.

    > Ok. Czyli nie jesteś ateistą, a agnostykiem. Ale skoro nie wiesz, to
    > czemu tak walczysz z tymi, którzy być może mają rację?

    Tak samo mogą mieć rację, jak wróżki - na zasadzie "i ślepej kurze trafi
    się ziarno". Ale wy twierdzicie, że MACIE rację i macie tendencję do
    mordowania mających odmienne zdanie lub chociażby zadających niewygodne
    pytania (patrz: historia).

    > No i to twój dogmat i plampuków takich jak ty.

    To nie jest dogmat tylko fakt - ta cała twoja biblia to wielokrotnie
    tłumaczony, wielokrotnie REDAGOWANY zbiór opowiadań, niemających
    większego umocowania w zweryfikowanej prawdzie historycznej niż np.
    Harry Potter.

    > Mój jest taki, że jest to prawdziwe Słowo Boże.

    U-DO-WOD-NIJ.

    Na razie twój argument jest kołowy: "biblia to jest słowo boże, bo sama
    biblia twierdzi że jest słowem bożym i nie kłamie".

    > Mam. Tylko inną.

    OK, przeprowadź dowód na istnienie Boga. Dowód, który nie będzie kołowy
    i będzie obiektywnie weryfikowalny.

    > Wystawiania na próbę Boga. Tak samo jak poddany miał zakaz poddawania
    > próbie króla. Bóg jest moim stwórcą i Panem, a ja jestem jego poddanym,
    > pyłkiem u Jego stóp.

    No i właśnie to obnaża całe sedno religii: to jest mechanizm KONTROLI.
    Robienia z ludzi posłusznego stada, które nie będzie fikać i będzie
    robić, co mu każą.

    > Nie ma za to zakazu badania Bożej woli oraz Słowa Bożego. I
    > chrześcijańscy badacze to robią.

    LOL

    > Owszem. I dlatego ich nieistnienie to tylko dogmaty. Jeżeli powstanie
    > religia Piaskowego Dziadka i będzie miała taki dogmat, to też będzie to
    > dogmat tej religii. Wszystko opiera się na wierze.

    ROTFL

    > Bynajmniej. Póki nie udowodnisz, że nie istnieje, to możesz zająć co
    > najwyżej stanowisko, że wierzysz w to, że nie istnieje. To tak jak np.

    Bredzisz. Zdaje się byłeś dopuszczany do prac edukacyjnych? To skandal -
    MEN nie powinien pozwolić na wykonywanie zawodu nauczyciela durniom,
    którzy nie rozumieją podstaw logiki zdaniowej.

    > mówisz ,,jestem przekonany (czytaj wierzę), że zaginiony w buszu mój
    > kolega nie żyję''. Póki nie znajdziesz ciała, nie wiesz. Więc jak jego

    Nie imputuj mi twojej umysłowej ułomności. Co więcej ułomna jest też
    twoja analogia.

    > matka mówi ,,a ja wierzę, że on żyje'' to różni was wiara. Tak jak różni
    > ateistę od chrześcijanina.

    Tylko w twojej analogii ta rzekoma matka nie jest w stanie przedstawić
    najmniejszego dowodu, że ten syn w ogóle istniał.