    Date: Tue, 30 Apr 2013 20:13:25 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kllmf0$bcs$1@node1.news.atman.pl>
    <517e614c$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    <kllott$dsd$1@node1.news.atman.pl>
    <517e7252$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <klmfjb$5ns$1@node1.news.atman.pl>
    <517ec434$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <klmhge$7oi$1@node1.news.atman.pl>
    <517f6c06$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <klo5qs$kjo$1@node2.news.atman.pl>
    <517f9ea4$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <517fa1a4$0$1232$65785112@news.neostrada.pl>
    <kloeuf$69t$1@node1.news.atman.pl>
    <517febea$0$26697$65785112@news.neostrada.pl>
    <klov55$e8v$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 30.04.2013 19:31, Andrzej Lawa pisze:
    > Czyli z legend i podań ludowych.

    Nie. Ze Słowa Bożego, którym mają się kierować chrześcijanie.

    > Ale oni mają dowody! Pisma święte, słowa Papieża... Wg twojej własnej
    > "logiki" - niepodważalne dowody!

    Nie, Pismo Święte nic nie mówi o nieomylności Papieża.

    > Teraz to już zaczynasz bełkotać...

    No. Bo się dostosowuję do twojego stylu.

    > Ciężar udowodnienia ciąży na tym, kto twierdzi że jakiś byt istnieje.

    No więc udowodnij, że istnieje bezosobowa siła sprawcza świata.

    > Nie mam, zakłamana mendo, dogmatu "nie istnieje". Nie mam żadnego
    > dogmatu, co ciągle powtarzam. Chyba że za "dogmat" uznasz stanowisko
    > "nie wiem".

    Ok. Czyli nie jesteś ateistą, a agnostykiem. Ale skoro nie wiesz, to
    czemu tak walczysz z tymi, którzy być może mają rację?

    > Jedyne co wiem w kwestii natury rzeczywistości oraz istnienia lub nie
    > jakiegoś "boga" to to, że wszystkie argumenty twoje i podobnych tobie
    > fundziaków opierają się na konfabulacjach, mitologii oraz urojeniach

    No i to twój dogmat i plampuków takich jak ty. Mój jest taki, że jest to
    prawdziwe Słowo Boże.

    > Ty nie masz ŻADNEJ metodologii badań.

    Mam. Tylko inną.

    > Więcej - ty masz wyraźny ZAKAZ badań (zakaz poddawania próbie).

    Wystawiania na próbę Boga. Tak samo jak poddany miał zakaz poddawania
    próbie króla. Bóg jest moim stwórcą i Panem, a ja jestem jego poddanym,
    pyłkiem u Jego stóp.

    Nie ma za to zakazu badania Bożej woli oraz Słowa Bożego. I
    chrześcijańscy badacze to robią.

    > Nie ma też dowodu na nieistnienie Wróżki Zębuszki, kosmitów, Piaskowego
    > Dziadka czy prawdziwego Świętego Mikołaja.

    Owszem. I dlatego ich nieistnienie to tylko dogmaty. Jeżeli powstanie
    religia Piaskowego Dziadka i będzie miała taki dogmat, to też będzie to
    dogmat tej religii. Wszystko opiera się na wierze.

    > Żądanie udowodnienia nieistnienia to chyba najgrubszy możliwy błąd
    > logiczny sugerujący poważne upośledzenie umysłowe.

    Bynajmniej. Póki nie udowodnisz, że nie istnieje, to możesz zająć co
    najwyżej stanowisko, że wierzysz w to, że nie istnieje. To tak jak np.
    mówisz ,,jestem przekonany (czytaj wierzę), że zaginiony w buszu mój
    kolega nie żyję''. Póki nie znajdziesz ciała, nie wiesz. Więc jak jego
    matka mówi ,,a ja wierzę, że on żyje'' to różni was wiara. Tak jak różni
    ateistę od chrześcijanina.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek