    Date: Thu, 25 Apr 2013 17:44:11 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5q0o$oj$3@node1.news.atman.pl> <kl5r42$fha$1@news.task.gda.pl>
    <51769de6$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
    <51779856$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177bb7a$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <5177fba3$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304250009540.632@quad>
    <5178f8fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <klatnt$eac$1@news.task.gda.pl>
    <5178fd7b$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <klauqa$ic8$1@news.task.gda.pl>
    <517907b4$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <klb1if$pkp$1@news.task.gda.pl>

    W dniu 25.04.2013 12:46, Liwiusz pisze:

    > Jeśli dobrze rozumiem, co masz na myśli, to tak - bez sensu jest karać
    > za otwarcie lecznicy. Sens jest w karaniu pozbawienia zdrowia lub życia,
    > albo doprowadzeniu do realnego zagrożenia powyższego.

    A jak to zbadasz? Certyfikowani medycy też mają ofiary. Więc nie zbadasz
    tego pojawianiem się ofiar. Nie zbadasz tego brakiem skuteczności, bo
    skuteczność jakąś będę miał.

    Jedyny sposób sprawdzania to badać czy moja wiedza, umiejętności i
    techniki są zgodne z aktualną przez społeczeństwo akceptowaną wiedzą
    medyczną. I jak jestem zgodny, to dać uprawnienia lekarza, a jak nie, to
    nie dać.

    Jak już bardzo chcecie, to niech będzie, że jak nie przejdę, to mogę
    ,,leczyć'' ale muszę mieć na drzwiach wyraźnie eksponowaną tabliczkę
    ,,Szarlatan''.

    > I dlatego chodzisz do lekarza, a nie do znachora lub wróżki, mimo że
    > masz wybór w tej kwestii.

    Wybór mam bo wspólnota pilnuje i daje uprawnienia. Jakby każdy mógł
    nazwać się lekarzem, tak jak każdy może nazwać się serwisem komputerowym
    to byłbym w czarnej dupie.

    > I tak samo do zbudowania mostu wybierzesz
    > inżyniera, a nie weterynarza.

    A to mój most? Zbuduję, zawali się za 10 lat, zginą niewinni. Dlatego
    wspólnota tego pilnuje.

    Poza tym, znów... Wybiorę takiego, bo wspólnota mi dała mechanizm
    uprawnień budowniczych mostów. A jak każdy się może nazwać budowniczym
    mostów, tak jak każdy może się nazwać serwisem komputerowym......

    > W jakimś dzikim świecie żyjesz :)

    pewnikiem tak, ale popierdzielający chodnikiem rowerzysta nieraz mi już
    niemalże w zadku lądował. I jeszcze bezczelnie dzwonią, bo im się
    wydaje, że chodnik jest dla nich. Albo przelatuje mi taki przed maską i
    jeszcze macha gałęziami, że on ma zielone.... Taa.. Tylko na tym
    zielonym to jest ludzik i jest to przejście dla pieszych.

    > Nawet nie myślę takiego bezsensownego założenia wprowadzać. Założeniem
    > jest, że rowerzysta będzie karany za niebezpieczne i nieprzepisowe
    > zachowanie. Bez względu na to, czy "prawo jazdy" ma.

    No to będziesz jęczał, że państwo policyjne, że fotoradary, że kamery....

    Oczywiście karanie i pilnowanie też, ale prewencja, edukacja itp. ma
    wiele zalet.

    > Nie, to tylko takie myślenie życzeniowe. Umiejętności nabywa się podczas
    > normalnej jazdy, a nie podczas 20, czy nawet 100 godzin kursu.

    Dlatego uważam, że powinny być stopnie kursu z coraz bardziej
    poszerzanymi uprawnieniami. Ale już obecny minimalny stopień daje
    przynajmniej pewne minimum.

    > Mimo to uczący się wie, że jest uczącym się i uważa. Natomiast w Twój
    > system jest niebezpieczniejszy - takie same żółtodzioby nie umiejące
    > jeździć w praktyce mają już prawo jazdy i przez to wydaje im się, że
    > umieją jeździć.

    Ale przecież system karania na drodze jest. Więc twoja metoda też
    działa. Moja tylko podnosi próg wejścia na drogę, nie likwiduje twojej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek