    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 25 Apr 2013 14:39:07 +0200
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl> <kl7uid$i63$1@node2.news.atman.pl>
    <51779237$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl843o$ncj$3@node2.news.atman.pl>
    <51779d1a$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl87tk$ric$1@node2.news.atman.pl>
    <5177a713$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl89ib$t3s$1@node2.news.atman.pl>
    <5177afe5$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304242319550.632@quad>
    <5178f794$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    <5178fd76$0$1265$65785112@news.neostrada.pl>
    <517904dc$0$1250$65785112@news.neostrada.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Bywają takie jednostki. Kwestia organizmu. Ale w skali społeczeństwa są
    > to naprawdę sporadyczne jednostki i w czasach gdy nie było żadnych
    > działań przeciwko papierosom (np. lata 50 i 60 w Polsce) palili masowo w
    > zasadzie prawie wszyscy.

    Heh, prawie cała klasa sporadycznych jednostek - niezłe.

    > Może po prostu o tym nie wiesz :D

    Tia, węch to ja mam niestety, jak pies policyjny;-P

    > A może ma po tobie te geny.

    To nie geny, to życiowa mądrość ;-P

    > No jakby nie miało, to by nie paliło. Nie miało w domu, ale miało gdzie
    > indziej.
    > Poszło do kiosku i kupiło albo kolega przyniósł.

    Drugie miało tak samo, a nie pali. Pudło.

    > Bo są jeszcze predyspozycje organizmu. Dwóch braci pije, jeden alkoholik
    > a drugi od święta.

    Czyli zakaz można OKDR. Bo i tak jeden się zachla(tylko szajsem), a drugi
    będzie pił jak człowiek. To po co zakaz?

    > Poza tym, żyje w czasach, gdy palenie jest już passe, gdy jest
    > zwalczane, więc możliwe, że bardziej działania antypapierosowe na niego
    > zadziałały. Na drugiego nie, co tylko potwierdza, że trzeba je zaostrzać.

    Bez jaj, jedno ma 20 lat, drugie 16, nie dzieli ich połowa pokolenia.
    Papierosy w domu są zwalczane wszelkimi środkami. Wiesz, gdzie można sobie
    zakazy wsadzić? I wiesz, że owoc zakazany najlepiej smakuje?

    > jako dziecko? Nie. A nawet jakby ojciec gdzieś przypadkiem miał w
    > garażu, to jak bym wpadł, żeby się tym narkotyzować? Jakby sporo osób
    > wokoło tak robiło, to pewnie prościej.

    No wiesz, nie miaszkasz chyba na pustyni, a koledzy potrafili wskazac drogę
    do fajek?

    > A co to? Nazwa chyba jakaś slangowa.

    Nie zupełnie nieslangowa. Jak narkomani coś zostawią, to na święta
    dostaniesz makowiec;-)

    > Tak działa człowiek[1]. Tak, wiem, Ty jesteś idealna, wspaniała, mądra,
    > nigdy nie szłaś za stadem. Normalnie jednostka-ideał.

    Z tego tylko nie chodzenie za stadem się zgadza. Ale od tego wszystko zależy
    - albo bierzesz odpowiedzialność za siebie, albo oczekujesz, że ktoś Tobą
    pokieruje. I nie boisz się przyznać, że fajki śmierdzą, z obawy, że koledzy
    wyśmieją.

    > [1] ja to nawet wykorzystuję w wychowaniu. Moja córka lepiej przyswaja
    > rzeczy zaobserwowane u dzieci niż dorosłych. Np. nie umieliśmy jej
    > nauczyć sikania pod krzaczek, tylko lała w majtki aż na wczasach
    > zobaczyła jak jej parę lat starsza koleżanka idzie pod krzaczek, ściąga
    > majtki i leje.

    Dojrzała do lania pod krzaczek;-)

    > Młodsza córka też mocno małpuje po starszej. To naturalne dla rozwoju
    > człowieka, że uczy się od społeczności w której jest i im bliższy
    > wiekowo i kulturowo krąg, tym bardziej. I uczy się rzeczy złych i
    > dobrych tak samo.

    Rodzice są od tego, żeby korygować tą naukę, nie?

    > A opowieści, że dziecko z podstawówki ma być na tyle mądre, żeby go nie
    > ciągnęło palenie obecne wśród kolegów wkładam między bajki Grimmów i
    > Andersena.

    Od małego ma rodziców, którzy z nim rozmawiają i wskazują drogę. Samo się
    nie zrobi.

    > I co, będę się przechadzać i wołać ,,kupię trawkę, kupię trawkę''?

    Zaczepisz paru gimbusów i pewnie się znajdzie.

    > Autobusy ćpają?

    Gimbusy, taka potoczna nazwa gimnazjalistów.

    J.

    www.kontestacja.com