    Date: Thu, 25 Apr 2013 09:06:06 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl> <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl>
    <517142d1$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkrm2s$im2$4@node1.news.atman.pl> <kks1on$3sr$2@node2.news.atman.pl>
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5mo3$c2l$1@node2.news.atman.pl> <kl5nm5$5b9$1@news.task.gda.pl>
    <kl5pi1$oj$2@node1.news.atman.pl> <kl5qj8$ead$1@news.task.gda.pl>
    <kl5rdh$oj$4@node1.news.atman.pl> <kl60nl$vdd$1@news.task.gda.pl>
    <kl7sbi$o6j$3@node1.news.atman.pl> <kl7uq7$u3r$1@node1.news.atman.pl>
    <517785dc$0$26690$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl81ol$l5f$2@node2.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1304242244210.632@quad>

    > ...bo?
    > Oczywiście WĄTPIĘ aby znalazł się jeleń na "prawdziwe warunki
    > dzieła" (pełna odpowiedzialność również za przypadki losowe,
    > skoro cel umowy nie jest osiągnięty to nie jest i "dziełowiec"
    > odpowiada za niewykonanie), ale jestem ciekaw uzasadnienia
    > dla tezy iż jest to niemożliwe.

    No właśnie pytanie za 100 pktów -- czy ta odpowiedzialność musi
    rozciągać się w nieskończoność czy może ograniczać do po prostu
    wynagrodzenia za dzieło?

    No bo widzisz, jak zamawiam obraz i wykonawca da ciała, to czy wykonawca
    po prostu traci wynagrodzenie za obraz czy też płaci mi np. miliard
    odszkodowania, bo się umówiłem na miliard z Luwrem, że im sprzedam ten
    zamówiony obraz. A nie wyszło.
    Wydaje mi się, że odpowiedzialność malarza może się ograniczać tylko do
    tego ,,nie namalowałeś, to sorry, spaduwa, kasy za dzieło nie będzie''.

    Jeżeli powyższe ma sens, to dlaczego zakładasz, że jak się umówiłem na
    UPILNOWANIE mojego samochodu, to jak nie upilnowałem, to płacę
    odszkodowanie za samochód (może jeszcze za straty z jego niemania?). A
    może się umawiamy, że jak nie upilnuję, to nie dostaję wynagrodzenia i
    już. ,,Stary, mafia mnie ściga, upilnuj mojej bryki, jak ci się uda to
    masz wiadro złota'' ,,a jak nie szefie?'' ,,no trudno, na mafię czasami
    nie ma rady''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek