    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 19 Apr 2013 19:58:52 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko6o9$ouq$2@news.task.gda.pl>
    <516faf61$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkob47$epk$1@node2.news.atman.pl> <kkofl4$9eq$1@node1.news.atman.pl>
    <kkohj1$nam$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1304181231260.1552@quad>
    <kkon7k$8c4$1@news.task.gda.pl>
    <516fee94$0$26703$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkorkt$lr0$1@news.task.gda.pl>
    <51702879$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkpgbu$i21$1@news.task.gda.pl> <kkpia9$m9l$1@node2.news.atman.pl>
    <kkpk96$sp3$1@news.task.gda.pl>
    <5170d8b4$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkraqr$6ge$4@node2.news.atman.pl> <kkrdg9$nc0$1@news.task.gda.pl>
    <kkredp$6ge$7@node2.news.atman.pl> <kkrf7o$vpq$1@news.task.gda.pl>
    <kkrliq$im2$2@node1.news.atman.pl> <kkrn00$sdo$1@news.task.gda.pl>
    <kkro59$mk2$2@node1.news.atman.pl> <kkroct$s2$1@news.task.gda.pl>

    On Fri, 19 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale po co wieszać? Są inne, bardziej demokratyczne metody.

    Ja w sprawie formalnej.
    "Demokratyczność" nie ma NIC do metod, praw człowieka czy
    dajmy na to zasad prawa. To jest zupełnie ortogonalne.
    Przykład Sokratesa w roli obiektu "demokratycznych metod"
    powinien być doskonale znany, ale może mi się tylko tak
    wydaje.

    Wieszanie jest równie "demokratyczną metodą" jak każda inna,
    sądzę że parę stanów USA uważa że nawet bardzo (choć nie wiem
    czy popularniejsze jest trucie i rażenie prądem).

    > Problem nie jest w metodach, a w tym czy komuś się je chce zastosować.
    > Ale ty czy Maruda mówicie, że wolicie jojczyć na psp zamiast działać.

    Dla ustalenia uwagi - nie odnosiłem się do meritum.

    Odnosiłem się do nieporozumienia, które sugeruje jakoby wieszanie
    było "niedemokratyczne".
    Nie pasuje do praw człowieka, może nie pasować do konkretnego prawa
    lub praworządności w konkretnym systemie prawnym, ale dla demokracji
    jest neutralne, po równi "wieszanie demokratyczne" jak i "niewieszanie
    demokratyczne", stety lub niestety.

    pzdr, Gotfryd