  • 1. Data: 2009-06-09 06:29:33
    Temat: Umowa z faksymilką zamiast podpisu
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ostatnio firma wywyżąca śmieci przysyła do podpisu nowe umowy. Umowy mają
    wydrukowaną faksymilkę zamiast podpisu. Nie mam wyboru i muszę się zgodzić
    na wyższe opłaty, więc podpisuję ale mam pewną wątpliwość.
    Czy umowa może być "podpisana" faksymilką? W razie ewentualnego sporu można
    powidzieć, że podpisu nie było a więc i umowa nieważna.
    Jacek

  • 2. Data: 2009-06-09 06:50:08
    Temat: Re: Umowa z faksymilką zamiast podpisu
    Od: "Gan" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy umowa może być "podpisana" faksymilką? W razie ewentualnego sporu
    > można powidzieć, że podpisu nie było a więc i umowa nieważna.

    A od kiedy to umowa na wywożenie śmieci wymaga jakiejś formy szczególnej?
    umowy nawet ustne wiążą strony, więc nie wiem skąd Twoje wątpliwości
    G.

  • 3. Data: 2009-06-09 07:05:19
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    ano stąd moje wątpliwości, że ostatnio nie zabrali mi smieci bo nie
    podpisałem "nowej" umowy.
    Jacek

  • 4. Data: 2009-06-09 07:12:01
    Temat: [OT] Re: Umowa z faksymilką zamiast podpisu
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > ano stąd moje wątpliwości, że ostatnio nie zabrali mi smieci bo nie
    > podpisałem "nowej" umowy.

    To sie podepne.
    U mnie ZUK tez wyslal nowe umowy. Warunki mi nie odpowiadaly i nie
    podpisale. Smieci wywoza nadal, a ceny po nowemu.
    Sam nie moge wywiezc na wysypisko bo mi nie przyjma.
    Jak wyglada sprawa jezeli ZUK jest monopolista jeżeli chodzi o smieci?
    Moga sobie ceny dyktowac jak chca ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-06-09 07:15:09
    Temat: Re: [OT] Re: Umowa z faksymilką zamiast podpisu
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Tak to wygląda. Na dodatek raz w roku łażą smutni ze SM i sprawdzają. U mnie
    ostatnio zadowolili sie "okazaniem" kubła na śmieci z wymalowanym numerem
    domu. Umowy już nie musiałem pokazywać, chociaz na wstępie o nią pytali.
    Jacek

  • 6. Data: 2009-06-09 07:41:37
    Od: kuba <j...@g...com>

    Baczek pisze:

> [...]
    > Sam nie moge wywiezc na wysypisko bo mi nie przyjma.
    > Jak wyglada sprawa jezeli ZUK jest monopolista jeżeli chodzi o smieci?

    To tego typu jednostek komunalnych mają zastosowanie przepisy o ochronie
    konkurencji. Wiem, że było sporo wyroków SOKiK-u na ten temat, ale nie
    podejmie się doradztwa, jak to działa w praktyce.

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2009-06-09 07:46:06
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał
    > Czy umowa może być "podpisana" faksymilką?

    To nie jest podpis IMHO.
    Choć nie zawsze umowa, aby wiązała musi być pisemna.

  • 8. Data: 2009-06-10 14:14:30
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > Czy umowa może być "podpisana" faksymilką? W razie ewentualnego sporu można
    > powidzieć, że podpisu nie było a więc i umowa nieważna.

    IMHO - wyglada to tak:

    Z punktu widzenia firmy - to im zalezy zebys ty placil, ja ci ete smieci
    wywioza. Stad koniecznosc uzyskania Twojego podpisu - zeby z czystym
    sumieniem naslac komornika.

    Z twojego punktu widzenia - jezeli choc raz przyslali fakture i ty za
    nia zaplaciles - to znaczy to ze mieli podstawe (uznali umowe za
    wiazaca), wiec jak kiedys smieci nie wywiaza o wezmiesz fakture za
    zeszly miesiac, wezmiesz umowe, skserujesz, zmieci spakujesz do kartonu
    i wyslesz to wszystko razem poczta na ich koszt :-)

    Pozdro

    Maseł