    From: "No Name" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Jak uczelnie kosz?pieni?dze na studentach
    Date: Thu, 12 Feb 2009 02:25:20 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Wczesniej coś pisaleś o stacjonarnych i niestacjonarnych, tutaj nic nie
    > widzę na ten temat. Nie jest też do końca jasne, na jakich ty studiach
    > jesteś , dziennych czy zaocznych?

    Mogę na to odpowiedzieć, ale po co powtarzać? Wystarczająco jasno napisaneł, aż
    taką wielką łamigłówką to nie jest.

    > No więc na moje oko, zawarłeś z nimi umowę (której regulamin jest częścią),
    > i na moje oko to ty byłeś/jesteś zobowiązany mieć tą zgodę dziekana, a nie
    > oni sprawdzać czy ją masz. Więc niedopuszczenie ciebie do egzaminu ma
    > niestety podstawy.

    1. Bierzesz pod uwagę istnienie klauzul niedozwolonych?
    2. Otóż to, zawarli umowę, więc wyświadczyć usługę powinni.
    3. Regulamin nie stwierdza nic nt. tego co się dzieje, gdy zgody nie ma LECZ
    UMOWA ZAWARTA. REGULAMIN STWIERDZA WYMAGANIA DO ZAWARCIA UMOWY.
    4. Jeśli chcieli respektować regulamin imho powinni w sytuacji do której
    literalnie się odnosił. W regulaminie napisano "podjęcie studiów" a nie
    "dopuszczenie do sesji", nieprawdaż?
    5. Mam umowę zawartą z dziekanem na którego wydziale rzecz się dzieje. Jeśli
    zawarł umowę to chyba mogę domniemywać, że sprawdził czy JEGO WŁASNE warunki
    zawarcia umowy zostały spełnione. Teraz on chce wymagać zgody innego dziekana,
    który w ogóle nie jest stroną umowy, nie ma żadnego wpływu na usługę, w skrajnej
    sytuacji może trafić na miesiące do szpitala, albo po prostu może nie chcieć
    udzielić zgody, bo i nie musi. Uważam, że umowa jest niekorzystna i tworzy
    nierówność stron. A co, nie uważasz czy tylko czepiasz się dla sportu?

    > Tyle że wydaje mi się że powinni ci oddać kasę, jeżeli rzeczywiście
    > wiedzieli o tym że jesteś studentem innego wydziału.

    Przynajmniej jedno dotarło. Otóż pani prawnik z UOKiK z którą już zdążyłem uciąć
    krótką pogawędkę właśnie zdziwiła się kilkoma sprawami:
    - nie wydano decyzji pisemnie.
    - nie wypowiedziano umowy, nie zaproponowano zwrotu płatności.

    Nie jestem prawnikiem, ale po krótkiej analizie umowy i rejestru klauzul
    niedozwolonych już kilka pretenduje do bycia uznanymi za niedozwolone. M.in.
    arbitralne ustalanie czesnego w kolejnych latach, nie zaś stałe, negocjowane,
    lub rewaloryzowane o inflację (poz. 59 rejestru).