  • 1. Data: 2013-07-10 12:32:33
    Temat: OC zarządców nieruchomości - czy mają obowiązek podać nr polisy?
    Od: Alicja <a...@g...com>

    Jeśli dobrze interpretuję zapisy ustawy o obowiązkowych ubezp. OC, tylko w
    ubezpieczeniach komunikacyjnych i rolniczych (art. 4, pkt 1-3) ubezpieczony ma
    obowiązek w razie zdarzenia podać poszkodowanemu nr polisy i generalnie pomóc w
    dalszych krokach (art. 16). Obowiązkowe OC zarządców nieruchomości kwalifikuje się
    najwyraźniej do OC, o których mowa w art. 4, pkt. 4 ww ustawy i nie podlega
    artykułowi 16.

    Czy jako członek wspólnoty mieszkaniowej mam prawo domagać się od zarządcy na
    podstawie jakichś przepisów podania informacji umożliwiających mi zgłoszenie szkody u
    ubezpieczyciela? Potrzebny jest nr polisy, a ubezpieczyciel nie zgadza się na jej
    podanie, mimo że podaję mu dokładne dane ubezpieczonego. Zaś ubezpieczony - zarządca
    - mam wrażenie - zbywa mnie 'w temacie', ignorując lub podając błędny nr polisy.

  • 2. Data: 2013-07-10 12:35:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-10 12:32, Alicja pisze:
> [...]
    - mam wrażenie - zbywa mnie 'w temacie', ignorując lub podając błędny nr polisy.

    Zgłoś szkodę do zarządcy, szybko znajdzie numer polisy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-07-11 00:07:21
    Od: Alicja <a...@g...com>

    On Wednesday, 10 July 2013 12:35:27 UTC+2, Liwiusz wrote:

    > Zgłoś szkodę do zarządcy, szybko znajdzie numer polisy.

    Już to przerabiałam. Brak reakcji jakiejkolwiek. Stad wlasnoreczne zgloszenie do
    ubezpieczyciela i pytanie, które ponowię - na podstawie jakich przepisów moge domagać
    się od ubezpieczonego numeru jego OC.

  • 4. Data: 2013-07-11 00:10:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-07-11 00:07, Alicja pisze:

    > Już to przerabiałam. Brak reakcji jakiejkolwiek. Stad wlasnoreczne zgloszenie do
    ubezpieczyciela i pytanie, które ponowię - na podstawie jakich przepisów moge domagać
    się od ubezpieczonego numeru jego OC.

    Pozwij go zatem o szkodę.

    --
    Liwiusz