  • Data: 2013-01-31 09:34:51
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Oczywiście jest to nieprawda - musisz bowiem wziąć pod uwagę zmiany
    > położenia i równowagi samego roweru, który nigdy nie jedzie idealnie
    > prosto,a ponadto "odczucia psychiczne" samego rowerzysty, mijanego
    > przez samochody na dziesiątki cm. W ogóle polecam przejechać się
    > parę kilometrów rowerem ulicą, co by nabyć pogląd na wypowiadane
    > tematy :P

    Przejechałem na rowerze grube tysiące kilometrów i wiem o czym piszę.
    Celowo napisałem o "stabilnie jadącym rowerzyście" i "wolnej jeździe
    maluszkiem". Np. na osiedlowych uliczkach gdzie jedzie się w ciasnocie
    ale powolutku, często wyprzedza się w odległości poniżej metra i
    bezpieczeństwo na tym nie cierpi. Ale zanim wyprzedzę patrzę kto na
    rowerze i jak jedzie. Bo jak rozchwiana starowinka to nie wyprzedzam
    wcale, bo wiem co może sie wydarzyć i ani metr ani półtora niczego nie
    gwarantują.

    > Intencja była taka, aby właśnie tacy "mistrzowie" nie uważali, że
    > oni mogą bezpiecznie minąć rowerzystę na 30 cm, bo nie mogą.
    >
    > Masz zachować *bezpieczny* odstęp,

    To czemu tego właśnie tak nie napisać? Wpisanie liczby do przepisu
    niczego nie zmienia, choćby dlatego że to jest nie do zmierzenia. W
    wielu innych miejscach prawo jest ogólne: bezpieczna odległość,
    szczególna ostrożność, niezwłocznie itp. określenia. A tu akurat
    liczby, których i tak nie ma jak zweryfikować.