  • Data: 2007-08-12 20:54:13
    Temat: Re: OBRONA KONIECZNA (nożem) - jakie prawa ma napadnięty?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał w wiadomości
    news:f9nn3n$6sa$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dlaczego...? Przecież, gdyby prokurator nie skierował oskrażenia
    > twierdząc, że przekroczenia obrony nie było, to nie trzebaby przekonywać
    > sądu.

    teoretycznie masz rację. Ale w praktyce, w wielu wypadkach albo decyzję o
    akcie oskarżenia podejmuje inny prokurator (przełożony), albo prokurator
    nie mając pewności woli wysłać akt oskarżenia, by odpowiedzialność zrzucić
    na sąd.

    > Chodziło mi bardziej nie tyle o problem dowiedzenia, że gość faktycznie
    > przez nich został napadnięty czy, że on ich napadł , ale o ryzyko
    > zniekształcenia obrazu jego obrony, w ustaleniach dowodowych. Bo s a m
    > f a k t, że to on został napadnięty, nie usprawiedliwia z automatu użycia
    > noża. Oczywiście taka okoliczność działania w obronie polepsza jego
    > sytuację (np. dając szansę na nadzwyczajne złagodzenie kary za
    > przekroczenie granic o.k. w wyniku usprawiedliwionego wzburzenia
    > emocjonalnego), ale dalej pozostaje problem adekwatności obrony do ataku.

    O tym pisałem na początku. Nóż jest wyjątkowo niewłaściwym narzędziem
    samoobrony.