  • Data: 2007-08-12 15:56:25
    Temat: Re: OBRONA KONIECZNA (nożem) - jakie prawa ma napadnięty?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał w wiadomości
    news:f9mvo2$o8s$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Seryozha" <S...@o...onet.eu> napisał w wiadomości
    >
    > Możesz się bronić teoretycznie, obrona konieczna wyłączy
    > odpowiedzialność, ale środkami i sposobami:
    > - adekwatnymi do zagrożenia (zastanów się czy nóż byłby adekwatny???),

    Gdyby go kilku gości zaatakowało nawet gołymi rękami, to jeden nóż byłby
    jak najbardziej adekwatny.

    > - jeśli atak jest bezpośredni,
    > - jeśli nie ma innej możliwości (nie mogłeś pięścią, uciec???).

    Nieprawda. Nie masz obowiązku nigdzie uciekać, choć czasem tak jest
    najmądrzej.

    > Oprócz tego, że Tobie się wydaje w danej sytuacji, iż tak jest jak
    > powyżej, to jeszcze prokurator musi podzielić Twoje zdanie i materiał
    > dowodowy nie świadczyć przeciwko Tobie. A jak nie ma wiarygodnych
    > dowodów, to ciężko powiedzieć komu uwierzą

    Pomijając, że to raczej sąd należy przekonać, niż prokuratora, to próba
    wykazania, ze facet niekaralny idący przez osiedle rzucił się z nożem na
    bogu ducha winną grupę kilku mężczyzn jest raczej mało prawdopodobna.