  • 1. Data: 2005-03-01 15:42:01
    Temat: O łysych, fotografowaniu, selekcji w klubach i innych takich
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    Ciekawy przyczynek do dyskusji:

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,2578010.ht
    ml

    O promocji, w której nie mogli wziąć udziału homoseksualiści.

    "Krzysztof Śmiszek z Biura Pełnomocnika Rządu ds. Równego Statusu Kobiet i
    Mężczyzn nie ma wątpliwości, że tak skonstruowana promocja dyskryminuje
    homoseksualistów.

    Prywatnie można dyskryminować

    - Problem w tym, że zgodnie z polskim prawem w stosunkach prywatnych można
    dyskryminować - mówi. Twierdzi, że polskie prawo dyskryminacji zabrania tylko
    w relacjach państwo - obywatel i pracodawca - pracownik."

    Czyli w relacjach firma-klient każdy może ustalać dowolne reguły w granicach
    prawa, a jeśli komuś się nie podoba, to może skarżyć z powództwa cywilnego.

    "- No, ale czy to nie jest przykład dyskryminacji? - pytam.
    - Ja tu nic takiego nie dostrzegam. Jak pan zaprasza gości na przyjęcie, to
    może zaprosić, kogo pan chce: czarnych, krzywych, bez włosów - odpowiada
    Wileński*."

    *rzecznik prasowy Biura Rzecznika Praw Obywatelskich

    JoP

  • 2. Data: 2005-03-01 18:35:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Mnie się wydaje, że trzeba by było dokładnie przyjrzeć się regulaminowi tej
    promocji. Jeśli napisano tam o stałym związku, to firma ma problem. Co
    prawda z reguły w takich regulaminach zostawia się furtkę, ze organizator
    jest jedynym podmiotem uprawnionym do wykładni regulaminu, ale jeśli
    zainteresowany pozwie organizatorów do sądu, to moim zdaniem ma sporą szansę
    wygrać tę sprawę w sądzie, czyli będą mu musieli jednak jakąś tam nagrodę
    przyznać. Podejrzewam, że tańszą, ale jednak. Od strony karnej, to raczej
    nie bardzo widzę możliwość działania.

  • 3. Data: 2005-03-01 20:56:16
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    "Przyjść trzeba z żoną, mężem, partnerką lub partnerem."
    A kto to jest partner? Do tańca? A w ogóle to facet przyjdzie z partnerem
    więc będzie tak jak oni sobie tam napisali.
    I jeszcze jedno, gejem nie jestem i jakby mnie facet obmacywał to bym się
    zerzygał a potem mu walnął w ryj ale firma Elite to śmieszni ludzie i
    zrobili sobie piekną antyreklamę, tyle w tym temacie.
    --
    (C) Copyright 2005 by Levis

  • 4. Data: 2005-03-01 21:32:51
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyznać. Podejrzewam, że tańszą, ale jednak. Od strony karnej, to raczej

    przede wszystkim nalezy wskazac, ze pojecie dyskryminacji i wszelkich
    przepisow konstytucji ustanawiajacych ich zakaz - tj. przepisow, ktore
    przyznaja pewne prawa i uznaja okreslone wolnosci niezaleznie od okreslonych
    cech, ktorymi charakeryzuje sie podmiot z nich korzystajacy - obowiazuje
    jedynie w plaszczyznie pionowej, tzn. w relacjach panstwo ( wladza ) -
    obywatel ( jednostka, etc.) badz ( w zwiazku z nowa fala w prawie pracy
    etc.) relacjach pracodawca - pracownik. odnosny zakaz dyskryminacji w ujeciu
    prawnym ( relewatnej prawnie dyskryminacji ) nie istnieje w plaszczyznie
    poziomej w relacjach jednostka - jednostka. a zatem moge sobie otworzyc
    klub, zrobic promocje etc., ktora bedzie miala w regulaminie, ze np. osoby
    powyzej 180 cm nie moga brac w niej udzialu, czy tez kobiety - i to
    niezaleznie od tego czy ma to jakies racjonalne, tj. zwiazane z charakterem
    promocji czy klubu, uzasadnienie ( np. bo po prostu klub jest za niski etc.;
    powod danego wymogu nie ma znaczenia ). z tego powodu nie ma mowy o zadnej
    nagrodzie, wygraniu sprawy w sadzie etc. ... oczywiscie powyzsza teoria
    obowiazuje w zasadzie i nie mowie, ze nie ma wyjatkow albo nie powinno ich
    byc ( np. przy uslugach swiadczonych przez monopolistow - telekomunikacja
    etc. w takim bowiem wypadku dany operator - w istocie podmiot prawa
    cywilnego - moglby z powodu fanaberii danego czlonka zarzadu zakaz np.
    podlczania do sieci gejtow etc. ) jak zwykle zatem, powyzsza zasada nie
    obowiazuje w 100%

    konrad

  • 5. Data: 2005-03-01 21:47:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d02nc4$cd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Brak przepisów o dyskryminacji nie stoi moim zdaniem na przeszkodzie
    uznaniu, iż skoro w regulaminie było napisane, ze dotyczy osób mających
    stałe związki, to geja nie można pozbawić z powodu braku żony, a posiadania
    w zamian partnera wygranej. I w tym kierunku chciałem iść z roszczeniami. Że
    skoro już go wylosowano do wzięcia udziału, a on propozycji nie odrzucił, to
    oni są swoją ofertą związani. Nie myślałem o dowodzeniu jakiejkolwiek
    dyskryminacji, bo to faktycznie nie ma sensu.

  • 6. Data: 2005-03-02 01:22:38
    Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|tpi.pl>

    Levis napisał(a):
> [...]
    > zerzygał a potem mu walnął w ryj ale firma Elite to śmieszni ludzie i
    > zrobili sobie piekną antyreklamę, tyle w tym temacie.

    Czy aby? A moze to wlasnie reklama "pod" nasze spoleczenstwo?

    A z drugiej strony to dziwi mnie to ze tyle szumu akurat o
    gejow/lesbijki sie robi.

    Zalozmy _hipotetycza_ sytuacje ze jakas firma robi promocje dla osob
    lysych. Oburzy sie ktos?
    A teraz odwrocmy sytuacje ze lysi sa z tej promocji wykluczeni.
    Czy ilosciowy stosunek lysi/kudlaci cos zmienia w calej sytuacji?
    IMO, Nie, bo tak samo traktuje jednych i drugich, czy sa po "tej" czy po
    drugiej stronie.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 7. Data: 2005-03-02 13:22:36
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    Użytkownik "lukasz sczygiel"
    <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|tpi.pl> napisał w wiadomości

    > Czy aby? A moze to wlasnie reklama "pod" nasze spoleczenstwo?
    :-) Taaa, dokładnie. Jeszcze Żydów powinni wyłączyć z tej reklamy. Homofoby
    i antysemici to nasze społeczeństwo. I rusofoby jeszcze. I lenie, nieuki,
    chamy, pijaki itd.

    > A z drugiej strony to dziwi mnie to ze tyle szumu akurat o gejow/lesbijki
    > sie robi.
    > Zalozmy _hipotetycza_ sytuacje ze jakas firma robi promocje dla osob
    > lysych.

    I przyjdzie łysy gej a oni mu nie dadzą nagrody.

    > Oburzy sie ktos?

    Nie. Tylko, że tu było wyraźnie napisane że z partnerem a partnerem geja
    jest drugi gej. Trzeba było w regulaminie napisać, że z partnerem PRZECIWNEJ
    PŁCI! Dla mnie jeśli ta firma na wieść o tym, że facet jest gejem nie dała
    mu nagrody to jest zwykłe frajerstwo i chamstwo.

    A gdyby przyszedł transwestyta, hermafrodyta, człowiek w trakcie operacji
    zmiany płci? I był podobny z facjaty dajmy na to do faceta, wziął partnera
    faceta prawdziwego, TO BY MU KAZALI ŚCIĄGAĆ GACIE żeby sprawdzić jakiej jest
    płci???
    Ktoś mi tu zaraz napisze, że takich przypadków jest mało. No i co z tego,
    ale są! Einsteinów też mamy mało ale jakoś ich nie olewamy jak się wybiją
    tylko przeciwnie.
    Czy to, że 80% Amerykanów wierzy, że świat powstał 4000 lat temu to jest
    jakiś powód, żeby też tak wierzyć a każdego innego człowieka ignorować?
    Chyba mamy mózgi, wykształcenie i zdrowy rozsądek, żeby nie utrudniać życia
    tym, którzy są od nas inni.
    Całe to gadanie mogę sobie wsadzić bo ten kraj to ciemnogród od zarania
    dziejów i takim pozostanie.
    Pozdawiam.
    --
    (C) Copyright 2005 by Levis

  • 8. Data: 2005-03-02 15:05:26
    Temat: generalnie tak jest wszedzie ale nie zawsze to widac
    Od: lukasz sczygiel <odtad|usenetposts1|wytnijto@na_serwerze|tpi.pl>

    Levis napisał(a):

> [...]
    > PŁCI! Dla mnie jeśli ta firma na wieść o tym, że facet jest gejem nie dała
    > mu nagrody to jest zwykłe frajerstwo i chamstwo.

    Dobrze. tu sie zgodze.
> [...]
    > faceta prawdziwego, TO BY MU KAZALI ŚCIĄGAĆ GACIE żeby sprawdzić jakiej jest
    No tu populizujesz ale tez to rozumiem.
    > Ktoś mi tu zaraz napisze, że takich przypadków jest mało. No i co z tego,
    > ale są! Einsteinów też mamy mało ale jakoś ich nie olewamy jak się wybiją
    > tylko przeciwnie.
    Tak tylo porownanie nieco nie trafione bo "marka" Einstein jest
    generalnie inteligencja i postep a geja nijak nie moge w te kategorie
    podstawic.
> [...]
    > Chyba mamy mózgi, wykształcenie i zdrowy rozsądek, żeby nie utrudniać życia
    O tu dochodzimy do tematu postu (mojego) bo tak jest wszedzie (i w
    hameryce i w polsce i holandii i irlandii i pewnie w innych
    miejscach/krajach tez ale gdzie indziej nie bylem wiec nie napisze)
    Ludzie glupi sa i tyle i
    > Całe to gadanie mogę sobie wsadzić bo ten kraj to ciemnogród od zarania
    > dziejów i takim pozostanie.
    to naprawde nie wazne czy to polska czy zagranica jakakolwiek.

    A co do gejow. Pytanie za 10pkt. Dlaczego geje "musza" dostac rowne
    prawa jak rodzina hetero?
    (uprzedzam ze pytanie jest podchwytliwe:) )

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 9. Data: 2005-03-02 20:54:24
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    > A co do gejow. Pytanie za 10pkt. Dlaczego geje "musza" dostac rowne prawa
    > jak rodzina hetero?
    > (uprzedzam ze pytanie jest podchwytliwe:) )

    Ale nikt nic nie musi :-) Jak sobie cos ustalimy tak bedzie, tylko jakis
    postep musi byc i zawezanie dyskryminacji. Co gej winien ze ma pociag do
    mezczyzn? Sam sobie to kupil w sklepie czy jak ;-) Co ja jestem winien, ze
    jestem piekny i inteligentny, zamowienie skladalem?
    Pzdr.
    --
    (C) Copyright 2005 by Levis