  • 1. Data: 2005-03-01 15:39:20
    Temat: sprzedaz pieniedzy
    Od: "r-a-d" <s...@d...com>

    witam!

    czy moge wystawic na allegro na sprzedaz nie bedace juz w obiegu belgijskie
    banknoty, ktore aczkolwiek jeszcze 2 lata temu dalo sie wymienic na zlotowki
    za posrednictwem NBP? (i prawdopodobnie da sie jeszcze dzisiaj)

    chodzi mi o legalnosc tego czynu :)

    pozdrawiam, Radek

  • 2. Data: 2005-03-01 15:49:27
    Temat: Re: sprzedaz pieniedzy
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

> [...]
    zlotowki
    > za posrednictwem NBP? (i prawdopodobnie da sie jeszcze dzisiaj)

    A czemuż miałby być nielegalny? Zawsze mozesz zaznaczyć, że ma to wartość
    kolekcjonerską.

    Arek

  • 3. Data: 2005-03-01 17:24:24
    Od: "r-a-d" <s...@d...com>

    "Arek "arkadoo""
    > belgijskie
    > zlotowki

    > A czemuż miałby być nielegalny? Zawsze mozesz zaznaczyć, że ma to
    wartość
    > kolekcjonerską.

    zgadza sie, ale chcialbym podkreslic fakt, ze mozna je jeszcze wymienic na
    wartosc w pln (tylko mi sie nie chce w to bawic, wiec moge je sprzedac nieco
    taniej)

    a co do papierow bedacych wciaz w obrocie - wiem ze przykladowo sprzedaz
    akcji spolek gieldowych poza gielda jest surowo zabroniona i mozna za to
    dostac nawet kilka lat.....

  • 4. Data: 2005-03-01 17:46:09
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

> [...]
    >
    > a co do papierow bedacych wciaz w obrocie - wiem ze przykladowo sprzedaz
    > akcji spolek gieldowych poza gielda jest surowo zabroniona i mozna za to

    Zamieść informacje, że mozna je wymienić. Podkreśl w aukcji, że sprzedajesz
    je jako pieniądz o wartości kolekcjonerskiej. Nikt chyba nie będzie Cie
    ścigal za tak małą ilość. Aczkolwiek nie jestem pewien czy jest to legalne.
    Przed sądem możesz zawsze powoływać się na błą-duże szanse, że przejdzie;)

    Arek

  • 5. Data: 2005-03-01 18:37:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "r-a-d" <s...@d...com> napisał w wiadomości

    Jeśli będziesz sprzedawał konkretne banknoty, monety jako numizmaty, to
    biorąc pod uwagę, ze nie są już prawnym środkiem płatniczym moim zdaniem
    możesz to czynić. Jeśli jednak pieniądze te znajdują się nadal w obiegu, to
    wówczas musiał byś posiadać koncesję, tak jak kantor.

  • 6. Data: 2005-03-03 13:19:52
    Od: VB <n...@p...ed>

    Dnia 1-3-2005 o godzinie 19:37, Robert Tomasik napisal(a):

> [...]
    > możesz to czynić. Jeśli jednak pieniądze te znajdują się nadal w obiegu, to
    > wówczas musiał byś posiadać koncesję, tak jak kantor.

    Na allegro w ciaglej sprzedazy znajduja sie prawne srodki platnicze w
    Polsce po cenach wyzszych niz nominalne, a nie podejrzewalbym
    sprzedajacych o posiadanie jakiejkolwiek koncesji.

    --
    pozdrawiam
    Pawel

  • 7. Data: 2005-03-03 17:07:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "VB" <n...@p...ed> napisał w wiadomości

    > Na allegro w ciaglej sprzedazy znajduja sie prawne srodki platnicze w
    > Polsce po cenach wyzszych niz nominalne, a nie podejrzewalbym
    > sprzedajacych o posiadanie jakiejkolwiek koncesji.

    Kluczowym jest to, że to polskie środki płatnicze. Koncesja jest wymagana na
    kantor, czyli sprzedaż / kupno zagranicznych.