  • 1. Data: 2005-03-01 13:26:22
    Temat: Brak wskazania komornikowi majątku dłuznika
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam.
    Mam wyrok z kl. wykonalności. Dłużnik - os. fizyczna. Baba wisi mi kasę, ale
    nie mam żadnej informacji o jej majątku. Czy jak skieruję sprawę do komornika
    bez podpowiedzenia mu o możliwościach ściągnięcia kasy to komornik zrobi coś w
    temacie czy to oleje?
    Pzdr greo

  • 2. Data: 2005-03-01 14:21:19
    Temat: Re: Brak wskazania komornikowi majątku dłuznika
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Mam wyrok z kl. wykonalności. Dłużnik - os. fizyczna. Baba wisi mi kasę, ale
    > nie mam żadnej informacji o jej majątku.

    Ale jakiś adres baby to chyba masz? Standardowo to komornik może złupić
    wszystkie osoby w tym mieszkaniu (nawet sąsiadkę, która wpadła pożyczyć sól).
    Potem ta sąsiadka musi udowadniać, że zajęty pierścionek stanowił jej własność.
    A mało kto posiada rachunki na takie przedmioty...

    > Czy jak skieruję sprawę do komornika
    > bez podpowiedzenia mu o możliwościach ściągnięcia kasy to komornik zrobi coś
    > w temacie czy to oleje?

    Wszystko zależy. Np. od miejscowości i regionu. Również od wielkości
    zadłużenia. Tam gdzie komornik ma dużo tłustych firm do łupienia, to nie będzie
    zajmował sobie głowy małym długiem. Teoretycznie istnieje możliwość zmuszenia
    komornika do pracy, ale moim zdaniem to tylko teoria. Możesz też wybrać sobie
    innego komornika w ramach Sądu Apelacyjnego, ale jeśli twoim dłużnikiem nie
    jest wydawnictwo Stella Maris, to są raczej marne szanse na cokolwiek.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 3. Data: 2005-03-01 21:29:05
    Od: jaszczur <m...@c...op.pl>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik g...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > bez podpowiedzenia mu o możliwościach ściągnięcia kasy to komornik zrobi coś w>
    Możesz napisać wniosek do komornika:
    "W związku z faktem, iż Wierzyciel nie posiada informacji na temat
    majątku Dłużnika wnoszę o skierowanie zapytania do ZUSu kto jest
    płatnikiem składek, ustalenie nieruchomości na terenie powiatu ......,
    skierowanie zapytania do CEPIKu, itp."
    Komornik wezwie Cie do uzupełnienia wniosku poprzez zapłatę zaliczki.
    Jak zapłacisz to komornik podejmie stosowne kroki o które wnosiłeś
    we wniosku egek.