    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5a5a2351$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <Caw6C.894361$Up7.160563@fx21.ams1>
    <5a5b9a71$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5bbb38$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5bc83f$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5c8228$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5d093b$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5d0a37$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5d1c22$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5dafbe$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Nowy przepis. Po co?
    Date: Tue, 16 Jan 2018 12:14:44 +0100

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    No to po co ogloszeniu klamal ?

    >Wg mnie nie masz racji.
    >Jeżeli mamy "doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenie mieniem w
    >celu osiągnięcia korzyści majątkowej", to powinno się rozpatrzeć dwie
    >rzeczy: Jaki był cel i czy było niekorzystne rozporządzenie mieniem.
    >Wg mnie było niekorzystne, nawet jeżeli trudno jest oszacować kwotę.

    Jest niuans - "przeciez na tej gieldzie to wszystkie krecone" :-)

    >Nie
    >musi być strata wyrażona w złotówkach. Wystarczy, że wskutek oszustwa
    >kupujący kupił rzecz o innych cechach niż chciał kupić. Mienie którym
    >rozporządził niekorzystnie, to w moim przekonaniu jest całe mienie
    >przeznaczone na zakup samochodu a nie tylko ta kwota o którą samochód
    >jest mniej wart niż myślał kupujący.

    Cos w tym jest, ale jesli chcial kupic samochod za ok 20 tys, bo
    wiecej nie mial, na rynku jest pelno podobnych samochodow, w roznej
    cenie i z roznym przebiegiem,

> [...]
    >nie jest istotne jaka to konkretnie była korzyść. Istotne jest, czy
    >cel
    >był komercyjny (a więc osiągnięcie korzyści) czy też żart, pomyłka,
    >bądź
    >np. dokuczenie kupującemu.

    >Bo jeżeli kupujący jest znany osobiście sprzedającemu, ma ten na
    >niego
    >kosę i kręci licznik po to żeby się dziad jeden rozkraczył gdzieś w
    >polu
    >i dostał apopleksji od tego, to już nie ma celu osiągnięcia korzyści
    >majątkowej i paragraf o którym mowa nie ma zastosowania.

    No ale w przepisie jest jednak korzysc majatkowa.
    Dla satysfakcji mozna bezkarnie :-)

    J.