    Subject: Re: Nowy przepis. Po co?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5a5a2351$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <Caw6C.894361$Up7.160563@fx21.ams1>
    <5a5b9a71$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5bbb38$0$5145$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5bc83f$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5c8228$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5d093b$0$5146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5d0a37$0$15189$65785112@news.neostrada.pl>
    <5a5d1c22$0$15207$65785112@news.neostrada.pl>
    From: m <m...@g...com>
    Date: Tue, 16 Jan 2018 08:54:38 +0100

    > Skąd wiesz, żenie powiedział by nbywcy o cofnięciu licznika?

    > Nie - trzeba ją określić, bowiem to tą kwotą niekorzystnie rozporządzono
    > ewentualnie.

    Wg mnie nie masz racji.

    Jeżeli mamy "doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenie mieniem w
    celu osiągnięcia korzyści majątkowej", to powinno się rozpatrzeć dwie
    rzeczy: Jaki był cel i czy było niekorzystne rozporządzenie mieniem.

    Wg mnie było niekorzystne, nawet jeżeli trudno jest oszacować kwotę. Nie
    musi być strata wyrażona w złotówkach. Wystarczy, że wskutek oszustwa
    kupujący kupił rzecz o innych cechach niż chciał kupić. Mienie którym
    rozporządził niekorzystnie, to w moim przekonaniu jest całe mienie
    przeznaczone na zakup samochodu a nie tylko ta kwota o którą samochód
    jest mniej wart niż myślał kupujący.

    Druga sprawa, to czy to było w celu osiągnięcia korzyści. Znowu, wg mnie
    nie jest istotne jaka to konkretnie była korzyść. Istotne jest, czy cel
    był komercyjny (a więc osiągnięcie korzyści) czy też żart, pomyłka, bądź
    np. dokuczenie kupującemu.

    Bo jeżeli kupujący jest znany osobiście sprzedającemu, ma ten na niego
    kosę i kręci licznik po to żeby się dziad jeden rozkraczył gdzieś w polu
    i dostał apopleksji od tego, to już nie ma celu osiągnięcia korzyści
    majątkowej i paragraf o którym mowa nie ma zastosowania.

    p. m.