    From: "Danusia" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowe stanowisko pracy?
    Date: Sat, 21 Apr 2018 10:33:25 +0200

    Użytkownik "Animka" <a...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:pbch7l$m38$1@news.icm.edu.pl...

    > A po cholerę ta funkcja? Mało to kierowników w ZUS-ie?
    > Tumamów jakichś naprzyjmowali do pisania pisemek, że trzeba ich
    > kontrolowac jak napisali to pisemko? Zresztą jak napiszą beznadziejnie
    > głupie pisemko to ta aprobat tez podpisze.
    > To tak samo jakby pani w szkole sprawdzała dyktanda. Tylko jej płacą
    > mniej.

    Trochę więcej wiedzy by się przydało:-)
    Aprobant w ZUS-e nie podpisuje pisemek lecz decyzje o przyznaniu i
    obliczeniu wysokości emerytury lub renty, oraz pism w sprawach odwołujących
    się od takich decyzji.
    Jest to konieczne aby przyznawanie pieniędzy ludziom nie było jednoosobowe,
    bo urzędniczka może się pomylić celowo, lub nieumyślnie, za kasę lub
    rodzinie itd. Sprawdzenie takiej decyzji i obliczenia wysokości to nie jest
    2 min, ani 20 min, zazwyczaj ponad 2 godz bo sprawdzeniu podlega nie tylko
    sama decyzja lecz i wszystkie załączniki.