  • 1. Data: 2003-02-12 08:28:20
    Temat: Niezly pomysl :-/
    Od: t...@w...pdi.net

    Powiedzmy, ze ktos wpadl na niezly pomysl na "biznes".

    1. Wynajmuje od operatora GSM (lub na przyklad od firmy MNI
    http://www.mni.pl) specjalny numer, np. 7960.

    2. Rozsylam przy pomocy Internetu SMS o nastepujacej tresci:

    "Wyslij SMS o tresci AD 4137 na numer 7960 i ciesz sie nowymi minutami.
    Wykorzystasz je kiedy zechcesz. Milej zabawy."

    3. Licze kase.

    Czy to jest legalne? A jesli nie (co jest dla mnie oczywiste ale
    najwyrazniej nie dla operatorow GSM) to jak taki "biznes" ukrocic?

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski

    P.S. Za wyslanie takiego SMS'a (typ Premium) placi sie operatorowi 9 zl, ile
    dostaje zlodziej nie wiem, ale nie sadze zeby wiecej niz polowe.

  • 2. Data: 2003-02-12 08:35:41
    Temat: Re: Niezly pomysl :-/
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <t...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy to jest legalne? A jesli nie (co jest dla mnie oczywiste ale
    > najwyrazniej nie dla operatorow GSM) to jak taki "biznes" ukrocic?

    operator nie robi nic nielegalnego.
    osoba ktora rozsyla niezamowione i niechciane sms - czyni to nie
    do konca legalnie.

    ps: rozsylajacy otrzymuje okolo 4-5zl netto od takiego sms'a :)

  • 3. Data: 2003-02-12 08:48:21
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Powiedzmy, ze ktos wpadl na niezly pomysl na "biznes".

    legalne :)

    : 1. Wynajmuje od operatora GSM (lub na przyklad od firmy MNI
    : http://www.mni.pl) specjalny numer, np. 7960.

    imho legalne

    : 2. Rozsylam przy pomocy Internetu SMS o nastepujacej tresci:
    :
    : "Wyslij SMS o tresci AD 4137 na numer 7960 i ciesz sie nowymi minutami.
    : Wykorzystasz je kiedy zechcesz. Milej zabawy."

    imho legalne

    : 3. Licze kase.

    imho legalne

    : Czy to jest legalne? A jesli nie (co jest dla mnie oczywiste ale
    : najwyrazniej nie dla operatorow GSM) to jak taki "biznes" ukrocic?

    zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z 286 kk

  • 4. Data: 2003-02-12 08:53:21
    Od: t...@w...pdi.net

    Krzysztof Gil <k...@p...pl> wrote:

    > operator nie robi nic nielegalnego.

    Tego nie sugerowalem. Sugeruje, ze operatorowi to wisi i powiewa a wystarczy
    ukrocic anonimowe wysylanie SMS'ow z Internetu.

    > osoba ktora rozsyla niezamowione i niechciane sms - czyni to nie
    > do konca legalnie.

    Raczej chodzilo mi o to, czego wyraznie nie napisalem, ze w odroznieniu od
    klasycznego oszustwa "kup Pan kolumne Zygmunta" oszust jest anonimowy. Nie
    do scigniecia, chyba, ze byl glupi i wysylal SMS'y z dajacego sie
    zidentyfikowac IP'a. Oczywiscie, jesli ja dalbym sie nabrac na te "nowe
    minuty" i ich nie otrzymal to moglbym dochodzic zwrotu owych 9 zlotych na
    zasadzie reklamacji. Ale co z kosztami operatora? W koncu ktos mogl zlosliwie
    rozsylac takie SMS'y zeby pograzyc firme MNI. Oszustwo idealne, chyba, ze
    sedzia nie dalby sie nabrac na spiewki o zlosliwej konkurencji :-)

    > ps: rozsylajacy otrzymuje okolo 4-5zl netto od takiego sms'a :)

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 5. Data: 2003-02-12 09:00:30
    Od: t...@w...pdi.net

    Marcin Surowiec <s...@d...pl> wrote:

    > : Powiedzmy, ze ktos wpadl na niezly pomysl na "biznes".

    > legalne :)

    Zgoda, jeszcze legalne :-)

    > : 1. Wynajmuje od operatora GSM (lub na przyklad od firmy MNI
    > : http://www.mni.pl) specjalny numer, np. 7960.

    > imho legalne

    Oczywiscie.

> [...]
    > : "Wyslij SMS o tresci AD 4137 na numer 7960 i ciesz sie nowymi minutami.
    > : Wykorzystasz je kiedy zechcesz. Milej zabawy."

    Tak? Nawet jak te "nowe minuty" to fikcja?

    > : 3. Licze kase.

    > imho legalne

    No wiem, wiem :-)))

    > : Czy to jest legalne? A jesli nie (co jest dla mnie oczywiste ale
    > : najwyrazniej nie dla operatorow GSM) to jak taki "biznes" ukrocic?

    > zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa z 286 kk

    Aha...ale kto? Czy na pewno ten kto DOSTAL te pieniadze?

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski

  • 6. Data: 2003-02-12 11:15:02
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

    > do scigniecia, chyba, ze byl glupi i wysylal SMS'y z dajacego sie
    > zidentyfikowac IP'a.

    Wydawalo mi sie, ze juz da sie zidentyfikowac wszystkie polaczenia
    lacznie z dynamicznie przydzielanym IP ??

    Pozdrawiam
    Dan

  • 7. Data: 2003-02-12 12:13:20
    Temat: Odp: Niezly pomysl :-/
    Od: "Tomasz Leszczyński" <t...@w...pdi.net>

    Użytkownik Dan <d...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2da2b$bv5$...@a...news.tpi.pl...

    > Wydawalo mi sie, ze juz da sie zidentyfikowac wszystkie polaczenia
    > lacznie z dynamicznie przydzielanym IP ??

    No a z wyjatkiem na przyklad numerow za maskarada :-) Ale mi raczej chodzilo
    o identyfikowanie w sensie osoby...nie da sie jak sie osoba uprze :-)
    Operator mysle, nie powinien pozwalac anonimowym osobom na wysylanie SMS
    albo umozliwiac (co wydaje mi sie lepsze) uzytkownikom telefonow decydowac w
    jakim zakresie beda takie anonimowe SMS'y przyjmowac.

    W jakiejs tam sprawie operator poradzil uzytkownikowi, ze moze zablokowac
    przyjmowanie SMS'ow z Internetu. Hmm...niby prawda.

    > Pozdrawiam
    > Dan

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 8. Data: 2003-02-13 00:57:54
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

    > Wydawalo mi sie, ze juz da sie zidentyfikowac wszystkie polaczenia
    > lacznie z dynamicznie przydzielanym IP ??

    poza tym zawsze za kolnierz ciagany bedzie wlasciciel tego numeru.

    KOBIETA > Uroda >>> http://link.interia.pl/f16cd

  • 9. Data: 2003-02-19 08:04:18
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Krzysztof Gil napisał(a):

    > ps: rozsylajacy otrzymuje okolo 4-5zl netto od takiego sms'a :)

    duzo, duzo mniej... tyle to ma firma posredniczaca miedzy klientem a
    operatorem gsm. stawki za premium smsy w polsce sa tragicznie niskie.
    nie oplaca sie jeszcze na tym biznesu robic (chyba, że za darmowy
    kontent)

    --
    __o Normanos Roweros Pedziwiatros
    _`\<,_ GG #1798800