    From: t...@w...pdi.net
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezly pomysl :-/
    Date: Wed, 12 Feb 2003 08:53:21 +0000 (UTC)

    Krzysztof Gil <k...@p...pl> wrote:

    > operator nie robi nic nielegalnego.

    Tego nie sugerowalem. Sugeruje, ze operatorowi to wisi i powiewa a wystarczy
    ukrocic anonimowe wysylanie SMS'ow z Internetu.

    > osoba ktora rozsyla niezamowione i niechciane sms - czyni to nie
    > do konca legalnie.

    Raczej chodzilo mi o to, czego wyraznie nie napisalem, ze w odroznieniu od
    klasycznego oszustwa "kup Pan kolumne Zygmunta" oszust jest anonimowy. Nie
    do scigniecia, chyba, ze byl glupi i wysylal SMS'y z dajacego sie
    zidentyfikowac IP'a. Oczywiscie, jesli ja dalbym sie nabrac na te "nowe
    minuty" i ich nie otrzymal to moglbym dochodzic zwrotu owych 9 zlotych na
    zasadzie reklamacji. Ale co z kosztami operatora? W koncu ktos mogl zlosliwie
    rozsylac takie SMS'y zeby pograzyc firme MNI. Oszustwo idealne, chyba, ze
    sedzia nie dalby sie nabrac na spiewki o zlosliwej konkurencji :-)

    > ps: rozsylajacy otrzymuje okolo 4-5zl netto od takiego sms'a :)

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)