eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodnosc towaru z umowa... robienie w chuja przez ... no wlasnie przez kogo? › Re: Niezgodnosc towaru z umowa... robienie w chuja przez ... no wlasnie przez kogo?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 1 Aug 2014 00:46:00 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Niezgodnosc towaru z umowa... robienie w chuja przez ... no wlasnie
    przez kogo?

    On Tue, 29 Jul 2014, Dariusz wrote:

    > - kto powinien sie ustosunkowac do mojej reklamacji: sprzedawca czy jakas
    > firma B?

    Pytanie może zawierać nieuświadomioną pułapkę.
    "firma B" w zasadzie mogłaby się "stosunkować", ale pod jednym warunkiem:
    przedstawienia pełnomocnictwa sprzedawcy.
    O ile przepis (lub postanowienie umowy) wyraźnie nie wskazują inaczej,
    KAŻDĄ czynność prawną można przeprowadzić przez pełnomocnika :)
    Jest więc pytanie, czy nie tylko na dokumencie reklamacyjnym, ale
    również np. na tej fakturze o której piszesz, nie było wzmianki o tym,
    że "firma B" ma pełnomocnictwa sprzedawcy w zakresie reklamacji.
    Jeśliby taki zapisek tam był, to nie można się wykręcić że oświadczenie
    "firmy B" uznałeś za niewiarygodne, skoro przyjąłeś oświadczenie
    sprzedawcy.

    > Oczywiscie znam doskonale ustawe o szczegolnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

    Dla porządku, nie napisałeś, z jakiego tytułu była reklamacja.
    Jak nie zostało to jasno wyrażone, sprzedawca może udawać greka
    i twierdzić iż "myślał że to reklamacja gwarancyjna".
    Dlaczego by nie?

    > Na jednym z for znalazlem wlasnie twierdzenie, ze w ciagu tych 14 dni
    > powinienem dostac decyzje.

    IMHO nie ma takiej opcji - musisz "móc otrzymać odpowiedź" jeśli chcesz.
    Sprzedawca ma podjąć decyzję.
    Popatrz na posty obok - ustanawiasz forwardowanie listów itp, tak, że
    list w ogóle dotrze *po* 2 tygodniach. Sprzedawca ma tym samym minus
    kilka dni na odpowiedź :>
    IMO, przepis jest jasny - sprzedawca ma podjąć w tym terminie decyzję
    "tak czy nie" a ze względu na cel nie może odmówić jej ujawnienia, jak
    sam się postarasz żeby ją "niezwłocznie" dostać.
    Na mój rozum, odpowiedź "wysłaliśmy odpowiedź listem i nie powiemu panu
    przez telefon" jest niedopuszczalna, ale wymaganie, aby odpowiedź wysłana
    listem DOSZŁA przed dwoma tygodniami jest równie bezzasadne.

    pzdr, Gotfryd