  • 1. Data: 2006-11-19 12:24:32
    Temat: Niezgodność towaru z umową a gwarancja
    Od: Lew <l...@l...com>

    Witam,

    Widzę w różnych sklepach notebooki z gwarancją tylko 12 miesięcy
    ( producenta ) czy jeśli notebook się popsuje po 12 miesiącach mogę
    reklamować go w sklepie na podstawie niezgodności towaru z umową (24 m-s
    według ustawy)? Czy sklep ma obowiązek naprawić mi notebooka ? A jeśli
    odmówi przyjęcia sprzętu jak to wyegzekwować ? Np. sklep internetowy ma
    siedzibę w Warszawie będę musiał wystąpić w pozwem w Warszawie ?

    pozdr

    Lew

  • 2. Data: 2006-11-19 13:02:32
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową a gwarancja
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Lew napisał(a):

> [...]
    > producenta ) czy jeśli notebook się popsuje po 12 miesiącach mogę
    > reklamować go w sklepie na podstawie niezgodności towaru z umową (24 m-s

    Jeśli udowodnisz, że był zepsuty podczas zakupu, to tak.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2006-11-19 19:37:39
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Odpowiem Ci wg tego jaka informacje dostalem w F.K. - zawsze mozesz tam
    zapytac.

> [...]
    > producenta ) czy jeśli notebook się popsuje po 12 miesiącach mogę
    > reklamować go w sklepie na podstawie niezgodności towaru z umową (24 m-s

    Reklamowac zawsze masz prawo.

    > Czy sklep ma obowiązek naprawić mi notebooka ? A jeśli

    Nie ma obowiazku. Po 6 miesiacach zapewne na Tobie spocznie obowiazek
    udowodnienia niezg. towaru z umowa w momencie zakupu - rzecz raczej dosc
    trudna.
    Probowac reklamowac jak odmowia to jest problem.

    > odmówi przyjęcia sprzętu jak to wyegzekwować ? Np. sklep internetowy ma
    > siedzibę w Warszawie będę musiał wystąpić w pozwem w Warszawie ?

    Jezeli odmowia z powodu uplyniecia 6 miesiecy od momentu zakupu to pozostaje
    tylko ekspertyza u rzeczoznawcy na Twoj koszt i jezeli on stwierdzi, ze
    niezgodnosc wystepowala w momencie zakupu (co czesto jest nie do
    udowodnienia - rozmawialem kilka razy z rzeczoznawcami) to najpierw zadac
    usuniecia niezgodnosci i zwrotu kasy za rzeczoznawce , jezeli nie pomaga to
    na droge sadowa.

    Czy aby na pewno kupujesz sprzet prywatnie? Sprzet do firmy reklamuje z
    tytulu rekojmi....

    K.