eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Niezgodność towaru z umową ?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 19

  • 11. Data: 2008-09-12 10:54:36
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Norbert napisał(a):

    > No ok, ale jak kiedyś zapytałem w informacji czy mogę zwrócić towar w
    > ciągu jakiegoś tam czasu jeśli by się okazało że nie spełnia moich
    > oczekiwań to powiedziano mi ze w MM nie mozna zwrocic , mozna tylko
    > zamienic na drozszy egzemplarz/model.

    Niespełnianie oczekiwań to nie jest niezgodność z umową. Niezgodność to
    jest wtedy, jeśli towaru nie możesz użyć do celu, do jakiego został
    stworzony.

    --
    pozdrawiam
    Justyna


  • 12. Data: 2008-09-12 11:30:31
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > A znasz jakieś orzecznictwo - z ciekawości pytam, bo sam nie znam.

    Tak. Z branży obuwniczej,

    > No jest to niewątpliwie zdefiniowane wszystko w sposób taki sobie, ale
    > akurat przy prostej myszy te parę popsuć zupełnych (mysz zdechła) sie MZ
    > kwalifikuje.

    A sklep wykazuje 101% dobrej woli czyli zawsze uznaje reklamację wymieniająć
    na nową.

    > żądanie pokrycia np. kosztów dojazdu.

    To juz w osobnej sprawie bez szans powodzenia.
    Wyobrażmy sobie, że kupie u Ciebie w sklepie w Ustrzykach Górnych
    sznurowadła. Mieszkam w Szczecinie. Przyjeżdzam do Ciebie kilka razy
    taksówką bo sznurowadla za każdym razem się przecierają. Żądam od Ciebie
    kosztów dojazdu (mam rachunki) :-)

    Klienci co chwilę żądają zwrotu kasy po trzech naprawach. Jest to utrwalona
    pozostałość po rękojmi.
    Nie ma problemu uzasadnić nadmiernych kosztów. Szczególnie ze wystepuje
    roszczenie zwrotne - czyli sprzedawca żąda np od producenta naprawy czy
    wymiany. Wtedy sprzedawca nie ponosi żadnych kosztów ale on jest
    odpowiedzialny przed klientem.

    D.



  • 13. Data: 2008-09-12 11:35:08
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    krys pisze:

    > Niespełnianie oczekiwań to nie jest niezgodność z umową. Niezgodność to
    > jest wtedy, jeśli towaru nie możesz użyć do celu, do jakiego został
    > stworzony.
    >

    Czyli np myszka komputerowa w ktorej nie dziala laser.
    Ale jak powiedzialem ze to niezgodnosc z umowa i nie chce juz takiej to
    mi powiedzieli ze moge tylko wybrac drozsza i doplacic bo pieniedzy mi
    nie oddadza.


  • 14. Data: 2008-09-12 11:38:26
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Norbert napisał(a):

    > krys pisze:
    >
    >> Niespełnianie oczekiwań to nie jest niezgodność z umową. Niezgodność
    >> to jest wtedy, jeśli towaru nie możesz użyć do celu, do jakiego
    >> został stworzony.
    >>
    >
    > Czyli np myszka komputerowa w ktorej nie dziala laser.
    > Ale jak powiedzialem ze to niezgodnosc z umowa i nie chce juz takiej
    > to mi powiedzieli ze moge tylko wybrac drozsza i doplacic bo pieniedzy
    > mi nie oddadza.

    Ty im nie mów, tylko powiadom sprzedawcę tak, żebyś miał potwierdzenie.
    Zajrzyj do ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, czy
    jakoś tak. I do Rzecznika Konsumentów. Mają 14 dni na ustosunkowanie
    się do sprawy. Do Ciebie należy wybór, czy chcesz wyniany na mysz wolna
    od wad, czy naprawę.

    --
    pozdrawiam
    Justyna świeżo po rozmowie z RK.


  • 15. Data: 2008-09-12 12:07:33
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: "G. Firlik" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    news:gac5t0$rqf$1@mx1.internetia.pl...
    > Gotówki nie zwracają.
    > Czy to jest prawnie dozwolone?

    Podczepię się z podobnym problemem. Zakupiona w MM klawiatura nie działała
    od początku, ewidentne uszkodzenie. Kupiona była na firmę, więc w ramach
    rękojmi oddana została do serwisu, który stwierdził, że jest nie do
    naprawienia i trzeba wymienić na nową. W tym sklepie MM już takich klawiatur
    nie ma, wobec czego najchętniej rozwiązałbym umowę k/s i wziął gotówkę.

    Czy mogę się tego domagać? Coś mi świta, że zgodnie z zasadami rękojmi to
    klient wybiera sposób załatwienia sprawy. Czy ktoś oblatany mógłby mi to
    potwierdzić i poradzić co mogę zrobić?

    Grzesiek


  • 16. Data: 2008-09-12 12:19:27
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>


    Użytkownik "G. Firlik" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gadmg0$ldt$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Norbert" <n...@M...com> napisał w wiadomości
    > news:gac5t0$rqf$1@mx1.internetia.pl...
    >> Gotówki nie zwracają.
    >> Czy to jest prawnie dozwolone?
    >
    > Podczepię się z podobnym problemem. Zakupiona w MM klawiatura nie działała
    > od początku, ewidentne uszkodzenie. Kupiona była na firmę, więc w ramach
    > rękojmi oddana została do serwisu, który stwierdził, że jest nie do
    > naprawienia i trzeba wymienić na nową. W tym sklepie MM już takich
    > klawiatur nie ma, wobec czego najchętniej rozwiązałbym umowę k/s i wziął
    > gotówkę.
    >
    > Czy mogę się tego domagać? Coś mi świta, że zgodnie z zasadami rękojmi to
    > klient wybiera sposób załatwienia sprawy. Czy ktoś oblatany mógłby mi to
    > potwierdzić i poradzić co mogę zrobić?


    Skoro to działalność gospodarcza a nie konsument to na zasadach ogólnych w
    obrocie pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Specjalne prawa przysługuja tylko
    konsumentom dlatego czasami nie warto łasić się na te kilka złotych VAT i
    kupować prywatnie a nie na firmę (o ile takie było zamierzeniue)

    A.



  • 17. Data: 2008-09-12 23:31:17
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.09.2008 Daniel <w...@w...pl> napisał/a:
    >> A znasz jakieś orzecznictwo - z ciekawości pytam, bo sam nie znam.
    > Tak. Z branży obuwniczej,

    A możesz podać jakieś konkrety?

    >> No jest to niewątpliwie zdefiniowane wszystko w sposób taki sobie, ale
    >> akurat przy prostej myszy te parę popsuć zupełnych (mysz zdechła) sie MZ
    >> kwalifikuje.
    > A sklep wykazuje 101% dobrej woli czyli zawsze uznaje reklamację wymieniająć
    > na nową.

    To nie wystarczy. Czas związany z załatwieniem reklamacji i brak
    możliwości używania rzeczy zgodnie z przeznaczeniem bardziej składają się
    na uciążliwość niż łaska lub niełaska sklepu.

    >> żądanie pokrycia np. kosztów dojazdu.
    > To juz w osobnej sprawie bez szans powodzenia.

    Masz jakieś orzecznictwo? :)

    > Wyobrażmy sobie, że kupie u Ciebie w sklepie w Ustrzykach Górnych
    > sznurowadła. Mieszkam w Szczecinie. Przyjeżdzam do Ciebie kilka razy
    > taksówką bo sznurowadla za każdym razem się przecierają. Żądam od Ciebie
    > kosztów dojazdu (mam rachunki) :-)

    Odnoszę wrażenie, że Twój sceptycyzm wynika z postrzegania wszystkiego
    poprzez takie skrajności oraz własnemu doświadczeniu w roli zbliżonej do
    sprzedawcy. Na to własne doświadczenie składa się głownie fakt, że ludzie
    zwykle odpuszczają i sprawa nie ląduje w sądzie. Kiedyś produkował się na
    pl.soc.konsumenci człowiek z MM. Bardzo mi go podejściem przypominasz :)

    > Klienci co chwilę żądają zwrotu kasy po trzech naprawach. Jest to utrwalona
    > pozostałość po rękojmi.

    Chyba jakiejś starożytnej. Ta poprzedzająca "niezgodność" umożliwiała po
    0-1 naprawie OIDP.

    > Nie ma problemu uzasadnić nadmiernych kosztów. Szczególnie ze wystepuje
    > roszczenie zwrotne - czyli sprzedawca żąda np od producenta naprawy czy
    > wymiany. Wtedy sprzedawca nie ponosi żadnych kosztów ale on jest
    > odpowiedzialny przed klientem.

    No toć regres jest właśnie argumentem, że najczęściej nie ma nadmiernych
    kosztów.

    --
    Marcin


  • 18. Data: 2008-09-13 20:51:05
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Arek Margraf pisze:

    > Skoro to działalność gospodarcza a nie konsument to na zasadach ogólnych w
    > obrocie pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Specjalne prawa przysługuja tylko
    > konsumentom dlatego czasami nie warto łasić się na te kilka złotych VAT i
    > kupować prywatnie a nie na firmę (o ile takie było zamierzeniue)

    której literki w słowie rękojmia nie rozumiesz?

    > A.


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 19. Data: 2008-09-17 00:21:07
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2008, Arek Margraf wrote:

    > Użytkownik "G. Firlik" <g...@o...pl> napisał
    >>
    >> Czy mogę się tego domagać? Coś mi świta, że zgodnie z zasadami rękojmi to
    >> klient wybiera sposób załatwienia sprawy.

    "Jednakże kupujšcy nie może od umowy odstšpić, jeżeli sprzedawca
    niezwłocznie wymieni rzecz wadliwš na rzecz wolnš od wad albo
    niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania,
    jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana,
    chyba że wady sš nieistotne."

    Stąd:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2
    _117.html

    Wyłączenie rękojmi nie zastrzegają?

    > Skoro to działalność gospodarcza a nie konsument to na zasadach ogólnych w
    > obrocie pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Specjalne prawa przysługuja tylko
    > konsumentom

    Specjalne prawa przysługują tylko niekonsumentom, w szczególności
    prawo do skorzystania z rękojmi :], byle konsument się nie łapie ;)

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1