  • 1. Data: 2008-09-11 22:19:45
    Temat: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Myszka komputerowa kupiona w Mediamarkt.
    Działała miesiąc i nagle przestała.
    Czy mozna powolac sie na niezgodnosc towaru z umową?
    W MM powiedziano mi że nie ma u nich zwrotu towaru i pieniędzy.
    Że tylko gwarancja i jesli okaze sie wadliwa to albo wymiana na nową
    taką samą lub droższą myszkę z moją dopłatą.
    Gotówki nie zwracają.
    Czy to jest prawnie dozwolone?

  • 2. Data: 2008-09-12 00:23:20
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 11.09.2008 Norbert <n...@M...com> napisał/a:
    > Działała miesiąc i nagle przestała.
    > Czy mozna powolac sie na niezgodnosc towaru z umową?

    Tak.

> [...]
    > Że tylko gwarancja i jesli okaze sie wadliwa to albo wymiana na nową
    > taką samą lub droższą myszkę z moją dopłatą.

    Że nagadają Ci bzdur? :) To zalezy. MZ dość ciekawy problem
    życiowo-prawny. Może ktoś odpowie: jesli byłbym w stanie wykazać tu
    szkodę, i udowodnić, że MM taką informację mi przekazał, to czy
    odpowiadałby z art. 286 kk? Sprzedawca, jako profesjonalista powinien znać
    tak podstawowy przepis, więc na niewiedzę raczej powoływac się nie może.
    Procedura gwarancyjna może być tańsza od ustawowej (przymijmy, że jest),
    więc mamy i korzyść.

    Wracając do meritum - w skrócie: w pierwszym podejsciu mozesz z tyt.
    niezgodności domagać się jedynie wymiany bądź naprawy. Jesli popsuje Ci
    się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-09-12 04:51:04
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Jesli popsuje Ci
    > się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki.

    Czy musisz konserwować tą nieprawdziwą bzdurę?

    D.

  • 4. Data: 2008-09-12 05:19:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.09.2008 Daniel <w...@w...pl> napisał/a:
    > Czy musisz konserwować tą nieprawdziwą bzdurę?

    Art. 8 u.4.
    Jeśli zrobisz sie odrobinę mniej arogancki, to nawet objasnię co
    tam napisano.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2008-09-12 05:39:18
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Art. 8 u.4.
    > Jeśli zrobisz sie odrobinę mniej arogancki, to nawet objasnię co
    > tam napisano.

    Bardzo chętnie usłyszę wyjaśnienie. Najlepiej od razu potwierdź to jakimiś
    praktycznymi przykładami.

    D.

  • 6. Data: 2008-09-12 06:02:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.09.2008 Daniel <w...@w...pl> napisał/a:
    > Bardzo chętnie usłyszę wyjaśnienie. Najlepiej od razu potwierdź to jakimiś
    > praktycznymi przykładami.

    Art 8 u. 4: Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może
    żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość
    takiemu żądaniu w odpowiednim czasie **** lub gdy naprawa albo wymiana
    narażałaby kupującego na znaczne niedogodności ****, ma on prawo domagać
    się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może
    odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się
    rodzaj towaru i cel jego nabycia.

    Fragment pomiedzy **** umozliwa odstapienie od umowy (zwrot gotówki) jeśli
    inny sposób załatwienia sprawy naraziłby konsumenta na znaczace
    niedogodnosci. Z informacji które pojawiaja się m.in. na tej grupie
    wynika, ze konieczność kilkakrotnej reklamacji jest juz taką uciążliwością
    i może stanowić podstawę do żądania odstapienia od umowy. Jesli wiec taka
    mysz popsuje się np. 4-5x (spotykałem tu opinie że 2-3x) to jest to
    podstawa.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2008-09-12 08:01:49
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 12.09.2008, o godzinie 07.39.18, na pl.soc.prawo, Daniel
    napisał(a):

    > Bardzo chętnie usłyszę wyjaśnienie. Najlepiej od razu potwierdź to jakimiś
    > praktycznymi przykładami.

    Znaczy mi w Saturnie kasę oddali. Powoływałem się na ten właśnie art.
    Chodziło o zwrot kasy, bo sprzęt nie działał jak należy (choć działał na
    komputerze w serwisie Saturna).

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 8. Data: 2008-09-12 09:05:04
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > Jesli wiec taka
    > mysz popsuje się np. 4-5x (spotykałem tu opinie że 2-3x) to jest to
    > podstawa.

    Ze swojego doświadczenia wiem, że tylko rzecznicy konsumentów takie
    wykładnie stosują. Sądy już niekoniecznie :-)
    art. 8.1. mówi wyraźnie o doprowadzeniu do stanu zgodnego z umową,
    nadmiernych kosztach itp. Zwrócenie gotówki jest dla sprzedawcy na pewno
    nadmiernym kosztem - w każdym razie to sprzedawca decyduje o tym co jest
    nadmiernym kosztem :-)

    D.

  • 9. Data: 2008-09-12 09:35:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Ze swojego doświadczenia wiem, że tylko rzecznicy konsumentów takie
    > wykładnie stosują. Sądy już niekoniecznie :-)

    A znasz jakieś orzecznictwo - z ciekawości pytam, bo sam nie znam.

> [...]
    > nadmiernych kosztach itp. Zwrócenie gotówki jest dla sprzedawcy na pewno
    > nadmiernym kosztem - w każdym razie to sprzedawca decyduje o tym co jest

    No jest to niewątpliwie zdefiniowane wszystko w sposób taki sobie, ale
    akurat przy prostej myszy te parę popsuć zupełnych (mysz zdechła) sie MZ
    kwalifikuje. Co innego gdy notorycznie odpada np. pokrętło w pralce
    za parę kilo złotych - tu nie sądzę aby straczyło 12 napraw pokrętła.
    Zresztą tę nadmiernośc kosztów sprzedawca ma obowiązek wykazać.
    Pośrednim sposobem na zwiększenie (obopólnej) upierdliwości będzie też
    żądanie pokrycia np. kosztów dojazdu.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2008-09-12 09:54:28
    Od: Norbert <n...@M...com>

    > Wracając do meritum - w skrócie: w pierwszym podejsciu mozesz z tyt.
    > niezgodności domagać się jedynie wymiany bądź naprawy. Jesli popsuje Ci
    > się pare kolejnych razy to juz zwrotu gotówki.

    No ok, ale jak kiedyś zapytałem w informacji czy mogę zwrócić towar w
    ciągu jakiegoś tam czasu jeśli by się okazało że nie spełnia moich
    oczekiwań to powiedziano mi ze w MM nie mozna zwrocic , mozna tylko
    zamienic na drozszy egzemplarz/model.