  • 11. Data: 2003-12-18 00:49:50
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <z8nte4z24o0w.uklbidw5aek8$.dlg@40tude.net>, Markus Sprungk wrote:
    > O ile właściwie zrozumiałem tę część wypowiedzi:
    > "Przy zakupie określiłem, że chcę
    > aby monitor pracował w konkretnej rozdzielczości, zapytałem się czy jest
    > dobry obraz itp."
    > Czyli określił wymagania i sprzedawca mu je zapewnił. Dobrze rozumuję? :)

    Dobrze, ale sprzedawca nie zadeklarował (według tego co napisał
    wątko-inicjator), że monitor ma dobry obraz podług standardów kupującego,
    a podług swoich. On pewnie uważa, że obraz jest dobry, tym bardziej, że z
    instrukcji wynika, że i producent tak uważa. Tu nie ma żadnej
    sprzeczności, tu jest posługiwanie się subiektywna oceną. Już chyba
    większe szanse na ową niezgodność byłyby, gdyby sprzedawca powiedział
    "będzie pan zadowolony" :)

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2003-12-18 10:27:56
    Od: "Kuba" <n...@g...pl>

> [...]
    > a podług swoich. On pewnie uważa, że obraz jest dobry, tym bardziej, że z
    > instrukcji wynika, że i producent tak uważa.

    Z producentem jest taka sprawa, że określił on normy w rozdzielczości
    1024x768, w której to
    wady monitora jakoś się jeszcze mieszczą w tych normach - uważa więc monitor
    za sprawny.
    Ja zawarłem umowę ustną ze sprzedawcą (mam świadka), że monitor będzie
    sprawny
    w rozdz. 1280x1024 i moim zdaniem nie jest.

    --
    Kuba

  • 13. Data: 2003-12-18 10:42:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <brrva8$812$1@julia.coi.pw.edu.pl>, Kuba wrote:
> [...]
    > sprawny
    > w rozdz. 1280x1024 i moim zdaniem nie jest.

    No to faktycznie spróbuj z tą niezgodnością z umową. Złóż pisemną
    reklamację z tego tytułu i w pierwszej fazie licz że się sprzedawca
    nadzieje na obligatoryjny, 14dniowy termin odpowiedzi (jak nie odpowie w
    tym terminie to uznał z mocy ustawy reklamację). A jeśli nie, i się nie
    zgodzi to już tylko Sąd Konsumencki lub Powszechny pozostają. SKontaktuj
    się również z oddziałem Federacji Konsumentów
    (http://www.federacja-konsumentow.org.pl) w swojej okolicy. Maja
    doświadczenie w takich sprawach, mogą pomóc w negocjacjach a często
    wystarcza sam ich autorytet aby sprzedawca wymiękł.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2003-12-18 18:05:01
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > giełda? nie

    dlaczego? czytalem gdzies w ksiazce (chyba prof. Letowskiej), ze barazy i
    targowiska nie moga byc za takie miejsce uznane, ale nie znalazlem jeszcze
    do tego podstawy prawnej - chyba ze takowej nie ma, a taki poglad mozna
    poprzec judykatura.

    p.
    W,

  • 15. Data: 2003-12-18 20:30:36
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    wirtualna wrote:

> [...]
    > do tego podstawy prawnej - chyba ze takowej nie ma, a taki poglad mozna

    trochę jasniej - nie mogą być za jakie miejsca uznane?
    Stoisko na bazarze, targowisku, giełdzie, szczególnie stałe, jak
    najbardziej jest lokalem przedsiębiorstwa (miejscem przeznaczonym do
    obsługiwania publiczności). Sensem ustawy jest ochrona konsumenta przed
    zagrożeniami płynącymi z zawierania umowy w miejscu, w którym zwyczajnie
    by takiej nie zawarł, może być zaskoczony złożoną ofertą. Jeśli ktoś
    idzie na giełdę, to trudno tu mówić o zaskoczeniu zawarciem umowy.

    KG

  • 16. Data: 2003-12-18 23:05:48
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    > wirtualna wrote:
    > trochę jasniej - nie mogą być za jakie miejsca uznane?
    poza lokalem przedsiebiorstwa w rozumieniu Art.1 ustawy o ochronie
    niektorych praw konsumentow (...)

    czym wiec jest lokal przedsiebiorstwa "oznaczony w mysl przepisow o
    dzialanosci gospodarczej" nazwany tak w art.1 pkt 2 w/w ustawy?
    pytam, bo nie wiem, a nie dlatego, ze chce prowadzic polemike

    p.
    W,