  • 1. Data: 2003-12-17 15:58:07
    Temat: Niezgodność towaru z umową
    Od: "Kuba" <n...@g...pl>

    Kupiłem monitor CRT na giełdzie. Nie miałem możliwości obejrzenia jak
    pracuje. W domu stwierdziłem, że nie odpowiada mi, ma wady związane z
    ostrością i geometrią. Nie są to jednak na tyle duże wady, żeby monitor
    przyjął serwis, gdyż dopuszczalne odstępstwa od normy są określone w
    instrukcji i są one dość duże - o warunkch gwarancji i tych normach
    dowiedziałem się też w domu z instrukcji. Przy zakupie określiłem, że chcę
    aby monitor pracował w konkretnej rozdzielczości, zapytałem się czy jest
    dobry obraz itp. Monitor był dość drogi jak na CRT 17' i sprzedawca
    zachwalał, że to bardzo dobry monitor.
    Czy mogę się ubiegać o unieważnienie umowy / jakie mam szanse.

    --
    Kuba

  • 2. Data: 2003-12-17 18:57:29
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Kuba napisał(a):

    > Kupiłem monitor CRT na giełdzie.

    Gratuluję pomysłowości

    > Nie miałem możliwości obejrzenia jak
    > pracuje. W domu stwierdziłem, że nie odpowiada mi, ma wady związane z
    > ostrością i geometrią.

    Nie kupisz więc już chyba niczego na giełdzie?

> [...]
    > instrukcji i są one dość duże - o warunkch gwarancji i tych normach
    > dowiedziałem się też w domu z instrukcji.

    Dopiero w domu? Kolejne brawa :)

    > Przy zakupie określiłem, że chcę
    > aby monitor pracował w konkretnej rozdzielczości, zapytałem się czy jest
    > dobry obraz itp.

    i sprzedawca "oczywiście" Ci to zagwarantował?

    > Monitor był dość drogi jak na CRT 17' i sprzedawca
    > zachwalał, że to bardzo dobry monitor.

    Taaa....

    > Czy mogę się ubiegać o unieważnienie umowy / jakie mam szanse.

    A masz dowód zakupu?

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 3. Data: 2003-12-17 21:29:10
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <z...@c...cy> napisał w wiadomości

    > Gratuluję pomysłowości

    a nie jest to miejsce poza lokalem przedsiębiorstwa? Mozna przeciez od umowy
    odstapic...
    Dz.U.2000 Nr 22 Poz. 271

    o ochronie niektorych praw konsumentow...

    p.
    W,

  • 4. Data: 2003-12-17 21:42:31
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    wirtualna wrote:
    > a nie jest to miejsce poza lokalem przedsiębiorstwa?

    giełda? nie

    KG

  • 5. Data: 2003-12-17 22:15:53
    Od: "Kuba" <n...@g...pl>

    > Gratuluję pomysłowości
    gratuluję sarkazmu. Wielu moich znajomych kupowało właśnie monitory i inne
    rzeczy na warszawskiej giełdzie komputerowej i było ok. Sprzedawcy mają
    stałe miejsca sprzedaży i reprezentują warszawskie sklepy.

    > Nie kupisz więc już chyba niczego na giełdzie?
    nie przekreślam

    > Dopiero w domu? Kolejne brawa :)
    tak, myślę, że w sklepie, czy na giełdzie klient jest w stanie
    przeczytać całą instrukcję, pomierzyć i porównać wady z normami,
    jasne

    > i sprzedawca "oczywiście" Ci to zagwarantował?
    no właśnie i o ile się orientuję umowa ustna jest też ważna w jako umowa
    sprzedaży i mam nawet świadka bo kupowałem z kumplem. Poza tym liczy się
    chyba właśnie to co obiecywał sprzedawca

    > A masz dowód zakupu?

    jasne, że mam. Mam też adres sklepu - siedziby firmy i wszystko co
    potrzebne. Chodzi o to, że poinformowałem już w sklepie właściciela, że nie
    odpowiada mi monitor i chciałbym go wymienić (następnego dnia). On odmówił.
    Nie wiedziałem wtedy jeszcze o nowych przepisach i nie miałem mu jak ich
    przytoczyć. Teraz chce już wyjechać oficjalnie z pismem, tylko nie wiem czy
    mam dobre podstawy i szanse na wygranie sprawy
    --
    Kuba, 303b
    zakodowany w ROT13*

  • 6. Data: 2003-12-17 22:17:34
    Od: "Kuba" <n...@g...pl>

  • 7. Data: 2003-12-17 23:05:40
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <brpu9g$g2h$1@julia.coi.pw.edu.pl>, Kuba wrote:
> [...]
    > dowiedziałem się też w domu z instrukcji. Przy zakupie określiłem, że chcę
    > Czy mogę się ubiegać o unieważnienie umowy / jakie mam szanse.

    Ubiegać to zawsze się możesz, ale szanse są chyba nie za duże. Jedyne co
    mi przychodzi do głowy to pogrozić Inspekcją Handlową, a jak nie pomoże to
    się do nich zwrócić (do IH) argumentując jak powyżej tzn. że sprzedawca
    uniemożliwił (nie miał warunków) sprawdzenia sprzętu w miejscu zakupu.
    Te warunki powinny być zapewnione w myśl art.3. u.3. Ustawy o
    szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    Cywilnego (Dz. U. 141 poz. 1176):
    "Sprzedawca jest obowiązany zapewnić w miejscu sprzedaży odpowiednie
    warunki techniczno-organizacyjne umożliwiające dokonanie wyboru towaru
    konsumpcyjnego i sprawdzenie jego jakości, kompletności oraz
    funkcjonowania głównych mechanizmów i podstawowych podzespołów."

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-12-17 23:08:13
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Kuba napisał(a):

    > gratuluję sarkazmu. Wielu moich znajomych kupowało właśnie monitory i inne
    > rzeczy na warszawskiej giełdzie komputerowej i było ok. Sprzedawcy mają
    > stałe miejsca sprzedaży i reprezentują warszawskie sklepy.

    A ja bardzo często czytam wypowiedzi osób, które kupiły na giełdzie sprzęt
    i mają problemy. Nie tak dawno ktoś chyba na tej grupie pisał o monitorze
    Iiyama.

    > tak, myślę, że w sklepie, czy na giełdzie klient jest w stanie
    > przeczytać całą instrukcję, pomierzyć i porównać wady z normami,
    > jasne

    A o tym się ciągle trąbi, że klienci nie czytają instrukcji ani gwarancji
    na miejscu a potem są zdziwieni. Rozumiem gdyby to chodziło o sklep ale na
    giełdzie?

    > jasne, że mam.

    A jak tak, to sprawa chyba prosta

    >Mam też adres sklepu - siedziby firmy i wszystko co
    > potrzebne. Chodzi o to, że poinformowałem już w sklepie właściciela, że nie
    > odpowiada mi monitor i chciałbym go wymienić (następnego dnia). On odmówił.

    Chcesz wymienić na inny model? Teoretycznie nie masz podstaw, choć można by
    się upierać, że jest "niezgodny z umową". W końcu uzyskałeś pewne sprzeczne
    informacje od sprzedawcy nie mające pokrycia w rzeczywistości. Musiałbyś
    spróbować. Na http://www.federacja-konsumentow.org.pl/ znajdziesz szczegóły

    > Nie wiedziałem wtedy jeszcze o nowych przepisach i nie miałem mu jak ich
    > przytoczyć. Teraz chce już wyjechać oficjalnie z pismem, tylko nie wiem czy
    > mam dobre podstawy i szanse na wygranie sprawy

    Próbować zawsze można :)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*

  • 9. Data: 2003-12-17 23:21:43
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <k...@4...net>, Markus Sprungk wrote:
> [...]
    > informacje od sprzedawcy nie mające pokrycia w rzeczywistości. Musiałbyś

    Które informacje były sprzeczne i nie miały pokrycia w rzeczywistości? :)

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2003-12-18 00:25:51
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Marcin Debowski napisał(a):

    > Które informacje były sprzeczne i nie miały pokrycia w rzeczywistości? :)

    O ile właściwie zrozumiałem tę część wypowiedzi:

    "Przy zakupie określiłem, że chcę
    aby monitor pracował w konkretnej rozdzielczości, zapytałem się czy jest
    dobry obraz itp."

    Czyli określił wymagania i sprzedawca mu je zapewnił. Dobrze rozumuję? :)

    *ICQ-79050392*
    *GG-1447098*