  • 1. Data: 2002-06-03 14:35:20
    Temat: Niezależny Operator Międzymiastowy...
    Od: "miro" <m...@w...onet.pl>

    ... z siedzibą w Wawie przy ul. Jutrzenki 183 właśnie przysłał mi rachunek
    za miniony rok (03.06.2002). Soczysty rachunek. Nie tylko mnie - lecz jak
    Kraj długi i szeroki, prawda ?... W załączonej ulotce W DALSZYM CIĄGU chwali
    się tenże NOM, jaki to on jest "tańszy i lepszy" od Tepsy... Mogliby już
    przestać, bo się niedobrze robi... I oni - i Tepsa - impulsy mają po takie
    same 29 groszy netto. WBREW ubiegłorocznym zapewnieniom, których nie było
    przecież sposobu zweryfikować..., że są drastycznie tańsi, bo tylko 24
    grosze netto za impuls. Mam gdzieś jeszcze te ich oferty i odezwy
    internetowe, żeby bojkotować "1033" i kręcić tylko 1044... Pamiętacie
    wszyscy tę ruchawkę i protesty o praktyki monopolistyczne Tepsy i blokowanie
    dostępów. Wart jeden drugiego... A kto wie - czy nie szli rączka w rączkę, a
    teraz dzielą się górką... To wygląda mi teraz na numer lepszy od naganiania
    do kolektur przez Totka na kretyński lep Jack-Potta (:-))). Ładna kwota się
    teraz uzbierała... Której już nie odpiszemy od podatku, bo rok 2001
    zakończony. I właśnie O PODATKI chyba w tym numerze głównie chodziło... Nie
    wiem dokładnie JAK, ale cosik tak czuję... Nie wiem - WY jesteście
    prawnikami.. Rozbierzcie se to (:-))...
    Kręciliśmy numer "1044" na wiarę i na piękne oczy oszustów z NOM.
    Ja pozwoliłem sobie pójść deczko dalej z moim brakiem zaufania. Poprosiłem
    właśnie zwrotną pocztą (poleconą) o przysłanie mi szczegółowego wykazu
    rozmów za ujęty w fakturze VAT okres rozliczeniowy. Chcę porównać to z
    bilingiem Tepsy za ten sam okres. Czy czasem niektóre pozycje się nie
    DUBLUJĄ (:-))))... W tym Kraju jestem skłonny już wierzyć we wszystko, więc
    myślę, że to wcale nie wykluczone (:-))...
    Radzę Państwu uczynić to samo (:-))...
    Dopisałem w liście wyrazy mojego niesmaku z okazji ich chwalenia się rzekomą
    tańszością w stosunku do Tepsy i że nie widzę najmniejszego powodu, żeby
    odtąd wykręcić choć jeden raz numer "1044"... Po co, skoro TEPSA jest
    większa, pewniejsza i kosztuje dokładnie tyle samo ?
    Poza tym - należy się jakaś nagroda dla NOM za oszustwo, bo tak należy
    nazwać po imieniu to, co widnieje na fakturze - wobec wcześniejszych
    obietnic. Ciekawe, swoją drogą, na czym polegał ten przekręt, bo -
    doświadczenie Polaka z okresu minionego 15-lecia każe twierdzić w ciemno i z
    dużą dozą prawdopodobieństwa, że od samego początku był to koronkowy
    przekręt, na którym ktoś teraz kasuje grube miliony, które lokuje od razu na
    Kajmanach... Ile razy już tak było... Ile razy były sądy o "pomówienie", a
    potem rzygać się chciało od ustawicznych tygodniami jasełek w mediach, gdy
    już było dawno pozamiatane i kolejny minister machał paszportem
    dyplomatycznym na granicy przy wyjeździe...
    Nie tak dawno jeszcze bałem się bąknąć nawet czegokolwiek na temat Pana
    Dochtora Jamrożego, a teraz - proszę, co się wyrabia... Same media nie są w
    stanie zdecydować się, czy mają go nazywać w pełnym brzmieniu, czy też
    Władysław Jot, gdy mówią o jego 10-ciu latach więzienia (:-)). Zresztą nie
    wierzę nawet przez chwilę, że pan Jamroży za cokolwiek beknie. Bo niby
    dlaczego ?. Dlaczego ma robić za jelenia ? (:-))). Tak naprawdę, to go
    popieram. Łebski facet (:-)).
    Ale nie o nim mowa. Gówno mnie to obchodzi tak naprawdę. Chciałem tylko
    trochę podesrać dobre samopoczucie firmie NOM z Warszawy - czy skąd tam i
    czyja ona tam.

    Pozdrufki serrrdeczne, miro.

  • 2. Data: 2002-06-03 15:07:12
    Temat: Re: Niezależny Operator Międzymiastowy...
    Od: "Piotr C." <p...@i...pl>

    Użytkownik "miro" <m...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
    > I oni - i Tepsa - impulsy mają po takie
    > same 29 groszy netto.

    Tak, ale w NOM-ie owe impulsy naliczane były nieco rzadziej. Sama kwestia
    rozliczania impulsowego jest jednak problematyczna, w cenniku było
    prawdopodobnie określenie ceny za minute, a czy napisano o impulsach - nie
    wiem, chyba nie.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-06-03 15:12:03
    Od: "Tobas" <t...@N...plusnet.pl>

    > ... z siedzibą w Wawie przy ul. Jutrzenki 183 właśnie przysłał mi rachunek

    A ja się zastanawiam co będzie jak nie zapłacę? Odetną mi telefon w TPSA ?
    A co ciekawe mój znajomy dostał rachunek na 2 impulsy - 70gr domyślam się,
    że koszt tego listu był większy niż te dwa głupie impulsy.

    Pozdrawiam
    Tobas

  • 4. Data: 2002-06-03 15:36:21
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    PT "Tobas" <t...@N...plusnet.pl> naskrobał(a) w

    > A ja się zastanawiam co będzie jak nie zapłacę? Odetną mi telefon w
    > TPSA?

    Nie, sprawa trafi do sądu, a później komornika. Będziesz miał kilka razy
    więcej do zapłaty.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153
    UWAGA!! Mam źle skonfigurowanego Outlooka i nie zawaham się go użyć!

  • 5. Data: 2002-06-03 15:43:23
    Od: "Dwach" <d...@i...net.pl>

    > Nie, sprawa trafi do sądu, a później komornika. Będziesz miał kilka razy
    > więcej do zapłaty.

    Niby dlaczego? Na jakiej podstawie? Umowe mam z NOM? A moze ktos mi sie w
    kable na pajaka podlaczyl?
    TPSA nie odetnie bo place regularnie...
    Wiec niby na jakiej podstawie... ?

    d.

  • 6. Data: 2002-06-03 16:26:50
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    PT "Dwach" <d...@i...net.pl> naskrobał(a) w

    > Niby dlaczego? Na jakiej podstawie? Umowe mam z NOM?

    Widzisz, umowa nie musi być zawierana na piśmie. Kiedy kupujesz gazetę
    (umowa kupna-sprzedaży), to podpisujesz coś?
    Albo przy gdy kupujesz jajka, to idziesz z tym do notariusza (ulubiony
    przykład majego wykładowcy :>).
    I tak samo jest z telefonami. Wybierając prefix 1044 zawierasz umowę z
    NOMem.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153
    Jak nie wiadomo o co chodzi, to na pewno chodzi o statystyki.

  • 7. Data: 2002-06-03 16:44:31
    Od: "Waldek Przytuła" <w...@w...pl>

    Bardzo słuszna uwaga. Teraz otrzymaliśmy rachunki za lipiec 2001 do marca
    2002. A następne otrzymamy w sierpniu. Tylko jeśli ktoś dzwonił w maju i
    teraz nie jest zadowolony z ich usług to nic nie może zrobić.
    Jedyne wyjście to po porostu zapomnieć o tym numerze. Widać zadowolenie
    klienta mają głęboko w d....ie. Jeleni się nie robi, sami się rodzą.
    Kolejny dowód na to że jesteśmy pokoleniem straconym.

    Pozdrawiam Walek.

    Użytkownik miro <m...@w...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adfuss$kdu$...@n...tpi.pl...

  • 8. Data: 2002-06-03 21:03:39
    Od: Tomasz Śląski <t...@s...pl.invalid>

    "ANIA" <j...@w...pl> napisała:

    > Wydruk rozmów jest mi niezbedny, więc co w tej sytuacji powinnam
    > zrobić? Gdzie mam sie udać?? Czy któs miał podobna sytuacje i
    > też potrzebuje
    > billing?? Na jakiej podstwie mogę sie tego domagać???

    O wykaz rozmów musisz sie zwrócić do NOM.
    Podstawa prawna ?
    Prosze bardzo, podaję za niestrudzonym Kolegą Telesforem:

    "§ 5. 1. Operator jest zobowiązany do rejestracji i przechowywania co
    najmniej przez 12 miesięcy danych zawierających szczegółowy wykaz
    usług, z których abonent skorzystał, wraz z danymi umożliwiającymi
    identyfikację usługi, w tym dla połączeń w sieci komutowanej, numer
    abonenta wybranego, czas rozpoczęcia i zakończenia połączenia, a na
    wniosek abonenta - do dostarczenia szczegółowego wykazu
    zrealizowanych połączeń za okres objęty fakturą, odpłatnie bądź
    nieodpłatnie stosownie do własnych uregulowań.

    2. W przypadku niezapewnienia rejestracji szczegółowych danych i
    odmowy nieodpłatnego dostarczenia reklamującemu tych danych,
    dotyczących reklamowanego rachunku, operator jest zobowiązany uznawać
    w całości reklamację abonenta dotyczącą opłat za usługi, w
    odniesieniu do usług świadczonych po 31 grudnia 1996 r.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ŁĄCZNOŚCI z dnia 8 lutego 1996 r. w sprawie
    ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci
    telekomunikacyjnej użytku publicznego. (Dz. U. Nr 20, poz. 93)"

    > Milczeniem pomijam fakt, ze termin do zapłaty rachunku jest taki
    > krótki....

    Jak masz watpliwości - pisz reklamację ;) Wzór znajdziesz pod adresem
    w stopce :)

    > serdecznie pozdrawiam.

    Odwzajemniam pozdrowienia :)

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 9. Data: 2002-06-04 07:39:34
    Od: "Tomasz Slaski" <t...@p...pl>

    "Goomich" <g...@S...SPAM.wp.pl> napisał:

    > Nie, sprawa trafi do sądu, a później komornika. Będziesz miał kilka razy
    > więcej do zapłaty.

    Sprawa niechybnie trafi do sadu, ponieważ NOM wystawił faktury niezgodnie ze
    SWOIM regulaminem, ponadto bezprawnie wszedł w posiadanie danych osobowych.

    Polecem rzeczową dyskusje na grupie pl.misc.telefonia oraz zagladniecie do
    FAQ tejze (http://www.telefonia.skonet.pl - na samym wierzchu jest link do
    wzoru reklamacji rozmów z NOM.

    --
    TOM @ WORK
    Sygnaturka poszla sie *.*

  • 10. Data: 2002-06-04 07:40:57
    Od: "Tomasz Slaski" <t...@p...pl>

    "Goomich" <g...@S...SPAM.wp.pl> napisał:

    > I tak samo jest z telefonami. Wybierając prefix 1044 zawierasz umowę z
    > NOMem.

    ->> Tak, na warunkach zawartych w REGULAMINIE.