  • 1. Data: 2006-09-25 15:06:01
    Temat: Niezabezpieczone licznki i kradzież energii elektrycznej
    Od: o...@i...pl

    Witam grupowiczów,
    Mieszkam w bloku, w którym na każde kilka mieszkań przypada skrzynka
    z licznikami poboru energii elektrycznej. Jednemu z sąsiadów odcięto
    jakiś czas temu prąd - w skrzynce brakuje licznika dla jego
    mieszkania. Podejrzewam, że ów sąsiad pobiera prąd ,,na lewo"
    - widzę, że pali się u niego światło, gra TV itp. (chyba że ma
    agregat albo jakiś wewnętrzny licznik) Podejrzewam również, że
    jest podpięty do któregoś z pozostałych liczników, być może
    mojego. Po drugie skrzynka z licznikami nie jest zabezpieczona, każdy
    ma dostęp do niej. W obu sprawach dzwoniłem i pisałem anonimowo do
    dostawcy energii (Vatenfall) zostawiając namiar telefoniczny i
    mailowy, i na razie nic, żadnej reakcji z ich strony. Jak rozegrać
    sprawę, tj. zabezpieczyć się prawnie na wypadek gdyby moje
    podejrzenia okazały się słuszne? Z tego co wiem, jeżeli faktycznie
    ktoś majstrował przy moim liczniku lub co gorsza się do niego
    podpiął, dostawca oskarży mnie o kradzież i to ja będę musiał
    udowadniać że nie jestem złodziejem (wielbłądem). Jeśli ktoś nie
    wierzy, to może poczytać o finale podobnej sprawy tutaj
    http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,3640702.htm
    l . Z góry
    dziękuję za wszelkie sugestie dot. prawnego załatwienia tej sprawy.

  • 2. Data: 2006-09-25 15:20:32
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    A dlaczego pisales i dzwoniles anonimowo?

    --
    j...@p...pl
    gg:207344.

  • 3. Data: 2006-09-25 15:28:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Kradzież prądu jest przestępstwem, więc powiadom organa ścigania. Te już
    zareagować muszą, pod warunkiem że się przedstawisz. Przy czym możesz w tym
    wypadku swoje dane zastrzec i nie powinny one dotrzeć do sprawcy.

  • 4. Data: 2006-09-25 15:38:16
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

[...]

    Jak będzie się u sąsiada świeciło światło to wyłącz swoje bezpieczniki i
    zobacz czy tarcza licznika sie obraca. Jeżeli się obraca, to znaczy że
    sąsaid twoj prąd żre ;-)
    A wtedy to telefon na policję i po kłopocie

  • 5. Data: 2006-09-25 17:07:36
    Od: "krzychol" <k...@n...pl>

    Po drugie skrzynka z licznikami nie jest zabezpieczona, każdy
    ma dostęp do niej.

    =>
    Zabezpiecz czym prędzej!
    Ostatnio sporo jest oskarżeń o kradzież prądu przy pomocy magnesów
    neodymowych. Patrz:
    BTW. Co tutejsi prawnicy sądzą o sprawie opisanej pod tym linkiem?

  • 6. Data: 2006-09-25 18:11:37
    Od: o...@i...pl

    Jacek23 napisał(a):
    > A dlaczego pisales i dzwoniles anonimowo?

    Sąsiad, którego podejrzewam, ma kryminalną przeszłość i
    generalnie jest nieobliczalny. Gdyby dowiedział się o moim donosie,
    no coż, mogłoby się źle to skończyć dla mojej rodziny.

  • 7. Data: 2006-09-25 18:16:37
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>

    Użytkownik <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    Jacek23 napisał(a):
> [...]
    generalnie jest nieobliczalny. Gdyby dowiedział się o moim donosie,
    no coż, mogłoby się źle to skończyć dla mojej rodziny.

    W takim razie zgłoś do zakładu energetycznego, że masz problemy z prądem -
    że ci światło mryga i korki wylatują. Oni przyjdą i sprawdzą co się dzieje a
    jak jest lewe podłączenie to oni je znajdą na pewno

  • 8. Data: 2006-09-25 20:42:01
    Od: "intercomln" <i...@p...onet.pl>

[...]
    <<<<<

    -Pracownicy Zakładu Energetycznego napewno nie zdradzą danych osoby, która
    zgłasza nielegalny pobór licznika.
    - Koniecznie zabezpiecz licznik bo odpowiedzialność spadnie na Ciebie