    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewiedza a nielegalne oprogramowanie! Jak to jest?
    Date: Wed, 3 Mar 2004 11:20:00 +0000 (UTC)

    s...@g...pl niebacznie popelnil
    news:shab401gqq751hjr0juhdk028k3j6km6ld@4ax.com:

    > Ponieważ naraża się na nabycie własności od nieuprawnionego

    I o tym właśnie mówimy, nie negując, przynajmniej z mojej strony,
    istniejących uregulowań:

    > Wymieniłem podstawowe uprawnienie kupującego w tym zakresie -
    > możliwość żądania okazania licencji, a na jej podstawie także
    > innych dokumentów.

    To nie zabezpieczy przed nabyciem od sprzedawcy towaru/licencji_na
    coś co "wypadło z tira w transporcie".
    Podrabianie pieczeci/hologramow/licencji/opakowan w sposob
    wprowadzajacy w blad przecietnego nabywce to tylko kwestie
    techniczne.

    > Nie pisałem nic o fakturach.
    A jak inaczej sprawdzić pochodzenie czegoś co zamierzam nabyć?

    Podobne uregulowania siedzą sobie i skrzeczą w ustawie o VAT,
    i ich zdradzieckie intencje rozumiem mając na uwadze lenistwo
    połączone z pazernością aparatu skarbowego.
    Usiłuję zrozumieć intencje w penalizowaniu paserstwa,
    rozumianego niezależnie od świadomości i wiedzy o
    pochodzeniu towaru.
    Tak przynajmniej w tym wątku objaśnia się 291 § 1 kk.

    --
    pozdro
    poreba