  • Data: 2004-03-02 20:51:45
    Temat: Re: Niewiedza a nielegalne oprogramowanie! Jak to jest?
    Od: s...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 2 Mar 2004 17:58:40 +0100, "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote:

    >Czyli w omawianym tu przypadku kupujacy nie jest
    >"nieswiadomym paserem"?

    Nie można być nieświadomym paserem. Przestępstwo paserstwa można
    popełnić tylko umyślnie. Można jednak przypisać kupującemu zamiar
    ewentualny - godzi się na piracenie - i wtedy staje się on paserem
    (świadomym konsekwencji swoich czynów).

    >Mimo wszystko czy nie byloby lepiej, by karac tego, kto
    >nie ma udokumentowanego kupna? Czyli jesli ja cos

    Niestety faktura nie jest dowodem legalności oprogramowania, tak samo
    jak oryginalny CD, dokumentacja...
    Tylko i wyłącznie umowa licencyjna, w niektórych przypadkach
    (Microsoft) również certyfikat.

    >to jest ok sciga sie nastepnego itd az do goscia,
    >ktory nie ma dowodu na kupno (zlodziej NIGDY nie
    >ma dowodu kupna).

    Jw.

    silvermane