  • Data: 2004-03-02 23:13:58
    Temat: Re: Niewiedza a nielegalne oprogramowanie! Jak to jest?
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Marek" <a...@e...pl> niebacznie popelnil
    news:c22eh9$5g9$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Art. 291 § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego
    > nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub
    > pomaga do jej ukrycia, podlega karze pozbawienia wolności od 3
    > miesięcy do lat 5. § 2. W przypadku mniejszej wagi, sprawca
    > podlega grzywnie karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    > wolności do roku.
    A czy dotyczy to każdego nabycia?!
    Nawet w sklepie, hurtowni - przy nie budzących wątpliwości nabywcy
    okolicznościach i przy założeniu jego należytej staranności
    i zwyczajowej ostrożności!?
    Toż pomiędzy wspólnikami prowadzacymi
    działalność handlową może dochodzić do najróżniejszych postępków
    - będących czynami zabronionymi. Nawet jeżeli łaskawy sąd wtedy
    "przypadek mniejszej wagi" klientom takiego przedsiębiorcy grzywna?

    Co dzień coś ciekawego w prawie...
    Może mi ktoś objaśnić sens takiej konstrukcji?

    --
    pozdro
    poreba