  • 21. Data: 2012-02-09 18:31:12
    Temat: Re: Nieuprawnione przechowywanie danych karty kredytowej - do jakiej instytucji iść ze skargą?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4f336e57$1@news.home.net.pl...

    > Chodzi o tego oszołoma, który dał komuś dane swoje karty, ten ktoś
    > zamówił (za jego wiedzą) abonament na antywirusa z opcją corocznego
    > automatycznego obciążania (czego gamonie ne doczytali, bo było to jakieś
    > trzecie czy czwarte zdanie), a teraz robi raban, bo mu kartę obciążyło...

    To w czym ma problem, bo nie nadążam. Rozwiazuję umowę o przedłużenie, a
    jak obciażą jeszcze raz, to składam reklamację i kasa automatycznie wraca
    na rachunek. Sam pomysł z automatycznym porzedłużaniem jest o tyle fajny,
    ze ne trzeba pamiętać.

  • 22. Data: 2012-02-09 20:14:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.02.2012 19:31, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > jak obciażą jeszcze raz, to składam reklamację i kasa automatycznie
    > wraca na rachunek. Sam pomysł z automatycznym porzedłużaniem jest o tyle

    Chce zrobić dym, że sprzedawca nie zauważył, że on wbrew umowie z
    bankiem udostępnił dane komuś, kto klikał nie czytając w co klika.

    Nie myśli, czytać za bardzo nie umie, umowy łamie, ale chce, żeby ktoś
    inny został za to ukarany... dobry kandydat na karykaturalnego USAmana ;-/

  • 23. Data: 2012-02-09 20:20:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4f34292d$1@news.home.net.pl...

    > Chce zrobić dym, że sprzedawca nie zauważył, że on wbrew umowie z bankiem
    > udostępnił dane komuś, kto klikał nie czytając w co klika.

    No to składa reklamację, że nie on inicjował transkację bez fizycznej
    obecności karty i środki wracaja na jegio konto, a akceptant kopie się z
    zamawiającym usługę. Nie za bardzo widzę, na czym problem polega.

    > Nie myśli, czytać za bardzo nie umie, umowy łamie, ale chce, żeby ktoś
    > inny został za to ukarany... dobry kandydat na karykaturalnego USAmana
    > ;-/

    Nie moją sprawą jego ocena, tylko nie wiem, w czym problem. To znaczy teraz
    już wydaje mi sie, że wiem.

  • 24. Data: 2012-02-09 21:01:36
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    W dniu 08-02-2012 17:39, froff pisze:
    > witam
    > Pewna firma przechowuje dane mojej karty kredytowej i ma możliwość jej
    > obciążania a ja nie mam na to wpływu.
    > Próby kontaktu z wspomnianą firmą zawodzą - kompletny brak odpowiedzi.
    >
    > Czy ktoś może mi poradzić:
    > Do jakiej instytucji należy się zwrócić ze skargą, ew postraszyć tą
    > instytucją w mailu?
    > Sąd? - chyba nie. Ja nie chcę od nich żadnych pieniędzy a tylko
    > usunięcia moich danych.
    > Jakie instytucje nadzorują takie sprawy?
    >
    > Przyznaję, że jestem zielony z tych aspektów prawnych.
    Zależy jaka to karta. Jeśli to VISA to możliwe, że w regulaminie
    zakupów była wzmianka o "cyklicznym obciążaniu". Wtedy niepotrzebny jest
    kod CVV2. Nawet wtedy jednak masz prawo wycofać zlecenie obciążania
    karty w swoim banku. Ponadto sprzedawca powinien na swoich stronach
    umożliwić wycofanie się ze zgody na takie obciążanie. W każdym razie
    należy zacząć od zablokowania zgody na obciążanie karty w swoim banku.

    --
    pozdrowienia
    Kajetan

  • 25. Data: 2012-02-09 22:02:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Kajetan Malkontowicz <k...@m...org> writes:

    > Zależy jaka to karta. Jeśli to VISA to możliwe, że w regulaminie
    > zakupów była wzmianka o "cyklicznym obciążaniu".

    A jeśli nie VISA, to to ma jakieś znaczenie?

    > Wtedy niepotrzebny jest
    > kod CVV2.

    Kod CVV2 praktycznie nigdy nie jest potrzebny sklepowi do autoryzacji
    transakcji. Może on być wymagany tylko przez sklepy, które w ten sposób
    mogą odrzucić część fraudów (np. wygenerowanymi albo przepisanymi
    z kwitów sklepowych numerami).

    > Nawet wtedy jednak masz prawo wycofać zlecenie obciążania
    > karty w swoim banku.

    Ciekawe w którym banku, podaj nazwę banku i treść odpowiedniego punktu
    w regulaminie.

    > Ponadto sprzedawca powinien na swoich stronach
    > umożliwić wycofanie się ze zgody na takie obciążanie.

    A to jest zupełnie inna sprawa, podobnie jak to, że sprzedawca może
    umożliwić także rezygnację z (części) wcześniej opłaconej np. usługi.

    > W każdym razie
    > należy zacząć od zablokowania zgody na obciążanie karty w swoim banku.

    Takie "zablokowanie zgody" nazywa się zwykle "zastrzeżeniem" karty.
    Czasem jest możliwość zablokowania tylko transakcji np. internetowych.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2012-02-09 23:06:56
    Od: Kajetan Malkontowicz <k...@m...org>

    > A jeśli nie VISA, to to ma jakieś znaczenie?

    VISA jasno definiuje taką procedurę. Co do pozostałych to nie znalazłem.

> [...]
    > transakcji. Może on być wymagany tylko przez sklepy, które w ten sposób
    > mogą odrzucić część fraudów (np. wygenerowanymi albo przepisanymi
    W takim razie niby na jakiej podstawie transakcja miałaby dojść do
    skutku? Znajomość samego numeru karty nie umożliwia autoryzacji transakcji.

    > Ciekawe w którym banku, podaj nazwę banku i treść odpowiedniego punktu
    > w regulaminie.
    W dowolnym banku, zakładając że takie zlecenie zostało złożone.

    > Takie "zablokowanie zgody" nazywa się zwykle "zastrzeżeniem" karty.
    > Czasem jest możliwość zablokowania tylko transakcji np. internetowych.
    Mylisz pojęcia. Opisywana sytuacja nie wymaga zastrzeżenia karty tylko
    zablokowania możliwości obciążania karty przez konkretnego sprzedawcę.

  • 27. Data: 2012-02-10 06:07:43
    Od: maruda <m...@n...com>

> [...]
    > transakcji. Może on być wymagany tylko przez sklepy, które w ten sposób
    > mogą odrzucić część fraudów (np. wygenerowanymi albo przepisanymi

    Na kwitach sklepowych (z wyjątkiem żelazkowych, ale kto tego jeszcze
    używa?) numer jest wygwiazdkowany.
    ... za to pod krawędzią kontuaru cwanego knajpiarza może być zabudowany
    fotoaparat...

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 28. Data: 2012-02-10 06:53:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.02.2012 23:02, Krzysztof Halasa pisze:

    > Ciekawe w którym banku, podaj nazwę banku i treść odpowiedniego punktu
    > w regulaminie.

    Jeśli już jesteśmy przy regulaminach, to we wszystkich które widziałem
    był stanowczy zakaz udostępniania danych karty osobom trzecim ;->

  • 29. Data: 2012-02-10 07:25:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-09, Kajetan Malkontowicz <k...@m...org> wrote:

    [...]

    > W takim razie niby na jakiej podstawie transakcja miałaby dojść do
    > skutku? Znajomość samego numeru karty nie umożliwia autoryzacji transakcji.

    Wystarczy numer karty i data ważności.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2012-02-10 07:25:39
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup

    >Na kwitach sklepowych (z wyjątkiem żelazkowych, ale kto tego jeszcze
    >używa?) numer jest wygwiazdkowany.
    Nie es wygwiazdkowany. Na kwitach sklepowych jest pełny nr

    >... za to pod krawędzią kontuaru cwanego knajpiarza może być zabudowany
    >fotoaparat...

    -- Pozdrawiam
    Kris