  • 11. Data: 2008-12-05 00:54:00
    Temat: Re: Nieuczciwy sprzedawca na Allegro czy można cos z tym zrobić
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 4 Dec 2008 19:32:01 +0100, mareK napisał(a):

    > Co w tej sprawie można zrobić?
    (...)

    Nie wiem czy przypadkiem ze mną jest coś nie tak, ale zrozumiałbym Cie
    dokładnie tak jak sprzedająca.

    Proponuje cene 2450 za towar z dodatkami.
    Obniżam do 2250.
    Piszesz, że dobrze, że daje dodatki, ale nie będziesz z nich korzystał i
    dajesz 2050.

    "Nie będe korzystał" + dużo niższa cena - jak dla mnie zachowanie
    sprzedającej jest logiczne.

    --
    best regards,
    scream

  • 12. Data: 2008-12-05 08:48:44
    Od: "BETON" <B...@m...pl>

    powinieneś sie cieszyć ze w ogóle dostałeś tą maszyne.
    mogłeś dostać same stopki - i co byś jej zrobił ?
    wg mnie podszedłeś do sprawy za luźno, zakładajac ze jest uczciwa,
    Tam gdzie pieniądze, naprawde warto mieć za sobą jakieś kwity.
    Mejl to żaden dowód.
    Jak nie wysłała wtedy celowo to stopek i tak juz nie dośle...

  • 13. Data: 2008-12-05 09:15:24
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Po fakcie to każdy mądry.Transakcja miała być bezpośrednia.A sprzedajacy
    nie
    > chciał ponownie wystawić ,przeciez wszystko dogadane, a ona musiałby
    > zapłacic Allegro 50 zł za transakcje.

    wiesz, dzieki allegro znalazl kupca wiec uczciwie byloby wystawic aukcje
    ponownie (od strony sprzedajacego) oraz bezpieczniej byloby od strony
    kupujacego

    Icek

  • 14. Data: 2008-12-05 17:32:36
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zenek" <z...@z...zz> napisał w wiadomości

    > Nie wiem dlaczego zawracasz głowę kobiecie. Jeszcze chwila i oskarży Cie o
    > złośliwe niepokojenie. Napisałeś przecież, że stopki moga nie być Ci
    > potrzebne. Potem uzgodniliście obniżoną cenę a Ty się zgodziłeś. Mogła to
    > zrozumieć inaczej niż Ty.

    Tak, a jakbym napisał ,ze nie wiem czy ta kupiona maszyna mi się napewno
    przyda, to tylko by wzieła pieniądze, nic by mi nie wysłała i zgodnie z
    takim rozumowaniem - wszystko byłoby O.K.

    > Myślę, że wyjścia są 3 : albo zwrócisz jej maszynę a ona Ci kasę (pewnie
    > pomniejszoną o transport),

    Zaproponowałem jej to w ostatnim mailu, albo zwracam sprzęt ,albo niech mi
    przysle tę jedna stopkę , która była w komplecie razem z maszyną, nie
    odpowiedziała w ogóle.

    > PS. Sprawa nie nosi znamion oszustwa, pozostaje droga cywilna.

    Według mnie te znamiona nosi, chociaż nie jest to takie oczywiste, jakby nie
    wysłala nic, a wzieła pieniadze.
    Proponowała 4 stopki nigdzie nie stwierdziła, że wyśle cos mniej niz
    proponowała, w ostatnim mailu przed wysyłką napisała jeszcze "maszyna jest
    taka jak mówiłam i jak było napisane w aukcji ", a w aukcji było, że w
    standardzie są 3 stopki i jedną dodaje gratis.
    Kłamie też teraz , że dokupiła dwie, bo dzwoniłem do poprzedniej
    właścicielki i ta potwierdziła, że jak kupowała u przedstawiciela
    handlowego, to były 3 stopki i tak też sprzedała tej pani z Allegro.

  • 15. Data: 2008-12-05 17:56:56
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BETON" <B...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mejl to żaden dowód.
    > Jak nie wysłała wtedy celowo to stopek i tak juz nie dośle...

    Niestety też tak myślę, że normalnie to ich nie wyśle, ale być może
    zgłoszenie do Prokuratury ją ruszy.
    Znajomy kiedyś chciał odzyskac pieniądze od dłuznika, dał sprawę do Sądu
    Cywilnego.
    Dłuznik nie chcąc oddawać, a nie mając innych argumentów wniósł sprawę do
    Prokuratury, z absurdalnymi oskarżeniami, że pożyczył mniej niż na umowie,
    że w ogóle jej nie podpisywał i nie wie skad się wziął tam jego podpis.
    O dziwo, Prokuratura wszczęła postępowanie, sąd zawiesił sprawe cywilną,
    przesłuchano trochę świadków, niektórzy musieli sie fatygować, nawet z
    dalszej odległości i po 4 latach, bo dłużnik odwoływał się od decyzji o
    kolejnym umożeniu sprawy karnej, w końcu umożono ostatecznie i znajomy
    odzyskał pieniądze.
    Ale na pewno było to uciążliwe i stresujące.
    Podaje ten przykład, ze jednak Prokuratura zajmuje się sprawą nawet jak nie
    ma super dowodów.
    Tutaj co prawda, sa tylko maile i oferta z Allegro, ale sprzedająca nie
    zaprzecza ich treści, tylko przestaje odpowiadać ,gdy jej wytyknie się jej
    nieprawdę.

  • 16. Data: 2008-12-05 21:54:45
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zaproponowałem jej to w ostatnim mailu, albo zwracam sprzęt ,albo niech mi
    > przysle tę jedna stopkę , która była w komplecie razem z maszyną, nie
    > odpowiedziała w ogóle.

    Widocznie jej nie odpowiada ta opcja, albo w ogóle nie chce z Tobą
    rozmawiać.

> [...]
    > taka jak mówiłam i jak było napisane w aukcji ", a w aukcji było, że w
    > standardzie są 3 stopki i jedną dodaje gratis.

    I cena też wtedy była zupełnie inna.

    > Kłamie też teraz , że dokupiła dwie, bo dzwoniłem do poprzedniej
    > właścicielki i ta potwierdziła, że jak kupowała u przedstawiciela
    > handlowego, to były 3 stopki i tak też sprzedała tej pani z Allegro.

    Mogła tamte- zepsute, wyrzucić na śmietnik, a kupić inne.

    No, ale dlaczego się upierasz przy tych stopkach, przecież mogą Ci nie być
    potrzebne. ;)

    Jeśli jesteś tak zdeterminowany, to załóż sprawę cywilną. Jak to ktoś
    napisał- nauczysz się pewnych rzeczy. W sumie to nadal nauka za małe
    pieniądze... A jak będziesz miał szczęście, to możesz coś zyskać.

    Pozdrawiam
    zenek

  • 17. Data: 2008-12-12 09:41:25
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Z fragmentu... "Kobieta odpowiedziała że chce 2200zł z przesyłk?, w cenie
    jest maszyna z 2
    stopkami, a 2 daje gratis.
    Dodaj?c "Prosze dac znac, badz napisac swoja propozycje dogadamy sie :)"
    Napisałem, "dobrze, że s? te stopki ,ale nie wiem czy je wykorzystam" i
    zaproponowałem cene 2050zł
    Kobieta się zgodziła na te cene "

    ....wynika, że stopki (cokolwiek by to nie było;)) są ci niepotrzebne
    bardzo, kobieta chciała 2200 z dodatkowymi stopkami a stanęło na 2050 bez
    stopek.
    Gdzie się dopatrujesz nieuczciwości??

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 18. Data: 2008-12-12 09:42:56
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "mareK" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Proponowała 4 stopki nigdzie nie stwierdziła, że wy?le cos mniej niz
    > proponowała,

    Tak. Za 2200.

  • 19. Data: 2008-12-12 09:44:33
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Nie wiem czy przypadkiem ze mną jest coś nie tak, ale zrozumiałbym Cie
    > dokładnie tak jak sprzedająca.

    No ja też tak zrozumiałem.
    Wychodzi na to, że tylko wątkotwórca zrozumiał ...tak jak chciał ;)