  • 1. Data: 2008-12-04 18:11:11
    Temat: Sprzedaz mieszkania - raty - jak sie zabezpieczyc
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Czolem,

    Dostalem dzisiaj wstepna oferte od potencjalnego nabywcy mieszkania.
    Nabywca - dziwak albo cwaniak, tego jeszcze nie ustalilem, chcialby
    kupic ode mnie mieszkanie (cena ~250 kpln).

    Oferuje 200kpln gotowka, reszta na raty (w jakiej wysokosci/na jak dlugo
    do dyskusji) - bo nie chce (lub nie moze, ale twierdzi ze nie chce) sie
    wiazac z bankiem. Zalozmy ze 50 miesiecy po 1000pln, nieoprocentowane
    (moja strata - rabat dla kupujacego).

    Na ile bezpieczny jest taki uklad, zakladajac ze

    1) nabywca podda sie egzekucji tych 50kpln wprost z aktu notarialnego
    2) nabywca zgodzi sie na wpis hipoteki do KW

    Pieniadze nie sa pilnie potrzebne, cena przyzwoita a o to coraz trudniej
    :).

    Jak wygladaja egzekucje z hipoteki - duzo to kosztuje czasu i pieniedzy?
    Jak nie dac sie wydymac?

    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2008-12-04 18:43:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wwieslaw wrote:
    > Jak nie dac sie wydymac?

    Nie iść na taki układ.

  • 3. Data: 2008-12-04 20:58:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    witek pisze:

    > Nie iść na taki układ.

    Czemu ?

    Ja bym zrobił WEKSEL + wpis w KW i po mydle.
    6008

  • 4. Data: 2008-12-04 21:39:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Czemu ?
    >
    > Ja bym zrobił WEKSEL + wpis w KW i po mydle.

    i tak naprawdę to będziesz się z tym wekslem i wpisem bujał.
    Co prawda twoje rację będą zabezpieczone, ale kasy i tak nie zobaczysz.
    To samo można sprzedać bez tych klocków.

  • 5. Data: 2008-12-05 00:54:18
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    witek pisze:

    > i tak naprawdę to będziesz się z tym wekslem i wpisem bujał.

    Bujać ??? Weksel i wpis w KW - egzekucja w trymiga. Do tego
    jeszcze hajs za zastępstwo procesowe u zaprzyjaźnionej papugi :)
    Czyli można sprzedać mieszkanie, a jak "wódz" podskoczy, to
    kupić je z powrotem na II licytacji komorniczej i być do przodu.

    > Co prawda twoje rację będą zabezpieczone, ale kasy i tak nie zobaczysz.

    ?
    6008

  • 6. Data: 2008-12-05 10:48:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2008, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > Bujać ??? Weksel i wpis w KW - egzekucja w trymiga. Do tego jeszcze hajs za
    > zastępstwo procesowe u zaprzyjaźnionej papugi :)

    Zastrzegam, że nie widzę "oryginalnego" posta.
    Ale:

    > Czyli można sprzedać
    > mieszkanie, a jak "wódz" podskoczy, to kupić je z powrotem na II licytacji
    > komorniczej i być do przodu.

    ...w tzw "przypadku ogólnym" (przypominam że nie widzę początku wątku)
    może się okazać że mieszkanie, owszem, można kupić, ale z lokatorem
    który ma notarialnie potwierdzoną umowę najmu z czynszem opłaconym
    na 10 lat do przodu.
    Domniemanie że po *zakupie* (nie widzę problemu) następnie je SPRZEDASZ
    widzę tak sobie.
    A reklamacje najemcy że to czy tamto się zepsuło masz na głowie.
    Inaczej mówiąc "nie wiadomo ile dopłacisz".
    I jak mniemam witek ma takie "ficzery" na myśli.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-12-05 18:04:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > I jak mniemam witek ma takie "ficzery" na myśli.

    Dorzucić jeszcze jednego lokatora araba.

    6008

  • 8. Data: 2008-12-05 19:46:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Dorzucić jeszcze jednego lokatora araba.

    Przecież to już tłumaczyli: jak najem JEST zawarty, to
    takie "dorzucenie" wymaga *zgody głównego najemcy*.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-12-05 20:13:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przecież to już tłumaczyli: jak najem JEST zawarty, to
    > takie "dorzucenie" wymaga *zgody głównego najemcy*.

    Zakładasz, że umowa najmu przewiduje *wykluczenie możliwości*
    wprowadzenia się np właściciela do jego własnego mieszkania ? :>

    6008

  • 10. Data: 2008-12-05 23:08:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:

    > Zakładasz, że umowa najmu przewiduje *wykluczenie możliwości*
    > wprowadzenia się np właściciela do jego własnego mieszkania ? :>

    Ale gdzie on ma niby sie wprowadzić?