  • 1. Data: 2008-12-04 21:24:58
    Temat: Nie mogę znaleźć adresu pozwanego - sprawa zaocznie?
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Witam.
    Nie mogę ustalić adresu kogoś, kto zlecił mi pracę i nie zapłacił.
    Wystąpiłem do sądu. Tam polecono mi wystąpić do biura adresowego, co
    zrobiłem. W międzyczasie papiery były przesyłane między dwoma sądami, bo
    złożyłem w sądzie właściwym miejscu, w którym ten gość miał zarejestrowaną
    firmę. Natomiast oni odesłali papiery do sądu w miejscu zamieszkania, co w
    sumie trwało niemal rok. A tu dziś przychodzi pismo, że mam wskazać adres
    pozwanego w ciągu 2 tygodni, bo zawieszą sprawę. Skoro biuro adresowe nie ma
    tego adresu podejrzewam, że gość się wyprowadził i wynajmuje mieszkanie na
    czarno, bez zameldowania. Więc adres de facto nie do ustalenia.
    Co w takiej sytuacji zrobić?
    Na poprzedniej rozprawie (która tak naprawdę się nie odbyła z powodu
    nieskutecznego powiadomienia pozwanego) sędzina powiedziała, że jest mozliwe
    wystąpienie o - i tu nie jestem pewien - kuratora(?), który występuje w
    imieniu i pod nieobecność pozwanego i sprawa mimo wszystko może się odbyć.
    Czy ktoś mnie może oświecić, czy ja dobrze usłyszałem i jaki wniosek trzeba
    złożyć?
    Jak z ew. wyrokiem w takiej sprawie i możliwością jego wyegzekwowania?
    Z góry dziękuję za porady,
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2008-12-05 07:12:42
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma tego adresu podejrzewam, że gość się wyprowadził i wynajmuje mieszkanie

    Weź waść i zapytaj w urzędzie miejskim gdzie gość zarejestrował działalność.
    Rejestr osób prowadzących działalnosć gospodarczą zawiera dane które są
    publicznie dostępne.

    Wniosek o ustanowienie kuratora?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 3. Data: 2008-12-05 19:56:54
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@t...pl> napisał

    > Nie mogę ustalić adresu kogoś, kto zlecił mi pracę i nie zapłacił.

    Oprócz ewidencji ludności możesz pytać np. w ZUS. Może gość ma
    działalnosć, może gdzieś pracuje, może ma rentę - wtedy ZUS
    miałby jego dane.

    Złóż w policji lub prokuraturze zawiadomienie o możliwości
    popełnienia przestępstwa na twoją szkodę. Jest szansa, że
    w ramach postępowania karnego policja zlokalizuje ci tego
    nieuchwytnego oszusta. Niezależnie od tego jak się dochodzenie
    zakończy będziesz miał namiary na dłużnika i postępowanie
    cywilne będzie mogło ruszyć.
    Opcja z kuratorem ma tę wadę, że nawet jeśli uzyskasz wyrok,
    to nadal nie będziesz miał namiaru na dłużnika i z egzekucji
    nici.
    Opcja z postępowaniem karnym ma i tę zaletę, że dłużnik może
    się spietrać i zapłacić żeby się wymotać ze sprawy karnej.