  • 1. Data: 2008-12-04 18:32:01
    Temat: Nieuczciwy sprzedawca na Allegro czy można cos z tym zrobić
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam taki problem ze sprzedajacą na Allegro.
    Wystawiła maszyne w ofercie, gdzie napisała, że wyposażeniu są 3 stopki i
    jeszcze jedną dodaje gratis.
    Chciała 2450zł.Mimo kilkukrotnego wystawienia, nikt nie był zainteresowany.

    Żona chciała mieć taką maszynę, więc wysłałem przez Allegro, po zakończonej
    aukcji, że byłbym zainteresowany tą ofertą, ale moge dac maksymalnie 2000zł.
    Kobieta odpowiedziała że chce 2200zł z przesyłką, w cenie jest maszyna z 2
    stopkami, a 2 daje gratis.
    Dodając "Prosze dac znac, badz napisac swoja propozycje dogadamy sie :)"
    Napisałem, "dobrze, że są te stopki ,ale nie wiem czy je wykorzystam" i
    zaproponowałem cene 2050zł
    Kobieta się zgodziła na te cene i ktoś z rodziny miał przywieźć maszynę.
    Skoro transakcja miała być bezpośrednio, nie nalegałem na ponowne
    wystawienie przez Allegro.
    W ostatniej chwili sprzedająca napisała, że ta rodzina nie jedzie i sprzet
    wyśle kurierem, na co w końcu się zgodziłem.
    Kurier dowiózł sprzęt, po wpłaceniu kwoty, okazało się, że sa tylko 2
    stopki, a dwóch nie ma.
    Sprzedająca miała telefon wyłączony.

    Na maila odpowiedziała, że telefon zostawiła u kogoś , a 2 stopek nie
    wysłała, bo przecież nie zapłaciłem 2450zł tylko 2050, to dla niej jasne, że
    2 stopek nie daje i przestała odpowiadać na maile i telefony.

    Napisałem do Allegro, ich pracownik stwierdził, zreszta słusznie, że
    transakcja była poza Allegro i w tej sytuacji oni się nie wtrącają, co
    najwyżej radzi dac sprawę do sądu albo na Policje.
    Postraszyłem ją Policją, co dało tylko taki efekt ,że odpisała, że chciała
    przecież 2450zł ,a ja zrezygnowałem ze stopek pisząc "dziekuje, ale nie wiem
    czy je wykorzystam".
    W odpowiedzi napisałem ,że się myli, bo w mailu zamiast "dziekuje" ,było "
    dobrze, że są te stopki" niech sprawdzi, tak samo w ofercie z Allegro pisała
    o trzech w wyposażeniu i tak kupiła, a jedną dokupioną dodawała gratis.
    Oczywiście znowu brak reakcji.

    Co w tej sprawie można zrobić?
    Czy jak zgłosze do prokuratury podejrzenie oszustwa, to czy wogóle się tym
    zajmą?
    Czy nie bądę musiał jeździć do miejsca zamieszkania sprzedającej? /kilkaset
    kilometrów/
    Jakie sa szanse, że coś to da?
    Może ktoś coś doradzi.

    Pozdrawiam

    mareK

  • 2. Data: 2008-12-04 18:45:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mareK wrote:
    > Witam
    > Mam taki problem ze sprzedajacą na Allegro.

    A ile takie stopki kosztują.

  • 3. Data: 2008-12-04 19:23:57
    Od: "Karol M. K." <K...@g...com>

    > A ile takie stopki kosztują.

    Ale oni mogą ich nie mieć... Bo jeżeli mają oni
    takie stopki, to pewnie sprzedadzą.

  • 4. Data: 2008-12-04 20:55:16
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Mam taki problem ze sprzedajacą na Allegro.

    sprzedajaca moze ma konto na allegro ale jestes matol, ze kupiles bez
    posrednictwa allegro. Tak bylaby umowa zawarta w formie, ktora jest latwo do
    udowodnienia czyli co kupujesz a czego nie

    Icek

  • 5. Data: 2008-12-04 22:38:17
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > do
    > udowodnienia czyli co kupujesz a czego nie

    Po fakcie to każdy mądry.Transakcja miała być bezpośrednia.A sprzedajacy nie
    chciał ponownie wystawić ,przeciez wszystko dogadane, a ona musiałby
    zapłacic Allegro 50 zł za transakcje.

  • 6. Data: 2008-12-04 22:38:46
    Od: "mareK" <m...@p...onet.pl>

    > A ile takie stopki kosztują.

    W sklepie 300 zł, używane pewnie mniej.Sprzedajaca ocenia je na 150zł, skoro
    za 2200 podobno chciała wysłac?
    a za 2050 nie wysłala.

  • 7. Data: 2008-12-04 22:50:36
    Od: r...@w...pl

    > Kurier dowiózł sprzęt, po wpłaceniu kwoty, okazało się, że sa tylko 2
    > stopki, a dwóch nie ma.

    Przy towarze za 2 kpln nie zamówiłeś możliwości sprawdzenia zawartości
    przesyłki przy kurierze przed odbiorem?

  • 8. Data: 2008-12-04 23:34:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mareK pisze:

    > Co w tej sprawie można zrobić?
    > Czy jak zgłosze do prokuratury podejrzenie oszustwa, to czy wogóle się tym
    > zajmą?

    Jakiego oszustwa? W najgorszym przypadku można mówić o nieporozumieniu.

  • 9. Data: 2008-12-05 00:03:08
    Od: "zenek" <z...@z...zz>

    Użytkownik "mareK" < > napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Co w tej sprawie można zrobić?
    > Czy jak zgłosze do prokuratury podejrzenie oszustwa, to czy wogóle się tym

    Witam!
    Nie wiem dlaczego zawracasz głowę kobiecie. Jeszcze chwila i oskarży Cie o
    złośliwe niepokojenie. Napisałeś przecież, że stopki moga nie być Ci
    potrzebne. Potem uzgodniliście obniżoną cenę a Ty się zgodziłeś. Mogła to
    zrozumieć inaczej niż Ty.
    Myślę, że wyjścia są 3 : albo zwrócisz jej maszynę a ona Ci kasę (pewnie
    pomniejszoną o transport), albo pogodzisz się z aktualną sytuacją i
    przestaniesz sprzedającą niepokoić, albo podasz ją do sądu. Tyle, że jeśli
    to ona wygra sprawę, to Ty być może zapłacisz koszty, które mogą przekroczyć
    wartość maszyny, jeśli będziesz miał pecha.

    Pozdrawiam
    zenek

    PS. Sprawa nie nosi znamion oszustwa, pozostaje droga cywilna.

  • 10. Data: 2008-12-05 00:29:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 04.12.2008 mareK <m...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Co w tej sprawie można zrobić?
    > Czy jak zgłosze do prokuratury podejrzenie oszustwa, to czy wogóle się tym
    > zajmą?

    Nie, bo to sprawa cywilna. Nie jesteś w stanie tego oszustwa udowodnić ani
    nawet uprawdopodobnić.

    > Czy nie bądę musiał jeździć do miejsca zamieszkania sprzedającej? /kilkaset
    > kilometrów/

    ZCW to tak - mam na myśli sytuację gdybyś zechciał dochodzić swoich praw
    na drodze cywilnej.

    > Jakie sa szanse, że coś to da?
    > Może ktoś coś doradzi.

    Myślę, że mejle byłyby wystarczające dowodowo i nikt pewnie nie będzie
    kombinował aby treść umowy kwestionować (tzn. podstawowe fakty), ale i tak
    MZ szkoda czasu. Za cenę 2ch stopek, których być może w ogóle byście nie
    uzywali, zdobyłeś doświadczenie. Jak bardzo chcesz zdobyć kolejne, głównie
    kosztem swojego czasu, a może i pieniędzy, to ją pozwij.

    --
    Marcin