  • 31. Data: 2010-08-30 13:35:08
    Temat: Re: Nieuczciwy kurier
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.08.2010 15:25, Michał Pysz pisze:

    > Twoje argumenty:
    > zostawił paczkę więc musiał zabrać kasę nie są żadnym dowodem.

    Ale z doświadczenia życiowego można wyciągnąć wniosek, że z reguły jak
    wydał paczkę pobraniową, to zainkasował.

    Jeśli nie zainkasował - jego błąd i niech teraz dowodzi, że nie dostał
    pieniędzy.

  • 32. Data: 2010-08-30 13:51:02
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    W dniu 2010-08-30 15:32, Mordzia pisze:
    > "Michał Pysz"<p...@w...pl> napisał

    > Ale to raczej problem zapominalskiego, że nie myśli, a nie tej drugiej
    > strony.
    > Na tej zasadzie każdy kasjer w sklepie też Ci może wmówić, że nie
    > zapłaciłeś, bo on się zagapił i zapomniał wziąć od Ciebie kasę, a paragon i
    > wydany towar nie są żadnymi dowodami zawarcia transakcji.

    Masz rację w 100%.

    Ja tylko mówię, że obrona: napewno zabrał kasę bo zostawił paczkę
    może nie być wystarczająca.

    mp.

  • 33. Data: 2010-08-30 13:51:59
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Ale z doświadczenia życiowego można wyciągnąć wniosek, że z reguły jak
    > wydał paczkę pobraniową, to zainkasował.
    >
    > Jeśli nie zainkasował - jego błąd i niech teraz dowodzi, że nie dostał
    > pieniędzy.

    zgadza się, jes ogromne prawdopodobieństwo, ze tak się stało, ale jednak
    nie pewność.

    mp.

  • 34. Data: 2010-08-30 14:07:45
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał

    > Ja tylko mówię, że obrona: napewno zabrał kasę bo zostawił paczkę
    > może nie być wystarczająca.

    A jak myślę, że jak najbardziej wystarczy i w takiej sytuacji, to raczej
    kurier musiałby udowodnić, że zapomniał zabrać pieniędzy, niż odbiorca, że
    ich kurierowi nie dał.

  • 35. Data: 2010-08-30 14:09:54
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Michał Pysz" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > zgadza się, jes ogromne prawdopodobieństwo, ze tak się stało, ale jednak
    > nie pewność.

    Słowa kuriera kontra słowa odbiorcy + słowa świadka + dowód w postaci
    odebranej paczki.
    Nieważne, kto *na pewno* ma rację, ważne, kto ma większą możliwość jej
    udowodnienia, a tutaj to ewidentnie widać.

  • 36. Data: 2010-08-30 14:34:39
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-08-30 15:25, Michał Pysz wrote:
    > W dniu 2010-08-30 15:19, NieJorgnijSie pisze:
    [...]
    > Następnego dnia kurier wrócił i spytał czy może prosić o zapłatę,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    I to jest klucz to tej sprawy - jak trafil na uczciwych, to jego prosbe
    spelnia, jak na kretaczy, coz droga nauczka na przyszlosc...
    Na pewno kurier nie moze wydzwaniaz z pogrozkami i wyludzac powtornej
    zaplaty.

    Pozdro

    Maseł

  • 37. Data: 2010-08-30 18:38:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michał Pysz pisze:

    > zgadza się, jes ogromne prawdopodobieństwo, ze tak się stało, ale jednak
    > nie pewność.

    Nic nie jest pewne, nawet to, czy ta rzeczywistość na prawdę istnieje.

    Nie brnij zatem w teorie - sąd będzie kierować się doświadczeniem
    życiowym i zasadami obowiązującymi kurierów - mają zainkasować przed
    wydaniem i kropka.

    Masz roszczenie - to ty musisz udowodnić, że jest zasadne.

  • 38. Data: 2010-08-30 19:01:32
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 14:32, NieJorgnijSie pisze:

    > Człowieku, jak można 'zapomnieć' zabrać prawie 1000 zł?

    NORMALNIE.

    6008

  • 39. Data: 2010-08-30 19:03:13
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 15:32, Mordzia pisze:

    > Ale to raczej problem zapominalskiego, że nie myśli, a nie tej drugiej
    > strony.

    Masz rację, rozglądajmy się tylko intensywnie po mieście - to
    może uda się paru miesięcznie orżnąć.

    Mentalność kanara w autobusie - dobiec do babci, co nie mogła
    dojść do kasownika, bo w planowym niskopodłogowym autobusie
    zafundowano 3 stopnie na wejściu i po 5 przed kasownikiem ...

    6008

  • 40. Data: 2010-08-30 20:08:52
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > Tylko tyle zmienia że to nadawca paczki powinien złozyc reklamacje do GLS
    > ze nie wpłyneły na jego konto pieniądze za przesyłke.
    No ale o tym to nic w tym wątku nie ma. Skąd więc przypuszczenie że
    pieniądze nie wpłynęły?

    --
    pawełj
    www.ksiegowoscbudzetowa.pl