  • 41. Data: 2009-10-19 17:24:55
    Temat: Re: Niespłacona pożyczka
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > Jesli dluznik ma dom to gdzie to ryzyko?
    > Bank pozycza wykreowane pieniadze, wydmuchane na podstawie wskaznika 9:1
    > a w ewfekcjie otrzymuje realna wartosc w postani nieruchomoasci - czy to
    > wgh. ciebie ryzyko?

    Widze, ze ostatni kryzys na swiecie jeszcze do ciebie nie dotarl?

    Rowniez z pracy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 42. Data: 2009-10-19 20:16:27
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "pmlb" <p...@d...com> napisał

> [...]
    > Bank pozycza wykreowane pieniadze, wydmuchane na podstawie wskaznika 9:1
    > a w ewfekcjie otrzymuje realna wartosc w postani nieruchomoasci - czy to

    Tak, tak, dzięki takim błyskotliwym pomysłom mamy dzisiaj to co mamy :-/
    Tamtym, w USA też się wydawało, że pieniądze można sobie ot tak po prostu
    wykreować.

    Pozdr

  • 43. Data: 2009-10-20 01:37:56
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Widze, ze ostatni kryzys na swiecie jeszcze do ciebie nie dotarl?

    W czym kryzys? Kogo tenkryzys uderzyl?

    > Rowniez z pracy.

    A nie prosciej przyznac sie, ze nie wiesz?

  • 44. Data: 2009-10-20 01:39:28
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Krzysztof" <k...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > Tamtym, w USA też się wydawało, że pieniądze można sobie ot tak po prostu

    Nie kryzys obecny zostal wywolany innym mechanizmem, kreacja pieniadza trwa
    od ponad 100 lat.
    Obecny kryzys zostal wymyslony pod koniec lat 80-siatych.
    A tak naprawde, jak popatrzysz kto zyskal kto stracil, to przeanalizuj - a
    zobaczysz po co jest kryzys.

  • 45. Data: 2009-10-20 06:38:00
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    > W czym kryzys?

    W zaufaniu.

    > Kogo tenkryzys uderzyl?

    Posrednio lub bezposrednio, w prawie kazdego.

    > A nie prosciej przyznac sie, ze nie wiesz?

    Alez dobrze wiem - z pracy.
    Wroc do momentu, kiedy wymyslono pieniadz i zastapiono nim wymiane
    barterowa - i wtedy zastanow sie, w jakim celu go wprowadzono.

    Potem przejdz do nieco nowszych czasow, i zastanow sie, jaka jest
    zaleznosc miedzy wzrostem gospodarczym ("praca") a "masa pieniadza" w
    gospodarce.

    Ale to jakby dyskusja nie na ta grupie.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 46. Data: 2009-10-20 06:58:20
    Od: "Krzysztof" <k...@i...pl>

    "pmlb" <p...@d...com> napisał

> [...]
    > Obecny kryzys zostal wymyslony pod koniec lat 80-siatych.
    > A tak naprawde, jak popatrzysz kto zyskal kto stracil, to przeanalizuj -

    Kurczę, normalnie się marnujesz trzymając w ukryciu takie rewelacje.

    Pozdr
    K.

  • 47. Data: 2009-10-20 09:31:19
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > W zaufaniu.

    do czego?

    > Posrednio lub bezposrednio, w prawie kazdego.

    bankierow tez?

    > Alez dobrze wiem - z pracy.
    > Wroc do momentu, kiedy wymyslono pieniadz i zastapiono nim wymiane
    > barterowa - i wtedy zastanow sie, w jakim celu go wprowadzono.

    Ale to bylo 300 lat temu lub dawniej, od ponad 100 lat mamy pieniadz
    fraktalny ktory z wymiana barterowa nie ma nic wspolnego nawet z praca nie
    ma nic wspolnego. Kazdy pieniadz na rynku jest dzis efektem kredytu. To, ze
    ty pracujesz i za dostajesz zapis na koncie oznacz jedynie, ze twoj
    pracodawca wziol na to kredyt, as jeli nie on to jego klient...
    Papierek zwany banknotem to tez nie jest pieniadz w tego slowa znaczeniu
    bezposrednio a jedynie "obietnica".
    Bank tez nigdy nie zagwarantuje wyplat w 100% - jak sadzisz dlaczego?

    > Potem przejdz do nieco nowszych czasow, i zastanow sie, jaka jest
    > zaleznosc miedzy wzrostem gospodarczym ("praca") a "masa pieniadza" w
    > gospodarce.

    Wzrost gospodarczy jest niezbedny by obsluzyc procenty banku. Jak
    wytlumaczysz fakt ludzi nieoracujacxych a majacych potezne dochody i to nie
    z lokat?
    Pieniadz dzis to wylacznie zapis na koncie i papierek zwany banknotem.
    Bank w swietle prawa ma prawo "dodrukowac" pieniadze wg wspolczynnika 9:1 o
    tym pisze np. na stronie NBP!
    Sprawdziles? Tam jest nawet animacja pokazujaca jak powstaja pieniadze:)) -
    oficjalne strony NBP

    > Ale to jakby dyskusja nie na ta grupie.

    Na ta tez, bo to prawo gwarantuje bankom kreacje pieniedzy. Prowo tez wymaga
    od ciebie wobec tego calkowitego posluszenstwa, nie wolno ci wytwarzac
    wlasnej waluty.

  • 48. Data: 2009-10-20 09:35:42
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Kurczę, normalnie się marnujesz trzymając w ukryciu takie rewelacje.

    Ale o tym mowi sie od ok 2 lat....
    To nie sa rewelacje.
    Nawet w UK prawo zmieniono, tak, ze firma majaca wiecej niz 3 nieruchomosci
    nie bedzie od nich placic podaku, chyba, ze beda zsiedlone w przypadku
    mieszkan lub bedzie dzialalnosc gospodarcza w miejscach do tego
    przeznaczonych. To prawo wprowadzono rok temu w listopadzie. I jak sie
    domyslasz ma na celu uchronic banki od placenia poteznych podatkow
    zwiazanych z przejeciami komorniczymi.
    Osoba prywatna majaca domy juz pod to nie podlega.
    Aby troche zlagodzic zly odzwiek tego prawa rownolegle wprowadzono wzrost
    podatku dla najbogatrzych do 50%.
    Banki staja sie wlascicielami juz nie domow ale calych nieomal ulic! I to
    nie sa papierki z napisem "promys" ale to sa realne domy!

  • 49. Data: 2009-10-20 09:58:56
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    pmlb wrote:

    (...)

    > Wzrost gospodarczy jest niezbedny by obsluzyc procenty banku. Jak
    > wytlumaczysz fakt ludzi nieoracujacxych a majacych potezne dochody i to
    > nie z lokat?

    Mowisz o rentierach, ludziach, ktorzy odziedziczyli potezne majatki, czy
    np. o Krolowej Anglii?

> [...]
    > 9:1 o tym pisze np. na stronie NBP!
    > Sprawdziles? Tam jest nawet animacja pokazujaca jak powstaja

    No widzisz, a zdaje sie, ze nic nie zrozumiales z tej animacji (i
    generalnie z tego, jak dziala gospodarka, co to jest inflacja czy wzrost
    gospodarczy) a bezmyslnie powtarzasz jakies spiskowe teorie dziejow.

    Wybacz, ale nie chce mi sie dalej dyskutowac ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 50. Data: 2009-10-20 10:03:09
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Mowisz o rentierach, ludziach, ktorzy odziedziczyli potezne majatki, czy
    > np. o Krolowej Anglii?

    Nie mowie o ludziach ktorzy dostaj np. pieniadze a nic nie robia.

> [...]
    > gospodarczy) a bezmyslnie powtarzasz jakies spiskowe teorie dziejow.
    >
    > Wybacz, ale nie chce mi sie dalej dyskutowac ;)

    Rozumiem. Zawsze tak jest. Jak juz brakuje - to po prostu teksty w stylu: "a
    tamm... cicho baadz..."
    Ludzie w Polsce maja strasze opory do przyznania sie do niewiedzy na jakis
    temat...
    To nie pierwszy przypadek i jak miewam nie ostatni. Trudno. Napraszac sie
    nie bede.