  • 71. Data: 2010-02-04 20:31:21
    Temat: Re: Niesolidny sprzedawca na Allegro: Vena210 ( Matilde210 )
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Vena210" <b...@g...com> wrote in message
    news:df7195ed-708c-4492-9812-8feaa9ebe441@z41g2000yq
    z.googlegroups.com...
    W Wielkiej Brytanii nie używa się pieczątek. Wszystkie dowody
    przechowuje się w systemie, tak też jest w tym przypadku - poczta
    przez 12 miesięcy będzie mieć dane Pana Zbigniewa oraz jego adres, na
    który została wysłana paczka (nierejestrowana, gdyż takie właśnie
    paczki wysyła się, a nazywają się "airmail small packages". Więc w
    razie wszczęcia dochodzenia bardzo łatwo udowodnię wysyłkę przedmiotu.

    I brawo! O to chodzi!

  • 72. Data: 2010-02-04 20:38:47
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-04 21:25, Użytkownik Zbigniew napisał:

> [...]
    > właściciel konta, bank.

    > O jakim "sklepie" mowa? Ja chciałem kupić telewizor na Allegro, od pani
    > posługującej się "nickiem" Vena210, i nic mi nie wiadomo o tym, żeby
    > użytkownikiem tego konta Allegro był jakiś "sklep w Wlk Brytanii" - a nie
    > osoba prywatna, zameldowana w Polsce, prowadząca jakąś-tam działalność
    > gospodarczą.
    >
    > Ona sobie może opisywać swoje aukcje równie dobrze nazwami "Disneyland" - albo
    > "Standard Oil" - ale czy to ma jakikolwiek wpływ na fakt, u kogo złożyłem

    Tak z ciekawości bo jakiś czas czytam wątek znalazłem użytkownika
    Vena210 i wszedłem na jej aukcje.
    Jest tam informacja że sprzedaje nie osoba prywatna a sklep są tez dane
    sklepu ewidentnie wskazujące że nie jest u nas. Jest też pole
    lokalizacja wskazujące jakąś miejscowość w UK.
    Pytanie skąd wniosek że kupujesz od osoby prywatnej znajdującej
    się w Polsce ?

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2010-02-04 20:40:31
    Od: "marek" <m...@N...pl>

    Użytkownik " Zbigniew" <g...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > użytkownikiem tego konta Allegro był jakiś "sklep w Wlk Brytanii" - a nie
    > osoba prywatna, zameldowana w Polsce, prowadząca jakąś-tam działalność
    no to sobie wejdz na aukcje jeszcze raz,
    kliknij "pokaz dane sprzedajacego" i co widzisz? Imie i nazwisko, a nizej
    dane sklepu w UK .
    No na prawde jak nic w polsce mieszka. Lokalizacja tak samo "Crowmarsh
    Gifford, United Kingdom"
    Jak bardzo trzeba byc ograniczonym zeby zakladac ze sprzedawca jest polak
    mieszkajacy w polsce?

    A to ze do zaplaty jest uzywane konto polskie, nawet gdy wlascicielem jest
    Polka, to co tak na prawde zmienia? Nic.
    Zreszta takie zalozenie mogles dopiero wysnuc PO kupieniu (na aukcji nie ma
    podanego konta/wlasciciela) tylko dane sklepu z UK.
    Owszem polskie nazwisko, ale co? malo Polakow mieszka na wyspach?
    wiec to moze swiadczyc jedynie o tym, ze albo nie chcialo Ci sie przeczytac
    podstawowych informacji przed zalicytowaniem albo jestes analfabeta i teraz
    wynajdujesz absurdalne argumenty ktore maja potwierdzic twoja teze ze u
    Polaka kupowales, pomimo ze naprawde nic na to nie wskazuje.
> [...]
    > albo
    > "Standard Oil" - ale czy to ma jakikolwiek wpływ na fakt, u kogo złożyłem
    A czy nie potrafisz zrozumiec, ze polak majacy konto tutaj, nie musi juz tu
    mieszkac?

    Troll zaczal watek...

  • 74. Data: 2010-02-04 20:44:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-04, Vena210 <b...@g...com> wrote:
    > Dane firmy nie, ale moje - owszem oraz treść korespondencji email.

    Również nie podlega o ile ujawnił ją adresat korespondecji a tak właśnie
    tu było.

    --
    Marcin

  • 75. Data: 2010-02-04 20:46:07
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "Vena210" <b...@g...com> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    Jeżeli Pan Zbigniew ma jakiekolwiek problemy ze zrozumieniem,
    właściciel sklepu wyraża swoją pełną aprobatę, aby Pan Zbigniew
    wystosował odpowiedni list oficjalny za pośrednictwem przedstawiciela
    prawnego (tzw. letter of complain) na adres sklepu w Wielkiej Brytanii
    skierowany do jego właściciela (ja nim nie jestem, jest nim osoba o
    obywatelstwie angielskim i w takim też języku przyjmnie
    korespondencję), wtedy przesłane zostaną wszelkie wyjaśnienia,
    dokuementy, klauzury oraz zasady, na jakich prowadzimy działalność
    zarejestrowaną w Wielkiej Brytanii i zgodne z tym krajem (takie jak
    np. wysyłka z domu bez odwiedzania poczty płatna przez PayPal, nie
    stosowanie pieczątek, itp).

    Ewentualnie założył sprawę sądowną przeciwko sklepowi w Wielkiej
    Brytanii, od którego zakupił produkt, którego nie otrzymał.

    Czekamy więc na wiadomość od Pana Zbigniewa.

    Celowo nie piszę tego na email bo i tak Pan Zbigniew poda tę wiadomość
    do użytku publicznego, więc to mija się z celem.

    Choc w mojej opini zrobilas w zasadzie wszystko by sprawe zakonczyc
    polubowie (oferta zwrotu 100% kasy za wycofanie negatywa jest jak
    najbardziej do zaakceptowania i na tym sprawa powinna sie skonczyc)
    To jednak, allego nie dziala w UK!
    Nie wiem jak ma allegro zapisane ale zdaje mi sie, ze nie mozesz sprzedawac
    poza krajami zaznaczonymi w allegro. Co innego ebay:)

  • 76. Data: 2010-02-04 20:46:58
    Od: "Zbigniew" <g...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > sklepu ewidentnie wskazujące że nie jest u nas. Jest też pole
    > lokalizacja wskazujące jakąś miejscowość w UK.

    A gdyby tam była informacja "Metro-Goldwyn-Mayer" z podaną lokalizacją
    "Hollywood, CA"? Zamieścić sobie w opisie aukcji można różne treści, aby
    "sprawa wyglądała poważniej". I ja się na to w swoim czasie nabrałem, niestety.

    > Pytanie skąd wniosek że kupujesz od osoby prywatnej znajdującej
    > się w Polsce ?

    Ano stąd, że użytkownikiem konta "Vena210" jest osoba fizyczna, zameldowana w
    Polsce - a nie sklep w Wlk Brytanii. I stąd, że należność przelałem na konto
    osoby fizycznej, zameldowanej w Polsce - a nie na konto sklepu z Wlk Brytanii.
    Ta właśnie osoba proponowała mi coś do kupienia - a nie "sklep w Wlk. Brytanii".

    Przyznaję: jeszcze do niedawna nie miałem pewności - ale teraz już mam, i
    spławić mnie z roszczeniami "do diabła" tej Pani raczej się nie uda.

    Czy teraz ta sprawa już jest w pełni jasna?

  • 77. Data: 2010-02-04 20:50:07
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    Zaproponowałam zwrot pod warunkiem usunięcia negatywa - przyznaję, bo
    to nie jest mój obowiązek lecz dobra wola. Skoro ważniejsze jest dla
    kogoś kłócenie się niż odzyskanie pieniędzy

    A tu sie zgadzam w 100%!
    Sama sprzedajca zaproponowala zwrot kasy, kupujacy powinien wycofac
    negatywa, kasa na koncie nazwac sie po "imieniu" koniec sprawy.
    Ja bym postapil identycznie - zaproponowal bym zwrot kasy, ewentualnie z
    punktu widzenia kupujacego bym wycoafal negatywa i dsotal zwrot kasy.
    Choc inne sprawy maga byc glupie to ta powinna zalatwic problem i dziwi
    mnie, ze nie zalatwilo...

  • 78. Data: 2010-02-04 20:52:28
    Od: "Zbigniew" <g...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > Gifford, United Kingdom"
    > Jak bardzo trzeba byc ograniczonym zeby zakladac ze sprzedawca jest polak

    No tak, tak... różne ciekawe rzeczy są tam, w rzeczy samej, napisane. I są tam
    ładne kolorki.

    > A to ze do zaplaty jest uzywane konto polskie, nawet gdy wlascicielem jest
    > Polka, to co tak na prawde zmienia? Nic.

    Proszę sobie spytać jakiegoś prawnika, jak wiele zmienia to, z kim się zawarło
    umowę, i komu się przekazało należność. Nawet wtedy, kiedy ten ktoś powołuje
    się na jakieś bliżej nieokreślone związki z jakimś sklepem.

    Trollowi już dziękuję - widzę przecież, że to dzieciuch jakiś usiłuje tu mnie
    zaczepiać.

  • 79. Data: 2010-02-04 20:55:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2010-02-04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Tuż obok ustawy o rękojmi w EU :)

    Ktoś to powinien wszystko zebrać i zrobić jakiś "dajdżest".

    --
    Marcin

  • 80. Data: 2010-02-04 20:57:51
    Od: "Zbigniew" <g...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > punktu widzenia kupujacego bym wycoafal negatywa i dsotal zwrot kasy.
    > Choc inne sprawy maga byc glupie to ta powinna zalatwic problem i dziwi

    Przepraszam bardzo: zwrot pieniędzy winien być BEZWARUNKOWY. Tak więc tu
    będziemy się "pięknie różnić" - bo ja nie uznaję szantażu, i mu nie ulegnę.

    To tyle.