  • 1. Data: 2003-11-21 12:03:12
    Temat: Niesłuszne rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "Adam" <s...@s...org>

    Witam!

    We wrześniu opisywałem swój problem z rozwiązaniem umowy o pracę. Przytoczę
    tekst tamtego postu:
    "Mam taką sytuację: pracowałem w pewnej dużej firmie blisko 4 lata, ostatnio
    zmienił się dyrektor i ten postanowił sobie powsadzać "swoich ludzi" -
    dostałem
    wypowiedzenie umowy o prace "w związku z restrukturyzjacją i reorganizacją
    spółku" z trzymiesięcznym okresem wypowiedzenia + 2 miesięczną odprawą.

    Wszystko wg mnie było by OK gdyby nie to iż dowiedziałem się iż dyrektor w
    zeszłym miesiącu zatrudnił na moje miejsce inną osobę. czy to jest w porządku?
    Tutaj piszą coś o reoragnizacji a zaraz jak zniknę to wsadzany jest ktoś inny.
    Czy mogę mieć jakieś roszczenia co do firmy? Czuję się niesłusznie zwolniony
    (słusznie?)"

    No i odpisaliście mi iż sprawe należy skierować do sądu pracy - znalazłem
    prawnika któremu przedstawiłem powyższą sprawę i zaproponował aby najpierw
    sprobować polubownego załatwienia sprawy na zasadzie zarządania odszkodowania.
    Prawnik przygotował pismo i wysłał je do firmy. Stamtąd przyszła odpowiedź iż
    nie zatrudniono nikogo na moje miejsce (ale zatrudniono do tego samego
    wydziału). A napisano iż moje stanowisko przestało być potrzebne (wg umowy
    byłem kierwonikiem zespołu) a moje stanowisko Pani z kadr pomyliła i odpisała
    iż byłem kierownikiem projektu - co nie jest prawdą!
    Na to pismo prawnik wysłał drugie pismo prostujące i przedstawiające
    stanowisko orzeczenia sądu najwyższego w podobnej sprawie:
    Cytat z pisma: :Podobne stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 19
    grudnia 1997 roku (SN I PKN 445/97, OSNP 1998/22/648), gdzie stwierdził, iż
    przesłanką wystąpienia o ponowne zatrudnienie pracownika jest zatrudnienie
    osób w tej samej grupie zawodowej. Zdaniem Sądu Najwyższego "nie należy tego
    pojęcia identyfikować z konkretnym stanowiskiem pracy zwolnionego pracownika,
    lecz należy powiązać je z właściwie rozumianym wyrażeniem ustawowym "tej samej
    grupy zawodowej", wykonującej zespół rodzajowo wewnętrznie spójnych czynności
    zawodowych, jakościowo odmiennych od innych specjalności zawodowych ".

    No i wezwał firmę ponownie do zatrudnienia mnie bądź wypłacenia odszkodowania.
    Firma na odpowiedź miała czas do 17 listopada. Nic się nie odezwali - chyba
    olali sprawę. Prawnik chcę sprawę kierować do sądu ale za to życzy sobie
    5.000zł - mnie nie stać :( Co z tym można zrobić ? Nie chcę tego tak
    zostawiać1 POMOCY!

    Z góry dzięki za waszą pomoc,

    Adam

  • 2. Data: 2003-11-21 12:35:40
    Temat: Re: Niesłuszne rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

> [...]
    > olali sprawę. Prawnik chcę sprawę kierować do sądu ale za to życzy sobie
    > 5.000zł - mnie nie stać :( Co z tym można zrobić ? Nie chcę tego tak

    a tak z ciekawości - ile wziął za dotychczasowe działania?

    Tomek

  • 3. Data: 2003-11-21 12:38:13
    Od: "Bipo" <b...@o...pl>

> [...]
    > olali sprawę. Prawnik chcę sprawę kierować do sądu ale za to życzy sobie
    > 5.000zł - mnie nie stać :( Co z tym można zrobić ? Nie chcę tego tak

    Słuchaj nie wiem czy Ci to coś pomoże ale kolega
    miał też problem w swoim zakładzie pracy. Wiem
    ża po poradę prawną poszedł do izby pracy która była
    bezpłatna. Nie wiem czy Ci prawnicy skierują sprawę
    do sądu i poprowadzą za free, ale warto się tam udać
    i porozmawiać co zrobić dalej, nic nie tracisz.

    Pozdrawiam
    Bipo

  • 4. Data: 2003-11-21 12:46:15
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > Wszystko wg mnie było by OK gdyby nie to iż dowiedziałem się iż dyrektor w
    > zeszłym miesiącu zatrudnił na moje miejsce inną osobę. czy to jest w porządku?
    Z tego co sie orientuje powinienes wobec tego zostac natychmiast przywrocony do
    pracy. Tak, w kazdym razie, sad pracy powinien zareagowac.

> [...]
    > olali sprawę. Prawnik chcę sprawę kierować do sądu ale za to życzy sobie
    > 5.000zł - mnie nie stać :( Co z tym można zrobić ? Nie chcę tego tak

    Nic nie musisz placic w sadzie pracy. Po co Ci prawnik. Sprawa jest czysta. Z
    tym, ze na wniesienie sprawy do sadu miales tydzien po zwolnieniu.

  • 5. Data: 2003-11-21 12:50:47
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz powtarzam: nei bierz zadnego adwokata, wprowadzi Cie tylko w blad i
    jeszcze skasuje forse. Zglos sam pozew do sadu pracy (jesli juz nie jest za
    pozno). Masz juz tyle wiedzy, ze sam dasz sobie rade. Jesli to prawda, ze
    zatrudnili kogos innego w twojej kategorii zatrudnienia (nie musi byc to samo
    stanowisko), to sprawe masz wygrana. Poczytaj sobie sam kodeks pracy. Jest w
    Internecie.

  • 6. Data: 2003-11-21 13:03:37
    Od: "Adam" <s...@s...org>

    > [...]

    Jasne, to jest takie proste???

    Co do sprawy - sprawę mogę wnieść bo zatrudnili gościa miesiąc po
    wypowiedzeniu - więc termin 7 dni nie jest wiążący.

    Adam

  • 8. Data: 2003-11-21 13:09:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 21 Nov 2003 13:46:15 +0100, "adam"
    <a...@p...onet.pl> zakodował:

    >Nic nie musisz placic w sadzie pracy. Po co Ci prawnik. Sprawa jest czysta. Z
    >tym, ze na wniesienie sprawy do sadu miales tydzien po zwolnieniu.

    Bzdura. Jak może złożyć pozew w tydzień po zwolnieniu, jak dużo
    później został ktoś zatrudniony.

    A sprawa o tyle nie jest oczywista, że pracodawca ma obowiązek
    zatrudnić zwolnionego "ekonomicznie" pracownika w ciągu roku od
    zwolnienia, jeżeli bedzie zatrudniał osoby w tej samej grupie
    zawodowej (nie ma znaczenia nazwanie stanowiska tak, czy inaczej).
    Tylko, że pracownik musi złożyć oświadczenie o chęci powrotu do pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-11-21 13:09:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

  • 9. Data: 2003-11-21 13:25:52
    Od: "Adam" <s...@s...org>

    > [...]
    > Tylko, że pracownik musi złożyć oświadczenie o chęci powrotu do pracy.

    Takie oświadcznie poszło od mojego prawnika więc zostało to zrobione ale oni
    to olali.

    Adam

  • 10. Data: 2003-11-21 13:55:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 21 Nov 2003 14:25:52 +0100, "Adam"
    <s...@s...org> zakodował:

    >Takie oświadcznie poszło od mojego prawnika więc zostało to zrobione ale oni
    >to olali.

    No to sprawa jasna. O pomoc zwróć się do PIP - jest za friko. A przy
    tak oczywistej sprawie IMO wywalanie 5K PLN to marnowanie pieniędzy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775