  • 11. Data: 2003-11-21 14:36:24
    Temat: Re: Niesłuszne rozwiązanie umowy o pracę.
    Od: "Bipo" <b...@o...pl>

    > ża po poradę prawną poszedł do izby pracy
    ^^^^

    miała być inspekcja a nie izba :)))

  • 12. Data: 2003-11-21 14:36:24
    Od: "Bipo" <b...@o...pl>

  • 14. Data: 2003-11-21 21:31:55
    Od: "Adam" <s...@s...org>

    > [...]

    Hmm czy w sądzie pracy można sobie poradzić bez prawnika walcząc z jedną z
    nawiększych firm w polsce?

    Adam

  • 13. Data: 2003-11-21 21:31:55
    Od: "Adam" <s...@s...org>

  • 15. Data: 2003-11-21 21:48:09
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    "Adam" <s...@s...org> wrote in message

    > Hmm czy w sądzie pracy można sobie poradzić bez prawnika walcząc z jedną z
    > nawiększych firm w polsce?
    Możesz skorzystać z usług prawnika nie będącego radcą prawnym ani adwokatem.
    Zapłacisz znacznie mniej, a prawdopodobnie usługa będzie rzetelniejsza.

    Tom

  • 16. Data: 2003-11-21 21:48:09
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

  • 17. Data: 2003-11-22 17:30:23
    Od: "adam" <s...@s...org>

    > Możesz skorzystać z usług prawnika nie będącego radcą prawnym ani adwokatem.
    > Zapłacisz znacznie mniej, a prawdopodobnie usługa będzie rzetelniejsza.
    Gdzie takiego znaleźć ?

    Adam

  • 18. Data: 2003-11-22 23:37:43
    Od: ali-baba <a...@m...riz.pl>

    poniewaz terminy biegna, proponuje zlozyc pozew do sadu o przywrocenie
    do pracy korzystajac z gotowych wzorow (dostepne w internecie). Zanim
    bedzie rozprawa to troche minie czasu, wykorzystasz go na przygotowanie
    sie do rozprawy.

    Poniewaz moze miec znaczenie data "powziecia wiadomosci o przyjeciu
    nowego pracownika,oraz data wystapienia Twojego pelnomocnika pismem do
    zakladu pracy" proponuje zrobic to szybko.
    Zanim sad wyznaczy termin rozprawy, zdazysz zebrac potrzebne dokumenty,
    jako dowody w sprawie.

    Moim zdaniem nie ma znaczenia ranga instytucji, prawo jest prawo, tyle
    że dlugo trzeba czekac :(

    Przy okazji sprawdz, jakie pelnomocnictwo podpisales adwokatowi, rozne
    "kwiatki" zdarzaja sie. Jesli to bylo do prowadzenia tej sprawy, to
    powinno byc wypowiedziane, by nie dzialal na Twoja niekorzysc.

    Pozew o przywrocenie moze zakonczyc sie na pierwszej rozprawie ugodą
    polegajaca na wyplacie odszkodowania, choc masz szanse na powrot do
    pracy jesli udowodnisz swoje racje.
    Zawsze masz prawo dostepu do swoich akt osobowych, wiec mozesz zrobic
    kopie umowy, zakresu czynnosci itd

  • 19. Data: 2003-11-23 15:23:51
    Od: a...@p...onet.pl

    > Hmm czy w sądzie pracy można sobie poradzić bez prawnika walcząc z jedną z
    > nawiększych firm w polsce?

    Spotkałem sie z opinią prawniczki, aktualnie robiącej aplikację radcowską, że
    podobno posiadanie własnego adwokata jest niezbyt pozytywnie odbierane w sadach
    pracy. Nie wiem, dlaczego, i nie wiem też, czy to prawda.
    Temat nieprawiedliwych zwolnień jest mi znany z paru przypadków. Niestety, w
    Polsce są zdecydowanie za niskie odszkodowania za nieprawiedliwe zwolnienia z
    pracy. Co to jest jedna czy max. trzy pensje. W UK jest to do 36 pensji
    miesięcznych (wiem z Internetu, nie z praktyki).

    Pozdrawiam

    Astario