  • 1. Data: 2003-11-21 11:36:06
    Temat: umowa o dzielo+korepetycje
    Od: "kasia kaszuba" <k...@o...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów,

    Mam prośbę o wytlumaczenie mi pewnej kwestii. Jestem zarejestrowana jako osoba
    bezrobotna bez prawa do zasiłku. Trafila mi się możliwość udzielenia
    korepetycji z jezyka niemieckiego. Chciałabym to zrobic legalnie nie tracac
    jednoczesnie statusu bezrobotnego w zwiazku z tym mam pytania

    1. przestudiowalam informacje o róznych rodzajach umów i jak rozumiem wyjsciem
    byłaby umowa o dzieło [ np opracowanie kospektu do podręcznika]. koszt
    przychodu nie móglby byc wyzszy niz 380zl miesięcznie. Jednoczenie
    przeczytalam "Wysokość wynagrodzenia powinna być określona w umowie, choć nie
    koniecznie kwotowo, bowiem w umowie można wskazać także podstawy do ustalenia
    podstawy wysokości wynagrodzenia. W braku powyższych zapisów zwykle należeć nam
    się będzie jako wykonawcy wynagrodzenie za tego rodzaju dzieło, a gdy tej
    wysokości ustalić nie można wynagrodzenie odpowiadające nakładowi pracy oraz
    innym poniesionym nakładom" czy z tego wynika ze nie musze podawac w umowie
    kwoty? czy moze byc naleznosc placona w miesiecznych ratach - powiedzmy ok
    200zl czy musi byc kwotą calkowita??
    2. czy w umowie o dzielo nalezy zawrzec jakies terminy? zakladam ze bedę uczyć
    tę osobę do czerwca.
    3. jesli nie prowadzę dzialalnosci gospodarczej, ani moj uczen równiez jej nie
    prowadzi to czy możemy w ogóle byc stronami w takiej umowie? w jakiejkolwiek?
    4. czy umowa o dzielo musi miec formę pisemną? Przeczytalam gdzies, że np umowa
    zlecenie może miec formę ustną. jesli tak, to czy mogłabym prosic o jakis wzor
    takiej umowy?
    5. zakladajac, ze mozemy zawrzec taka umowę, jaki jest dalszy bieg sprawy?
    Gdzie nalezy to zglosic?

    Z gory dziękuje za pomoc

    Kasia