  • 1. Data: 2005-04-27 11:42:31
    Temat: Niepłacący dłużnik
    Od: "Naiwna" <k...@g...pl>

    Mam trochę nieciekawą sytuację. Może ktoś spróbuje mi podpowiedzieć co mogę w
    tej sytuacji zrobić. Otóż pracuję w małej firmie prywatnej. Z usług naszej
    firmy korzystała inna mała firma, zlecając nam różnego rodzaju prace.
    Ponieważ współpraca układała się na zasadzie wzajemnego zaufania, wystawiałam
    faktury gotówkowe od ręki, a pieniądze dostawałam następnego dnia.
    Niestety "to se ne vrati". Ostatnia faktura odpłynęła razem z firmą i jej
    właścicielką. Niezapłacona. Wiem gdzie właścicielka mieszka, wiem gdzie się
    przeniosła jej firma i to w zasadzie wszystko. Na moje telefony z
    ponagleniami owa pani odpowiadała z coraz większym rozdrażnieniem, w końcu
    jej telefon przestał całkowicie odpowiadać. Telefon firmowy odbiera jakiś
    smutny pan, który obiecuje że przekaże. Niestety nic to nie daje. Mój szef
    zaczyna tracić cierpliwość i przymierza się do ściągnięcia długu z moich
    zarobków. Nie jest to kwota oszałamiająca, ale dla mnie to są dwie miesięczne
    pensje. Swoją drogą, wiem że owa pani nie narzeka na dochody bo stać ją na
    zagraniczne wojaże. I teraz dochodzimy do sedna sprawy. Co ja mogę w tej
    sytuacji zrobić? Czy są na to jakieś regulacje prawne? Mam świadków na
    nierzetelność tej pani, ale jednocześnie ona ma fakturę teoretycznie
    zapłaconą. Czy w zaistniałej sytuacji jestem na straconej pozycji? Prosze o
    radę.

    Pozdrawiam
    r...@g...pl

  • 2. Data: 2005-04-27 12:36:18
    Temat: Re: Niepłacący dłużnik
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > smutny pan, który obiecuje że przekaże. Niestety nic to nie daje. Mój szef
    > zaczyna tracić cierpliwo?ć i przymierza się do ?ci?gnięcia długu z moich
    > zarobków. Nie jest to kwota oszałamiaj?ca, ale dla mnie to s? dwie miesięczne

    Co do tego to raczej mozesz byc spokojna. Na pewno szef nie bedzie sobie
    długów firmy likwidował z twoich zarobków. Jesli sproboje to od razu lec
    do sądu pracy.

  • 3. Data: 2005-04-27 13:20:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Co do tego to raczej mozesz byc spokojna. Na pewno szef nie bedzie
    > sobie długów firmy likwidował z twoich zarobków. Jesli sproboje to od
    > razu lec do sądu pracy.

    Jeśli pracownik pokwitował odbiór gotówki od klienta a nie oddał do
    kasy firmy, to czego nie?

  • 4. Data: 2005-04-27 14:42:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Naiwna" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    Kluczowym dla dalszych porad jest odpowiedź na dwa zasadnicze pytania:

    1) Czy opisany sposób wystawiania potwierdzeń zapłaty przed faktyczną
    zapłatą odbywał się za wiedzą i przyzwoleniem właściciela firmy i czy
    można tego dowieść?

    2) Czy można dowieść, ze faktycznie do zapłaty w opisanym wypadku nie
    doszło.

  • 5. Data: 2005-04-27 15:28:21
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > 2) Czy można dowieść, ze faktycznie do zapłaty w opisanym wypadku nie
    > doszło.
    innymi słowy, czy wystawiałeś KP lub czy na fakturze jest wzmianka, że
    kwota zostałą zapłacona?

    ("Sposób płatności: gotówka" się nie liczy)

    pozdr.

    m.

    --
    http://bdp.e-wro.com