  • Data: 2008-04-01 14:42:47
    Temat: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fste8t$6ia$6@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Nie da się podać podstawy prawnej czegoś co nie istnieje.
    No wreszcie, sam widzisz - nie istnieje obligatoryjne i automatyczne
    działanie "karteczek" od rodziców.

    > To ty mi wskaż podstawę prawną dającą nauczycielowi prawo oceniania
    > usprawiedliwień.
    Nauczyciel nie ocenia usprawiedliwień. On ocenia czy uzasadnienie prośby o
    usprawiedliwienie nieobecności jest wiarygodne, zasadne. Po dokaniu takiej
    oceny usprawiedliwia nieobecność albo nie.
    Czemu musi to robić znajdziesz w podanym przeze mnie rozporządzeniu.
    Zresztą to proste - otrzymuje dokument, na podst. którego musi podjąć
    decyzję mającą dalsze skutki dla ucznia. Toteż weryfikuje (w każdym razie
    może próbować zweryfikować) jego prawdziwość aby decyzja była trafna. Dziwi
    mnie, że trzeba tłumaczyć takie oczywistości.
    Nauczyciel prowadzi przecież i nadzoruje proces dydaktyczny. Jednym z
    elemetów tego działania jest ocenianie, w tym klasyfikowanie. Na
    klasyfikację ma wpływ ilość nieobecności
    usprawiedliwionych/nieusprawiedliwionych.
    Co ty sobie wyobrażasz w ogóle? Że nauczyciel ma usprawiedliwić uczniowi
    nieobecność bo rodzic napisał, że musiał pojechać do chorej na hemoroidy
    cioci, jak on (nauczyciel) widział go (ucznia) w tym czasie pod multiplexem
    albo w ogródku piwnym?

    > tak? to podstawę prawną poproszę.
    No tu już naprawdę chyba żartujesz. Pełnoletni człowiek jest zdolny do
    czynności prawnych.
    A w ogóle to grzebnij, leniu, w necie - była taka głośna sprawa o tym, uczeń
    miał bodaj Tomasz na imię, jeśli mnie pamięć nie myli.

    > tak? to podstawę prawną poproszę
    A poproś sobie, poproś.
    Ja poproszę o podstawę nakazującą nauczycielowi uwzględnić pisemko od
    rodziców (a może nie od rodziców) z bzdurną na pierwszy rzut oka bajeczką.

    > a możesz uzasadnić.
    Czy to jest pytanie czy twierdzenie?
    Hint - zdanie pytające ma na końcu znak "?".
    BTW - zdanie rozpoczynamu od wielkiej litery.

    > To że znajdę to wiem. Są użyte, ale nigdzie nie są zdefiniowane.
    Twierdziłeś, że są nie na miejscu. Jak widzisz kolejny raz byłeś w błędzie,
    bo są jak najbardziej na miejscu, a tym miejscem jest prawo oświatowe.
    A że nie są zdefiniowane? Oczywistych pojęć nie trzeba definiować. W KP
    również nie definiuje się "usprawiedliwionej nieobecności".

    > Jak łatwo to podaj.
    Jak chcesz zabierać głos to musisz umieć je znaleźć, to są podstawowe akty.

    > Wiesz dlaczego takich zapisów w statach szkoły nie ma?
    No nieee.... przekraczasz już granice ignorancji wkraczając w obszar
    lamerstwa.
    Są.

    > Czytałem.
    A czy to co trzeba i czy ze zrozumieniem?

    > Jeśli chcesz dyskutować zacznij podawać konkretne paragrafy.
    Mnie na dyskusji specjalnie nie zależy, bo ta dziedzina to w dużej części
    moja codzienna praktyka i po prostu znam działające w niej mechanizmy,
    zresztą jestem tylko jednym z wielu. Ty jesteś - delikatnie mówiąc -
    laikiem, chcesz czemuś zaprzeczyć - wal z paragrafów, co ty sobie
    wyobrażasz, że tak proste rzeczy ktoś ci będzie pod nos podstawiał?
    Napisałem ci - chcesz to sądź sobie co chcesz.

    --
    Jotte