  • Data: 2008-03-30 18:17:48
    Temat: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Szerr wrote:

    > Tyle że rozporządzenie w sprawie oceniania rozróżnia te pojęcia.
    wiem, ale po za użyciem słów nie więcej nie definiuje.

    > Obowiązek uczęszczania do szkoły jest obowiązkiem administracyjnym, jego
    > kontroli (więc i usprawiedliwień nieobecności) dokonuje organ
    > administracji.

    zbyt daleko wyciągnięte wnioski.
    Obowiązek uczęszczania tak, i szkole przysługuje prawo wniesienia sprawy
    do sądu jeśli rodzic nie wywiązuje się z tego obowiązku.
    O usrprawiedliwianiu bądź nie nie ma tam ani słowa.

    > Uznanie prośby o usprawiedliwienie lub odmowa tego uznania
    > jest tzw. działaniem faktycznym administracji szkolnej. Polecam "Prawo
    > administracyjne" pod red. J. Bocia (w szczególności rozdział szósty).

    to nie jest prośba to jest usprrawiedliwienie i żadne przyepisy nie dają
    nauczycielowi władzy na kontrolowaniem tego.
    Nauczyciel/szkoła kontroluje tylko spełnianie obowiązku szkolenego które
    polega na chodzeniu do szkoły.

    Nie cytuj mi książek, wskaż mi jeden paragraf, który mówi cokolwiek o
    prawie nauczyciela do usprawiedliwiania (lub nie).