  • Data: 2008-03-30 14:05:39
    Temat: Re: Nieobecnosc nieusprawiedliwiona ucznia
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fsmjoe$aqt$2@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > też nie.
    Owszem, tak.

    > Nikt nie decyduje.
    Nieprawda.

    > Karteczka od rodzica, że wie że dziecka w szkole nie było, to nieobecność
    > usprawiedliwiona, brak karteczki / nieusprawiedliwiona.
    Po pierwsze - podstawę prawną poproszę.

    Po drugie - rodzic nie usprawiedliwia nieobecności ucznia (nieletniego),
    tylko wnosi o usprawiedliwienie. W przypadku ucznia pełnoletniego on sam
    może wnieść o usprawiedliwienie nieobecności.
    Decyzję czy prośbę uwzględnić podejmuje nauczyciel, któy nie musi
    automatycznie uznawać uzasadnienia za wiarygodne. W razie czego
    niezadowolony wnosiciel może odwołać się do dyrektora szkoły.

    > słowa usprawiedliwiona czy nieusprawiedliwiona w ogóle nie są tu nie na
    > miejscu.
    > to sie powinno nazywać rodzic wie / rodzic nie wie.
    Nieprawda, mieszasz dwie różne sprawy.
    Zaś określenia są jak najbardziej na miejscu. Znajdziesz je m.in. w
    Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu
    oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz
    przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
    Usprawiedliwione lub nie nieobecności decydują np. o możliwości
    przystąpienia do egzaminu klasyfikacyjnego.
    Wypadałoby coś wiedzieć w temacie, na który zabiera się głos.

    > Wskaż mi akt prawny pozwalający nauczycielowi cokolwike decydować. Nie ma
    > takiego.
    Nie nie ma, tylko ty nie znasz.
    Takim aktem prawnym może być np. statut szkoły lub zapisy w programie
    wychowawczym. Łatwo znajdziesz podstawę prawną i zasady tworzenia takich
    dokumentów, a także co muszą i co mogą zawierać.

    > Nauczyciel jedynie co może to skierować wniosek o ukaranie rodzica za
    > niewypełnianie obowiązku szkolnego. I tyle może.
    Niech ci się tak wydaje, skoro chcesz, ale radziłbym jednak poczytać trochę,
    bo wprowadzasz czytających w błąd.

    --
    Jotte