    From: "Kabelek" <k...@g...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Date: Sun, 28 Nov 2010 20:22:57 +0100

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:icu25b$fum$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W polsce w ogóle mkoim zdaniem nien jest organem. Wg jakich przepisów sie to
    > postępwoanie toczy? Wg niemieckich? Czyli stosujemy niemieckie prawo w Polsce?

    Nie, Według niemieckich i w Niemczech. Strona niemiecka nie przekazała
    postępowania stronie polskiej, tylko ją sama prowadzi przeciwko obywatelowi
    polskiemu.
    On może karę przyjąć (zaplacić) lub nie. Ale w przypadku kontroli na terenie
    niemiec ma gwarantowane że go nie wypuszą dopuki nie zapłaci i to z nawiązką.

    > Spotkałeś sie z wysyłaniem przez polskie organy za granicę pism w języku
    > polskim? Bo znane mi przepisy procesowe przewidują tłumaczenie na język
    > ojczysty albo zapewnienie tłumacza. No przecież takie praktyki szybko by
    > doprowadziły do absurdu. Wyobraś sobie proces karny, gdzie przed sadem staje
    > osoba w ogóle nie rozumiejąca co się tam dzieje.

    Narazie to jest mandat, a nie sąd.