  • Data: 2010-11-28 19:09:52
    Temat: Re: Niemiecka policja wzywa - jakie zasady?
    Od: "Kabelek" <k...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

    > Skad masz te informacje? Na wszelki wypadek na potrtzeby tego wątku
    > wymeiniłaem kilka maili z niemieckim policjantem ze mną zaprzyjaźnionym. Nie
    > ma czegoś takiego, o czym piszesz. Jeśli odmóisz przyjęcia mandatu, to do
    > procesu karnego sprowadzają tłumacza. Płacisz za niego, jeśli sąd uzna Cię
    > winnym, ale to normalne. Zamiennie mozesz skorzystać z pomocy polskiej
    > ambasady / konsulatu. Tłumaczą przez telefon i nic nie zapłacisz, jeśli
    > przyjmiesz mandat. U nas jest analogicznie.

    Bo mieszkam w Niemczech od 25 lat i mam kontakt z policją prawie codziennie.
    Taka praca.
    Tak możesz skorzystać z tłumacza konsulatu, jak sobie sam do niego zadzwonisz.
    Tak to wygląda.
    Policja nie ma obowiązku kontaktować cię z tlumaczem, tylko umożliwić, podając
    np. nr telefonu i to na twoją prośbę.
    Ale to nie jest sąd tylko narazie urząd, a tem nie musi nic tłumaczyć na jęzak
    polski.
    A w tym wypadku, niech idzie do tłumacza, a rachunek niech wyśle obecnemu
    właścicielowi, bo on go naraził na koszty niedopełniając obowiązku
    przerejestrowania samochodu.
    Nie będzie chciał zapłacić, to tylko do sądu, tylko czy się będzie to opłacało?

    > Ale to zupełnie inna sytuacja, bo zatrzymany załóżmy na przekroczeniu
    > prędkości jestw stanie sie domyślić, o co chodzi i nie ma wątpliwości co do
    > sprawcy. Natomiastw tym wątku piszemy o jakieś bliżej niesprecyzowanej
    > korespondencji z obcego państwa kierowanej do osoby fizycznej nie będącej jej
    > obywatelem.

    Jaka nie sprecyzowana, przecież napisał:
    "Po pewnym czasie z Niemiec (po niemiecku) przyszło wezwanie na policję z
    terytorium Niemiec za wykroczenie związane z tym sprzedanym samochodem."

    >Niemiecki, to jeszcze pół biedy, bo znajdziesz tłumacza. Poczekaj, jak
    >dostaniesz pismo w jakimś egzotycznym jężyku :-)

    To będę musiał iść do tłumacza.

    > Zgoda, jeśli wjeżdża. Ale on nie wjechał, tylko siedzi w Polsce. nie
    > dostrzegasz różnicy?

    Ale na niego był samochód zarejestrowany w momencie dokonania wykroczenia. A, że
    nie dokonał obowiązku wyrejestrowania samochodu, to teraz są tego konsekwencje.
    To takie cwaniactwo, żeby zaoszczędzić na tymczasowych numerach rejestracyjnych.
    Gość kupuje auto, to powinien wykupić na siebie tymczasowe numery, a sprzedający
    równocześnie wyrejestrować auto. Ale takie pójście na rękę kupującego, żeby
    zaoszczędzić potem się mści. Za błędy trzeba płacić.

    A postępowanie jest prowadzone przeciwko właścicielowi. W polsce jak przyjdzie
    fotka z fotoradaru, to też na właściciela, a nie na kierowcę I też masz prawo
    przyjąć mandat lub nie.
    Jeżeli twierdzi, że to nie on, to odpisuje, że to nie on wskazując osobę która
    prowadziła w tym czasie samochód. Nie wiem jak w Polsce, ale według prawa
    niemieckiego nie ma czegoś takiego jak "nie mogę ustalić osoby która kierowała w
    tym czasie samochodem". W takim wypadku, właściciel odpowiada za czyjeś
    wykroczenie i to jest jego problem, że nie prowadzi książki użytkowania pojazdu.
    Dlatego niemieckiego urzędu to nie obchodzi, czy on był osobiście w niemczech
    czy nie. Był samochód "Kowalskiego" w Niemczech, więc to niech on się tłumaczy
    lub płaci.
    Do tego celu dołączony jest specjalny formularz, który wypełnia właściciel.