  • 1. Data: 2003-07-26 21:12:37
    Temat: Nielegalny soft a granica państwa.
    Od: "marcus075" <c...@x...wp.pl>

    Witam!
    Mam pytanie: czy na granicy państwa (niekoniecznie granicy
    Polsko-jakiejś_tam) musze (gdy zostane o to poproszony) udowodnić że soft
    zainstalowany w notebook'u jest legalny? Przecierz nie będe woził ze sobą
    walizki z paperami:/.

    --
    Pozrdawiam, marcus075
    www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie

  • 2. Data: 2003-07-27 09:31:38
    Temat: Re: Nielegalny soft a granica państwa.
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>

    Użytkownik "marcus075" <c...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zainstalowany w notebook'u jest legalny? Przecierz nie będe woził ze sobą

    Bardzo dobre pytanie !!!!!
    Ja uważam, że tak. W zasadzie przy przewożeniu przez granicę przedmiotów
    znacznej wartości warto mieć przy sobie nie tyle kwity na soft, a kwit na
    laptop. Ewentualnie przy wyjeździe z PL deklaruj wywóz, to łatwiej będzie ci
    to przywieźć, a i Niemiec gdy zobaczy ten kwit... łatwiej go będzie
    przekonać. Podobno Niemcy lubią sprawdzać, czy przypadkiem to co wywozisz od
    nich nie pochodzi z kradzieży, a często się zdarza, że towary na bazarkach
    (Fullmarkt) są "ciepłe".

    Jednak sprawdzania takie bardzo rzadko się zdarzają. Celnik na prawdę
    musiałby mieć zły dzień...

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa

  • 3. Data: 2003-07-27 10:24:32
    Od: "marcus075" <c...@x...wp.pl>

> [...]
    od
    > nich nie pochodzi z kradzieży, a często się zdarza, że towary na bazarkach

    jednak nie wybieram się do Niemiec.. tylko do Chorwacji:) a podrodze Czesi,
    Austryjacy, Słowećny, Wegrzy... zobaczymy:)

  • 4. Data: 2003-08-03 21:12:15
    Od: "marcus075" <c...@x...wp.pl>

    > jednak nie wybieram się do Niemiec.. tylko do Chorwacji:) a podrodze
    Czesi,
    > Austryjacy, Słowećny, Wegrzy... zobaczymy:)

    wypisik: przez te granice nikt nam nawet nie sprawdzał paszportów... mi to
    pasuje. (a podobno tak sie czepają polacy w cieszynie...:) wakacje miałem
    wypasik, ale krótkawe (6 dni...)

  • 5. Data: 2003-08-03 22:55:27
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik marcus075 <c...@x...wp.pl> napisał:
    > wypisik: przez te granice nikt nam nawet nie sprawdzał paszportów... mi to
    > pasuje. (a podobno tak sie czepają polacy w cieszynie...:)

    Zależy, kiedy. Potrafią sprawdzać bardzo dokładnie, ale bywa, że
    wszystkich puszczają, jak leci, często nawet nie zerkając na
    paszporty.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 6. Data: 2003-08-04 06:59:52
    Od: "marcus075" <c...@x...wp.pl>

    > Zależy, kiedy. Potrafią sprawdzać bardzo dokładnie, ale bywa, że
    > wszystkich puszczają, jak leci, często nawet nie zerkając na
    > paszporty.

    najbardziej czepiają ię ponoć autokarów:) potrafią autokar "spenetrować"
    bardzo dokładnie.