    From: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nielegalny soft a granica państwa.
    Date: Sun, 27 Jul 2003 09:31:38 GMT

    Użytkownik "marcus075" <c...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:bfutj5$8tu$1@news.onet.pl...
    > Witam!
    > Mam pytanie: czy na granicy państwa (niekoniecznie granicy
    > Polsko-jakiejś_tam) musze (gdy zostane o to poproszony) udowodnić że soft
    > zainstalowany w notebook'u jest legalny? Przecierz nie będe woził ze sobą
    > walizki z paperami:/.

    Bardzo dobre pytanie !!!!!
    Ja uważam, że tak. W zasadzie przy przewożeniu przez granicę przedmiotów
    znacznej wartości warto mieć przy sobie nie tyle kwity na soft, a kwit na
    laptop. Ewentualnie przy wyjeździe z PL deklaruj wywóz, to łatwiej będzie ci
    to przywieźć, a i Niemiec gdy zobaczy ten kwit... łatwiej go będzie
    przekonać. Podobno Niemcy lubią sprawdzać, czy przypadkiem to co wywozisz od
    nich nie pochodzi z kradzieży, a często się zdarza, że towary na bazarkach
    (Fullmarkt) są "ciepłe".

    Jednak sprawdzania takie bardzo rzadko się zdarzają. Celnik na prawdę
    musiałby mieć zły dzień...

    Krzysztof 'kw1618'
    Warszawa